• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91032212849
  • خبرنگار : 71368

زورگیر خشن جاده لواسان زمين‌گير شد

زورگیر خشن جاده لواسان زمين‌گير شد

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ فردي را كه از رانندگان مسير لواسان زورگيري مي‌كرد را دستگير كردند.

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ فردي را كه از رانندگان مسير لواسان زورگيري مي‌كرد را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مأموران کلانتری 126 تهرانپارس در ششم خردادماه سالجاري، در حين گشت‌زني در خیابان استخر متوجه فردی شدند که از آنان درخواست کمک می‌کرد، با توقف واحد گشت کلانتری برای بررسی موضوع ، این فرد به مأموران اعلام داشت که شخصي را به عنوان مسافر ـ از تهرانپارس به مقصد لواسان سوار خودرو پيکان خود کرده که در بین مسیر، با ضرب و جرح و تهدید چاقو اقدام به سرقت خودرو، مدارک شناسایی و وجوه نقد همراه وی كرده است.

با توجه به اظهارات مالک خودرو، ماموران کلانتری ضمن اعلام موضوع سرقت خودرو پیکان به شیوه زورگیری براي اجرای طرح مهار از سوی سایر گشت‌های کلانتری، با راهنمایی مالباخته اقدام به جستجو و گشت‌زنی کرده و پس از دقایقی موفق به شناسایی خودرو متعلق به مالباخته شدند که سرنشین داخل آن به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار می‌كنند که نهایتا پس از يک تعقيب و گريز، توسط مأموران کلانتری 126 تهرانپارس دستگیر می‌شود.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده براي رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان به تحقیق از متهم به نام «بابک» پرداخته و در اولین مرحله از تحقیقات خود با بررسی سوابق متهم اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این نیز به اتهام خرید و فروش موادمخدر و سرقت لوازم داخل خودرو دارای سابقه دستگیری داشته است.

در ادامه تحقیقات و با توجه به اظهارات شاکی پرونده و مواجهه حضوری با متهم، «بابک» صراحتا به زورگیری خودرو و تهدید شاکی با چاقو اعتراف و در ادامه به ده‌ها فقره زورگیری از رانندگان مسافرکش در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در مسیر تهرانپارس ـ لواسان و بالعکس اعتراف کرد.

با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره زورگیری در پوشش مسافر، کارآگاهان پایگاه چهارم با بررسی شکایت‌های مشابه مطرح شده درباره زورگیری به شیوه مسافرنما، موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگان و شکات این پرونده شدند.

یکی از مالباختگان پس از مواجهه حضوری با «بابک» صراحتا وی را به عنوان سارق زورگیر خودرو پراید خود مورد شناسایی قرار داد و در حالی که آثار جراحات ناشی از اصابت چاقو در قسمت‌های مختلف دست چپ و راست و سینه‌اش وجود داشت، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت كه در حال بازگشت به محل سکونتم در خیابان استخر بودم که متهم با پیشنهاد دادن کرایه مناسب از من درخواست کرد تا او را به لواسان ببرم. پس از رسیدن به منطقه لواسان ناگهان با تهدید چاقو مرا به خیابان معلم ـ انتهای کوچه یاس برده و مجبورم کرد تا از ماشین پیاده شوم و زمانی که قصد مقاومت در برابر خواسته‌ او را داشتم، چندین ضربه با چاقو به دست راستم وارد کرد و پس از سرقت ماشین، 200 هزار تومان وجه نقد و تلفن همراهم به سرعت از محل متواری شد.

این مالباخته در ادامه اظهارات خود درباره نحوه کشف خودرو مسروقه خود نیز به کارآگاهان گفت كه زمانی که متهم قصد فرار از محل سرقت را داشت، عنوان کرد که دو ساعت دیگر با تلفن همراه خودم که آن را نیز سرقت کرده بود تماس بگیرم تا او به من بگوید که ماشین را در چه نقطه‌ای از شهر رها کرده است، پس از گذشت نزدیک به دو ساعت با شماره تلفن همراهم تماس گرفته و سارق نشانی محل رها کردن خودرو را به من اعلام كرده اما زمانی‌ که به محل خودرو مراجعه کردم متوجه شدم که تمامی وسایل قابل سرقت داخل خودرو از قبیل سیستم پخش خودرو، باندها و .... همگی به سرقت رفته است.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه رضامؤذن، ريیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم درباره ده‌ها فقره سرقت به شیوه زورگیری و بعضا ضرب و جرح مالباختگان با استفاده از سلاح سرد در زمان ارتکاب سرقت، به دستور دادیار پرونده قرار قانونی برای متهم پرونده صادر و براي انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وي از کلیه شکات و مالباختگانی که از اواخر سال گذشته و در سطح مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در مناطق شرق و شمال شرق تهران، بدین شیوه مورد سرقت و زورگیری خودرو و دیگر اموال خود قرار گرفته‌اند خواست تا براي شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ بالاتر از بیمارستان رسالت مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha