• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91032514462
  • خبرنگار : 71342

طرح توسعه تماشاخانه «سنگلج» اجرايي مي‌شود؟

طرح توسعه تماشاخانه «سنگلج» اجرايي مي‌شود؟

حدود يك سال پيش بود كه اتابك نادري همراه با عزت الله انتظامي ميزبان خبرنگار تئاتر شدند و از طرح توسعه تماشاخانه «سنگلج» سخن گفتند.

حدود يك سال پيش بود كه اتابك نادري همراه با عزت الله انتظامي ميزبان خبرنگار تئاتر شدند و از طرح توسعه تماشاخانه «سنگلج» سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اتابك نادري گرچه ديگر مدير تماشاخانه سنگلج نيست اما همچنان پيگير طرح توسعه اين تماشاخانه قديمي است و به عنوان كارشناس و مسوول پيگيري اين موضوع را دنبال مي كند.

نادري همچنان فعال و پرانرژي اميدوار است اين طرح در يكي دو ماه آينده اجرايي شود.

اين طرح ارديبهشت سال جاري مورد حمايت هنرمندان قرار گرفت و 397 هنرمند امضايشان را پاي نامه‌اي گذاشتند كه خطاب به شهردار تهران نوشته شده بود. اين هنرمندان از محمدباقر قاليباف خواسته بودند با طرح گسترش تماشاخانه سنگلج و پيوستن ساختمان كناري به اين تماشاخانه موافقت كند.

آن طور كه نادري مي‌گويد، قاليباف هم اين نامه را به ايازي ارجاع كرده و پس از آن هم به شركت توسعه فضاهاي فرهنگي ارايه شده است.

نادري اميدوار است شركت توسعه فضاهاي فرهنگي كه پيش از اين پرديس‌هاي سينمايي و تماشاخانه‌هاي ايران شهر را ساخته، به تماشاخانه قديمي تهران هم توجه ويژه‌اي داشته باشند.

او در اين زمينه مي گويد: «دوستان گفتند اين طرح بايد در كميسيون معماران و مهندسان بررسي شود و اوايل اين هفته اعلام شد كميسيون نسبت به اين طرح نظر مثبتي داشته است.

ساختمان كناري «سنگلج» يكي از ساختمان‌هاي اداره حقوقي شهرداري است كه بچه‌هاي تئاتري درخواست تغيير كاربري آن را مطرح كرده‌اند. نادري مهم‌ترين هدف اين طرح را ايجاد امكانات بيشتر براي مخاطبان تئاتري مي‌داند و مي گويد: «با پيوستن ساختمان كناري، مي‌توانيم يك سالن بلك باكس همراه با 4 پلاتوي تمرين بسازيم و در كنار اينها نمايشگاه و موزه تئاتر ايران را راه‌اندازي كنيم.

او درباره زمان آغاز به كار اين پروژه مي‌گويد: « سال گذشته كارشناسان فرهنگي نظر مثبت خود را اعلام كردند و امسال هم معماران نظر مساعد داشته‌اند. قائدتاً بايد مراحل اداري اين طرح در حال انجام باشد. به هر حال همه چيز به نظر شهردار تهران بستگي دارد و ما اميدواريم آقاي قاليباف كه پيش از اين هم حمايت و علاقه خود را در مورد گسترش فضاهاي فرهنگي نشان داده، شرايطي فراهم كند تا «سنگلج» در قلب تهران، گسترش پيدا كند. »

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha