• جمعه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91032615014
  • خبرنگار : 71313

مخالفت دادگاه عالي انگليس با درخواست تجديدنظر موسس ويكي‌ليكس

مخالفت دادگاه عالي انگليس با درخواست تجديدنظر موسس ويكي‌ليكس

دادگاه عالي انگليس با درخواست وكلاي جوليان آسانژ، بنيان‌گذار وب سايت افشاگر ويكي‌ليكس برای از نو به جریان انداختن پرونده استرداد او به سوئد، مخالفت كرد.

دادگاه عالي انگليس با درخواست وكلاي جوليان آسانژ، بنيان‌گذار وب سايت افشاگر ويكي‌ليكس برای از نو به جریان انداختن پرونده استرداد او به سوئد، مخالفت كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري فرانسه، اعلام مخالفت دادگاه عالي انگليس با تجديدنظر در موضوع استرداد آسانژ به سوئد نشان مي‌دهد كه وي تمامي گزينه‌هاي حقوقي موجود در انگليس را براي برگرداندن مساله استرداد انجام داده است و تنها راه او ارجاع پرونده‌‌اش به دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ است.

هفت قاضي دادگاه عالي انگليس با درخواست وكلاي جوليان آسانژ مبني بر تجديدنظر استرداد وي به سوئد مخالت كردند و او بايد به سوئد مسترد شود.

دیوان عالی بریتانیا، عالی‌ترین مرجع قضایی انگليس آخر ماه مه، رای به استرداد جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به سوئد داد.

این دیوان اعلام کرده است که آسانژ تا دو هفته دیگر به سوئد مسترد نخواهد شد.

جولیان آسانژ هنوز فرصت دارد تا با مراجعه به دادگاه حقوق بشر اروپا، خواهان تجدیدنظر در رای صادره شود اما کارشناسان حقوقی می گویند او شانس چندانی در این دادگاه نخواهد داشت.

به گزارش بي.بي.سي، هواداران آسانژ نگران آن هستند که پس از استرداد او به سوئد، این کشور موسس ویکی‌لیکس را در اختیار آمریکا قرار دهد.

دادستانی سوئد از مدت‌ها پیش خواهان آن بوده که انگليس، جولیان آسانژ را در ارتباط با شکایتی در مورد تجاوز و تعرض جنسی در اختیار آن کشور قرار دهد.

آسانژ همواره اتهامات وارده به خود را رد کرده و طرح این ادعاها را به انگیزه‌های سیاسی ربط داده است.

جولین آسانژ ۴۰ ساله ضمن مخالفت با درخواست استرداد خود به سوئد، برای پاسخگویی به این اتهام بدون خروج از انگليس ابراز آمادگی کرده است.

وکلای آسانژ می‌گویند حکم جلب صادر شده توسط دادستانی سوئد برای موسس ویکی‌لیکس، "فاقد ارزش" است.

ویکی لیکس تا کنون چند صد هزار نسخه اسناد محرمانه دولت آمریکا را به خصوص در زمینه روابط خارجی و دیدگاه‌های مقامات این کشور در مورد مسایل مختلف بین‌المللی منتشر کرده است.

انتشار این اسناد و مدارک موجب خشم و سرافکندگی دولت آمریکا شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha