• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91032715621
  • خبرنگار : 71408

مراسم تقدير وزير ارشاد از دست‌اندركاران «قلاده‌هاي طلا»،

گله‌هاي ابوالقاسم طالبي از برخي اتهام‌ها!

گله‌هاي ابوالقاسم طالبي از برخي اتهام‌ها!

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، امروز ـ 27 خرداد ماه ـ در نشستي از عوامل توليد فيلم سينمايي « قلاده‌هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي تقدير كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، امروز ـ 27 خرداد ماه ـ در نشستي از عوامل توليد فيلم سينمايي « قلاده‌هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي تقدير كرد.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست كه در دفتر وزير ارشاد برگزار شد، ابوالقاسم طالبي ـ كارگردان فيلم سينمايي «قلاده‌هاي طلا» از توجه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به اين فيلم تشكر كرد و ادامه داد: امام كاظم(ع) گفته‌اند كسي كه « جوانمرد نيست بيم ندارد»، مولا علي (ع) مي‌گويند:«جوانمردي صندوقچه‌اي است كه يكي از محتواياتش دين است.» ما در طول ساخت «قلاده‌هاي طلا» يكسري جوانمردي‌ها و يكسري ناجوانمردي‌هايي ديديم.

وي با اشاره به حمايت‌هاي وزير ارشاد از ساخت «قلاده‌هاي طلا»، يادآور شد: جناب آقاي حسيني از ابتدايي كه مشكل پيدا كرديم، پشت فيلم ايستادند. وزارت اطلاعات درباره فيلم داراي شبهاتي بود و عده‌اي هم ناجوانمردانه نسبت به آن موضع مي‌گرفتند و از طريق خاستگاه خودشان كه عموما تريبون‌هاي غربي بود، جنگ رواني را عليه فيلم انجام مي‌دادند اما متاسفانه در داخل هم عده‌اي پژواك سخنان آنان بودند آن هم بدون اينكه بدانند اصلا موضوع فيلم چيست.

ابوالقاسم طالبي گفت: بايد از آقاي وزير تشكر زيادي بكنم چون با فضايي كه ايجاد شد حتي تعدادي از دوستان معاونت سينمايي هم به ما مي‌گفتند كه بي‌خيال ساخت اين فيلم شويم اما آقاي وزير پاي ساخت «قلاده‌هاي طلا» ايستادند، اين را بايد براي اولين بار بگويم شب اول كه نمايش فيلم در برج ميلاد لغو شد، آقاي وزير بودند كه به ما گفتند نمايش فيلم را عقب بيندازيد تا من سوء تفاهم‌ها را برطرف كنم.

اين كارگردان در ادامه سخنانش به عدم حضور «قلاده‌هاي طلا» در بخش مسابقه سي‌امين جشنواره فيلم فجر اشاره كرد و گفت: بسياري به ما مي‌گفتند كه فيلم بازي‌هاي هماهنگي دارد و زحمت زيادي براي آن كشيده شده است، شما چرا با تمهيدي در بخش مسابقه حضور نيافتيد؟! خيلي راحت مي‌شد نقش بازي كرد و مثلا تهيه كنندگي فيلم از آقاي خزاعي به من منتقل شود و ما هم در بخش مسابقه جشنواره حضور پيدا كنيم، اما خواستيم صادق باشيم و اين كار را انجام نداديم. آقاي وزير هم به دليل اين جوانمردي كه بچه‌هاي «قلاده‌هاي طلا» كردند، قرار شد مراسم تقديري را برگزار كنند بنابراين از ايشان تشكر كنيم.

به گزارش ايسنا، ابوالقاسم طالبي در بخش ديگري از سخنان ابتدايي‌اش به برخي از هجمه‌ها عليه «قلاده‌هاي طلا» و عوامل آن اشاره و بيان كرد: در فضاي مجازي و شبكه‌هاي وابسته به دشمنان انقلاب مطرح مي‌شد كه «قلاده‌هاي طلا» يك فيلم حكومتي است به نوعي كه گويا برخي ديگر كه فيلم مي‌سازند از راند حكومتي استفاده نمي‌كنند.

وي ادامه داد: جالب است كه در اين ميان عده‌اي كه خود براي تلويزيون كار مي‌كنند و حقوق مي‌گيرند يا آنكه با حمايت دولتي به جشنواره خارجي مي‌روند وحق ماموريت هم مي‌گيرند، گاها به ما مي‌گفتند حكومتي! اگر منظور از حكومتي بودن اين است كه ما دل‌بسته نظاميم و به حكومت وابسته‌ هستيم. اما اگر منظور از حكومتي بودن اين باشد كه مثلا يك روز آقاي وزير ما را صدا زده باشد، سرمايه بدهد و بگويد فلان فيلم را بسازييد، اصلا اين گونه نبود ما حتي در جايي مشكل مالي پيدا كرديم و موسسه رسانه‌هاي تصويري قسمتي از رايت فيلم را خريداري كرد.

ابوالقاسم طالبي در پايان سخنانش گفت: بايد از دوستان براي تامل حرف و حديث‌ها و برخي از ناجوانمردي‌ها تشكر كنم. بين جبهه حق و باطل جبهه ديگري وجود ندارد يا بايد ما را بكشند و يا بگذارند به كارمان ادامه دهيم.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين نشست محمد خزاعي ـ تهيه كننده فيلم ـ هم ضمن تشكر از عوامل فيلم، مخصوصا ابوالقاسم طالبي يادآور شد: از زمانيكه كه كار را شروع كرديم، باور آقاي طالبي بود كه وظيفه‌اي داريم كه در قبال وقايع سكوت نكرده و اين باور باعث شد كه چنين قصه‌هايي شكل بگيرد و بنياد روايت فتح، حمايت مالي اوليه‌ ما را برعهده گرفت.

وي ادامه داد:‌ پس از نگارش فيلمنامه‌، سال 89 كه شروع به فيلم برداري كرديم، فشارهاي بسياري روي همكاراني كه با ما بودند، وارد مي‌آمد. حتي به آقاي جليلوند يا برخي ديگر از عوامل فيلم گفته بودند كه اگر در پروژه «قلاده‌هاي طلا» حضور داشته باشيد، ديگر در سينما به شما كار نمي‌دهند و البته در برابر اين هجمه‌ها يكي دو نفر هم كنار كشيدند. در همين جا جا دارد به دليل تحمل فشارها و مساعدت همكاران، دست تك تك عوامل فيلم را ببوسم.

تهيه‌كننده «قلاده‌هاي طلا» در ادامه به فروش بسيار خوب فيلم اشاره كرد و گفت: شايد بتوان گفت اين فيلم تنها پروژه سياسي كه پس از انقلاب فروش بسيار خوبي هم داشت خيلي‌ها با ديدن اين فيلم نگرششان نسبت به جريان انتخابات عوض شد و به خصوص در شهرستان‌ها در جهت روشنگري گام بزرگي برداشت.

خزاعي در پايان سخنانش در اين بخش با اعلام خبر اكران «قلاده‌هاي طلا» در لبنان اظهار كرد: اكران فيلم در خارج از كشور در حال برنامه‌ريزي و آغاز شدن است. اولين اكران ما در كشور لبنان خواهد بود كه آنها خودشان تماس گرفته‌اند و درخواست كردند، اميدوارم معاونت سينمايي هم براي اكران بين المللي فيلم به ما كمك كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha