• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 91032916606
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

با بهر‌ه‌‌برداري واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه امام (ره)؛

توليـد گازوييل يورو 4 امروز آغاز مي‌شود

توليـد گازوييل يورو 4 امروز آغاز مي‌شود

واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند امروز به بهره‌برداري مي‌رسد و توليد اين فرآورده به استاندارد يورو 4 ارتقا مي‌يابد.

واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند امروز به بهره‌برداري مي‌رسد و توليد اين فرآورده به استاندارد يورو 4 ارتقا مي‌يابد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رشید سیدیان ـ مجری طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند ـ همچنين از تكميل طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در سال جاری خبر داد.

او با اشاره به اینکه عملیات نصب مکانیکی تمامی واحدهای جانبی طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) به اتمام رسیده است افزود: واحد تصفیه گازوئیل (GHT) نيز تا پایان خردادماه راه اندازی و تولید گازوئیل با استاندارد یورو4 در این واحد آغاز می شود.

مجری طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: پس از واحد تصفیه گازوئیل، واحدهای CGH، RCD، RFCC و همچنین تولید پروپیلین، گاز مایع و گوگرد سازی به ترتیب در مدار بهره برداری قرار می گیرند.

رشيد سیدیان با اشاره به انجام آخرين مراحل پيش راه اندازي و راه اندازي واحد تصفيه گازوئيل طرح توسعه پالايشگاه امام خميني (ره) شازند گفت: حداكثر تا نيمه اول تير ماه سال جاري روزانه 8 ميليون ليتر گازوئيل با استاندارد يورو 4 در اين پالايشگاه آغاز مي شود.

به گفته مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره)، با راه اندازی این واحد، گوگرد موجود در فرآورده تولیدی به کمتر از 40 (ppm) کاهش می یابد که این امر کاهش آلاینده های زیست محیطی را به دنبال دارد.

به گزارش ايسنا، در طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند حدود 30 واحد احداث شده است که 17 واحد از این تعداد، عملیاتی و مابقی واحدهای جانبی خدمات دهنده به واحدهای عملیاتی است.

پالايشگاه امام خميني (ره) شازند به عنوان نخستين پالايشگاه در ايران است كه بالغ بر 90 درصد از نفت خام ورودي به مواد با ارزش شامل گاز مايع، پروپيلن، بنزين، نفت سفيد و گازوئيل و تنها 4.8 درصد آن به نفت كوره و قير تبديل مي‌شود.

افزایش ظرفیت پالایشی از 170 هزار به 250 هزار بشکه در روز، افزایش تولید بنزین در ازاي کاهش نفت کوره، تولید محصولات با مشخصات و کیفیت استاندارد سال 2005 اروپا و کاهش مواد آلاینده از جمله اهداف اجرای این طرح است.

علاوه بر این، با بهره برداری از این طرح که با سرمایه گذاری 40 هزار و 700 میلیارد ریال در حال اجرا است ، خوراک پالایشگاه از صد در صد نفت خام اهواز به مخلوط 55 درصد نفت خام اهواز و 45 درصد نفت خام سنگین از حوزه های دیگر تغییر می کند.

طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند بزرگ ترین پروژه در دست اجرا از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران است که با بهره برداری کامل از آن، پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در سال جاری به بزرگ ترین تولیدکننده بنزین پالایشگاهی در کشور تبدیل می شود و بیشترین سهم تولید بنزین کشور را به خود اختصاص می دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha