• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91040603727
  • خبرنگار : 71368

دستگيري خودرورباي اخاذ

دستگيري خودرورباي اخاذ

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ سارقي را كه ضمن ربودن خودروهاي مالباختگان، از آنان اخاذي مي‌كرد را دستگير كردند.

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ سارقي را كه ضمن ربودن خودروهاي مالباختگان، از آنان اخاذي مي‌كرد را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ماموران كلانتري 128 تهران‌نو در يازدهم ارديبهشت ماه سال جاري در حين گشت‌زني در بلوار ابوذر به سرنشينان يك دستگاه خودروي روآ مشكوك شدند كه به محض اعلام دستور ايست از سوي ماموران اين راننده نه تنها توقف نكرد بلكه با افزايش سرعت خودرو اقدام به فرار از محل نيز كرد كه واحد گشت انتظامي اقدام به تعقيب خودرو و نهايتا دستگيري يكي از سرنشينان روآ به نام رضا كرد. با توقف خودرو و انجام بررسي‌هاي مقدماتي مشخص شد كه اين خودرو در 14 بهمن ماه سال گذشته از خيابان پيروزي به سرقت رفته و پرونده با موضوع سرقت خودرو در پايگاه ششم پليس آگاهي در حال رسيدگي است.

با دستگيري «رضا» و با توجه به مسروقه بودن خودرو، هماهنگي‌هاي قضايي انجام و سرنشين خودرو به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه چهار تهران در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با انتقال سرنشين خودرو، وي در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: به عنوان مسافر سوار خودروي سرقتي شده و هيچ اطلاعي از مسروقه‌بودن آن و سارق بودن راننده ندارد. همزمان با تحقيقات پليسي براي بررسي صحت اظهارات سرنشين خودرو كارآگاهان به تحقيق از مالك خودرو پرداخته و دريافتند كه مالك خودرو بدون هماهنگي با پليس و با هدف بازپس گيري خودروي سرقت شده‌اش اقدام به پرداخت 200 هزار تومان به سارقان كرده بود.

مالك خودرو در اظهارات خود به كارآگاهان گفت كه دو روز قبل از كشف خودرو فردي با من تماس گرفت و ضمن معرفي خود به عنوان سارق خودرو مدعي شد كه در صورت پرداخت 200 هزار تومان پول از طريق سيستم عابربانك، در كمتر از چند ساعت محل خودرو را به من اطلاع خواهد داد اما پس از واريز اين مبلغ بر خلاف توافق قبلي، ماشين خود را پس نگرفتم.

كارآگاهان با بهره‌گيري از اطلاعات به دست آمده از مالك خودرو اقدام به شناسايي صاحب عابربانك استفاده شده توسط سارقان كرده و در تحقيقات متوجه شدند كه حساب متعلق به زني جوان به نام «مژگان» است كه اقدام به سوزاندن كارت عابربانك و مسدودكردن حساب خود كرده است.

با شناسايي محل سكونت مژگان كارآگاهان به منزل وي مراجعه و از او در مورد واريز مبلغ 200 هزار تومان وجه نقد توسط مالباخته و همچنين علت مسدودكردن عابربانك سوال پرسيدند كه وي عنوان كرد كه چندي پيش به عنوان مسافر سوار يك دستگاه خودروي پژو 405 نقره‌اي شده كه راننده آن با طرح اين كه براي دريافت پول نياز به عابربانك دارد از من خواست تا در صورت همراه داشتن عابربانك آن را به امانت در اختيار او قرار دهم تا بتواند نسبت به انتقال و برداشت پول اقدام كند و من نيز با اين تصور كه راننده خودرو نياز شديدي به پول دارد كارت عابربانكم را در اختيار وي قرار دادم و او نيز در منطقه تهران‌نو و پس از مراجعه به دستگاه خودپرداز مبلغ 200 هزار تومان وجه نقد را پس از انجام عمليات انتقال وجه، برداشت كرد. اما پس از آن با طرح درخواست‌هاي مكرر مبني بر به امانت دادن كارت از من خواهش كرد تا عابربانك را تنها براي يك روز در اختيارش قرار دهم و از آنجاي كه پولي در حساب خود نداشتم، قبول كردم تا عابربانك براي يك روز در اختيار وي باشد.

به گزارش ايسنا،‌ مژگان در ادامه اظهارات خود عنوان كرد كه با گذشت چند روز راننده خودرو پاسخگوي تماس‌هاي من نشد و به توصيه همسر و اعضاي خانواده‌ام اقدام به مسدودكردن حساب عابربانك كرده و از سارق بودن راننده خودرو اطلاعي نداشتم.

با توجه به اظهارات مژگان در مورد توقف در مقابل شعبه بانكي در خيابان تهران نو، كارآگاهان با مراجعه به اين شعبه و بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بانكي موفق به شناسايي تصوير راننده خودرو و همچنين خودروي پژو 405 نقره‌اي رنگ شدند.

با شناسايي دقيق خودرو، كارآگاهان مالك خودرو را كه «حسين» نام داشت، شناسايي اما در تحقيق از اين فرد متوجه شدند كه تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته متعلق به برادر حسين كه محمد نام دارد، است كه گاهي اوقات با ماشين حسين اقدام به مسافركشي مي‌كند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، كارآگاهان دستگيري وي را در دستور كار خود قرار داده و سرانجام اين متهم را در خيابان نبرد دستگير كردند كه متهم در مواجهه با مژگان و همچنين تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي بانكي صراحتا به تماس تلفني با صاحب خودروي مسروقه اعتراف اما منكر هرگونه نقش و حضور در سرقت خودرو روآ شد و عنوان كرد كه سرقت خودرو توسط يك سارق حرفه‌اي 40 ساله به نام «احسان» صورت گرفته و مبلغ 200 هزار تومان اخذ شده از مالك خودرو نيز به او تحويل داده شده است.

با اطلاعات به دست آمده از محمد كارآگاهان در تحقيقات خود از احسان دريافتند كه اين مجرم سابقه‌دار بلامكان بوده و در مسافرخانه‌هاي جنوب تهران زندگي مي‌كند. كارآگاهان با انجام تحقيقات پليسي با شناسايي تعدادي از اين مسافرخانه‌ها در مناطق چهارراه سيروس و مولوي دريافتند كه احسان تا چند شب پيش در اين مكا‌ن‌ها حضور داشته و قصد فروش يك دستگاه خودرو پژو405 سبز رنگ مسروقه را داشته است.

با بهره‌گيري از اطلاعات جديد كارآگاهان محل‌هاي تردد متهم را شناسايي و نهايتا اين فرد را در خيابان 15 متري افسريه دستگير كردند. با دستگيري احسان وي صراحتا به سرقت خودروي روآ و پژو 405 سبز رنگ و همچنين چند دستگاه خودروي ديگر اعتراف كرد و گفت: با پرسه‌زني داخل كوچه‌ها، خودروهايي كه صاحبان آنان قصد خروج از داخل پاركينگ منزل را داشت را تحت نظر قرار مي‌دادم و در مواقعي كه راننده نسبت به بستن در پاركينگ اقدام مي‌كرد از اين غفلت استفاده و خودرو را سرقت مي‌كردم.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده كارآگاهان با بررسي اسناد و مدارك به دست آمده از داخل خودروي مسروقه متهم موفق به شناسايي يك دستگاه خودروي تويوتا كمري شدند كه در 20 فروردين سال جاري در شهرستان كرج سرقت و پس از چند روز توسط ماموران كلانتري 121 و به صورت رهاشده كشف شده بود.

با شناسايي مالك خودروي تويوتا كمري و حضور وي در پايگاه، كاراگاهان اطلاع پيدا كردند كه متهم قصد داشته تا با تحت فشار گذاشتن مالك خودروي تويوتا كمري از وي 200 ميليون تومان اخاذي كنند. مالك اين خودرو به كارآگاهان گفت: زماني كه ماشينم به سرقت رفت اسناد و مدارك مالكيت چندين قطعه زمين، منزل و غيره به ارزش 4 ميليارد تومان نيز داخل خودرو بود كه سارق پس از سرقت در تماسي به ازاي بازپس دادن اسناد و مدارك مسروقه 200 ميليون تومان درخواست كرد.

با توجه به اطلاعات به دست آمده تحقيقات كارآگاهان براي كشف ديگر اسناد و مدارك سرقتي آغاز كه نهايتا احسان نيز در مواجهه حضوري با اسناد به دست آمده لب به اعتراف گشود. صراحتا به محل نگهداري اسناد و مدارك سرقت شده در منزل يكي از دوستانش در خيابان خراسان اعتراف كرد.

به گزارش ايسنا سرهنگ محمد اشراقي رييس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده در مورد احتمال ارتكاب جرايم ديگر به دست متهم و همچنين به منظور شناسايي ديگر مالباختگان در حال حاضر متهم اصلي پرونده براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha