• جمعه / ۹ تیر ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91040904950
  • خبرنگار : 71368

راز جسد پتوپيچ شده در پارك فاش شد

راز جسد پتوپيچ شده در پارك فاش شد

رييس پليس آگاهي استان مازندران از دستگيري مادر و پسري خبر داد كه ضمن به قتل رساندن مالباخته خودروي وي را در اقدامي سوري جعل كردند.

رييس پليس آگاهي استان مازندران از دستگيري مادر و پسري خبر داد كه ضمن به قتل رساندن مالباخته خودروي وي را در اقدامي سوري جعل كردند.

سرهنگ محمد عظيمي در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در تشريح اين خبر گفت: در 10 خردادماه سال جاري ماموران پليس آگاهي در جريان كشف جسدي در حوالي پارك جنگلي شهيد زارع در ساري قرار گرفتند.

وي افزود: ماموران با حضور در صحنه حادثه با جسد نيمه‌سوخته مردي ميان‌سال مواجه شدند كه در حالي كه دست و پا و گردن وي با سيم آنتن بسته شده بود، داخل يك پتو پيچيده شده بود.

عظيمي با بيان اينكه كارآگاهان در بررسي دقيق جسد متوجه شدند كه سوختگي جزئي روي صورت و پتوي متوفي وجود دارد گفت: كارآگاهان در تحقيقات اوليه حدس زدند كه قاتل يا قاتلان احتمالي قصد سوزاندن جسد مقتول را داشتند كه بنا به دلايلي موفق به اين كار نشده و از صحنه حادثه متواري شده‌اند.

انگشت‌نگاري، هويت جسد مجهول‌الهويه را فاش كرد

رييس پليس آگاهي استان مازندران با بيان اينكه كارآگاهان تحقيقات خود را براي كشف هويت متوفي آغاز كردند گفت: با انگشت‌نگاري‌هاي انجام شده از جسد مجهول‌الهويه توانستند فردي به نام «مرتضي – م» را كه داراي سابقه كيفري بود شناسايي كنند.

وي با بيان اينكه با كشف اين سرنخ كارآگاهان با خانواده اين فرد ارتباط برقرار كردند گفت: با شناسايي جسد از سوي خانواده متوفي، كارآگاهان هويت جسد به نام مرتضي را كشف كردند.

عظيمي با بيان اينكه تحقيقات از خانواده مقتول نشان داد كه مقتول با مادر و پسري به نام‌هاي كيانوش و نوشين در ارتباط بوده، گفت: با كشف اين سرنخ‌ تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي اين افراد آغاز شد.

رييس پليس آگاهي مازندران با بيان اينكه تحقيقات كارآگاهان پيرامون اين مادر و پسر نشان داد كه اين دو اهل تهران بوده و نوشين پس از جداشدن از همسر خود به همراه فرزندانش در ساري ساكن شده است گفت: تحقيقات پليسي نشان داد كه اين مادر و پسر كلكسيوني از جرايم مختلف همچون تباني با افراد خلاف كار و مواد مخدر را در كارنامه خود دارند.

عظيمي با بيان اينكه بررسي كارآگاهان نشان داد كه مقتول در اواخر زندگي خود ارتباط دوستانه‌اي با اين مادر و پسر داشته است گفت: متاسفانه تحقيقات كارآگاهان نشان داد كه رابطه مقتول با اين مادر و پسر به حدي بود كه آنان در پي اخاذي از اين فرد برآمده بودند.

وي افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده تحقيقات نامحسوس از كيانوش و نوشين به عمل آمد و نهايتا كارآگاهان در تحقيقات نامحسوس خود دريافتند كه خودروي مقتول كه بنا به گفته خانواده مرتضي از روز حادثه مفقودشده بود را در حياط خانه نوشين يافتند.

دامن دختر مقتول برتن دختر متهم به قتل

عظيمي افزود: با هماهنگي‌قضايي اين مادر و پسر بازداشت و براي ارائه پاره‌اي توضيحات به پليس آگاهي دلالت داده شدند.

رييس پليس آگاهي مازندران با بيان اينكه اين مادر و پسر هرگونه ارتباط با مرتضي را رد مي‌كردند، گفت: اين در حالي بود كه كارآگاهان در بررسي منزل متهمان ادامه سيم آنتني را كه مقتول به وسيله آن به قتل رسيده و همچنين مشابه پتويي كه مقتول درون آن پيچيده شده بود را كشف كردند.

وي با بيان اينكه كارآگاهان حتي لباس (دامن) دختر مقتول را بر تن دختر متهم پرونده يافتند گفت: اين در حالي بود كه يك دستگاه تلويزيون LCD و ديگر اموال به سرقت رفته از منزل مقتول نيز در منزل اين افراد كشف شد.

امضاي متوفي در سند ازدواج، راز سند جعلي را فاش كرد

رييس پليس آگاهي مازندران با بيان اينكه متهمان در مورد چرايي وجود خودروي مقتول در منزلشان عنوان كرد كه مرتضي خودرو را در عوض پرداخت بدهي به آنان داده است گفت: كارآگاهان براي تعيين صحت و سقم ادعاي متهمان به بررسي سند پرداخته و با بررسي امضاي متوفي كه در قباله ازدواجش به ثبت رسيده بود، متوجه شدند كه نمونه امضاي مرتضي جعلي و سند نيز ساختگي است.

وي با بيان اينكه متهمان سرانجام در دام اظهارات ضد و نقيض خود اسير شدند، گفت: نهايتا كيانوش به قتل مرتضي اعتراف و عنوان كرد كه مادرش نيز در اين قتل مشاركت داشته است.

عظيمي با بيان اينكه متهمان در اعترافات خود عنوان كردند كه براي رسيدن به خودروي متوفي و صاف‌كردن بدهي مالي اقدام به قتل وي كرده‌اند، گفت: متهمان اعتراف كردند كه در روز چهارشنبه دهم خردادماه سال جاري به منزل مرتضي مراجعه و پس از ضرب و شتم وي، مرتضي را به قتل رسانده و پس از قتل وي اثر انگشت متوفي را در پايين قولنامه خودرو درج مي‌كنند كه پس از آن نيز دست، پا و گردن مقتول را با سيم آنتن كه در منزل متهمان وجود داشت و داخل پشه بند و پتو پيچيده و با خودروي مقتول جسد را به حوالي پارك جنگلي شهيد زارع برده و قصد سوزاندن آن را داشتند كه به دليل به همراه نداشتن مواد آتش‌زا موفق به سوزاندن جسد نشده بودند.

وي با بيان اينكه تاكنون دو دستگاه تلويزيون، يك دستگاه ويدئو و يك عدد پتو كه از منزل مرتضي به سرقت رفته بود در منزل متهمان به قتل كشف شده است گفت: صحنه جرم نيز توسط متهمان بازسازي و اين افراد با پرونده متشكله، براي سير مراحل قانوني تحويل دادسرا شدند.

به گزارش ايسنا، در ادامه معاونت اجتماعي پليس آگاهي ناجا به شهروندان توصيه كرد: در صورتي كه از سوي فرد يا افرادي مورد تهديد قرار مي‌گيرند به جاي پرداخت حق‌السكوت يا باج، مراتب را به پليس اطلاع داده تا با اين افراد برخورد قاطع و قانوني صورت گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha