• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۱ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 91041106848
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

/ايسنا، نخستين رسانه مستقر در بوموسي/

دفتر ايسنا در بوموسي افتتاح شد

دفتر ايسنا در بوموسي افتتاح شد

ایسنا/هرمزگان دفتر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، صبح امروز با حضور معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي كشور، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداري هرمزگان، سرپرست خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، فرماندار شهرستان بوموسي و سرپرست جهاد دانشگاهي استان هرمزگان و ساير مسوولين محلي، به عنوان نخستين رسانه مستقر در جزيره بوموسي به بهره‌برداري رسيد.

دفتر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، صبح امروز با حضور معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي كشور، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداري هرمزگان، سرپرست خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، فرماندار شهرستان بوموسي و سرپرست جهاد دانشگاهي استان هرمزگان و ساير مسوولين محلي، به عنوان نخستين رسانه مستقر در جزيره بوموسي به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خليج فارس، صبح امروز(11 تير) طي مراسمي دفتر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خليج فارس، شعبه بوموسي به بهره‌برداري رسيد.

در اين مراسم معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي كشور، خبرگزاري دانشجويان ايران را يكي از 10 مركز فعال تحت پوشش اين معاونت دانست و عنوان كرد: اميدواريم اين رسانه بتواند در شهرستان بوموسي نقش پررنگي را ايفا و در انعكاس قابليتهاي اين شهرستان بيش از پيش فعاليت كند.

"عليرضا زجاجي" شهرستان بوموسي را دژ محكمي از دژهاي استراتژيك ايران دانست و اظهار كرد: هر اندازه شهرستان بوموسي توسعه يابد، باعث افتخار و سربلندي كشورمان است كه اميدوارم روند توسعه‌اي آن سرعت بيشتري يابد.

وي جهاد دانشگاهي را نهادي برآمده از انقلاب قلمداد و خاطرنشان كرد: اين نهاد دانشگاهي با دارا بودن 43 شعبه در تمامي استانهاي كشور به جز استان بوشهر، توانسته به خوبي خود را در بين دانشجويان سراسر كشور عرضه كند و از قابليتهاي تمامي نخبگان، پژوهشگران و دانشجويان به عنوان يك ظرفيت بهره گيرد.

او با اشاره به اينكه 70 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه علمي كابردي جهاد دانشگاهي مشغول تحصيل هستند، گفت: مركز گردشگري جهاد دانشگاهي اين آمادگي را دارد كه با تعامل مناسب با فرمانداري بوموسي شرايط را براي حضور دانشجويان در اين شهرستان و آشنايي با توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي آن فراهم كند.

فرماندار بوموسي نيز در آيين افتتاح دفتر ايسنا، اظهار كرد: شهرستان بوموسي شامل شش جزيره و مساحتي 68.8 كيلومتر مترمربعي است و در جنوبي‌ترين نقطه ايران واقع و از نظر موقعيت ‍ژئوپوليتيكي در مهمترين نقطه جهان واقع است كه با جمعيتي 6 هزار نفري همچون نگيني در خليج فارس مي‌درخشد.

سيد "طالب موسوي" با بيان اينكه با ارائه طرح‌هايي درباره اشتغال جوانان بوموسي، آنها براي كار كردن حق انتخاب دارند، افزود: در آينده نزديك بيكاري در اين شهرستان ريشه كن مي‌شود و خوشبختانه هيچگونه ناهنجاري اجتماعي در بوموسي وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه اعتقاد دارم هرجا معنويت حاكم شود، تمامي كارها هموار و به آساني قابل انجام است، تصريح كرد: در دولتهاي نهم و دهم با برنامه‌هاي اتخاذ شده خوشبختانه در حوزه‌هاي آبزي‌پروري و شيلات و همچنين توسعه گردشگري شاهد اقدامات موثري بوده‌ايم كه در آينده اين برنامه افزايش مي‌يابد.

فرماندار بوموسي همچنين در گفت‌و گو با خبرنگار ايسنا در خصوص افتتاح دفتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به عنوان نخستين دفتر رسانه‌اي در شهرستان بوموسي، خاطرنشان كرد: در گذشته خلأ رسانه‌يي در شهرستان بوموسي به شدت احساس مي‌شد و خوشبختانه با حمايت‌هاي استاندار هرمزگان و اقدام مسوولان ايسنا اميدوارم در آينده شاهد انعكاس توانمندي هاي اين منطقه باشيم.

موسوي با بيان اينكه براي بيان خقايق به عملكرد رسانه نيازمنديم، افزود: اميدواريم با راه‌اندازي نمايندگي ايسنا در بوموسي بتوانيم ظرفيت‌هاي اين جزيره را هر چه بهتر به ساير نقاط كشور و جهان بشناسيم.

او با تقدير از اقدام مسوولان خبرگزاري دانشجويان ايران در افتتاح دفتر اين خبرگزاري در بوموسي، اضافه كرد: ايسنا به‌عنوان رسانه‌يي اخلاق محور مي‌تواند نقش مهمي را در شهرستان بوموسي ايفا كند.

فرماندار بوموسي با اشاره به تاسيس دفتر خبري «ايسنا» در اين جزيره ايراني، گفت: حضور رسانه‌اي رسا براي توسعه متوازن اين شهرستان كه مسير حركت خود را به تازگي و با شتاب بيشتري آغاز كرده است مي‌تواند بسيار مهم باشد.

طالب موسوي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره تاسيس دفتر خبري اين خبرگزاري در جزيره بوموسي اظهار كرد: طبيعتا بوموسي منطقه‌اي مانند ساير مناطق كشور است. اين منطقه مسير حركت خود را به تازگي و با شتاب بيشتري آغاز كرده و در اين مسير كه بناست اقدامات عمراني و توسعه متوازن شهرستان دنبال شود، داشتن رسانه‌اي رسا كه بتواند پيام‌هاي منطقه را به صورت شفاف منعكس كند، مي‌تواند بسيار مهم باشد.

وي در ادامه سخنانش، رسالت پيام‌رساني را رسالتي بسيار مهم توصيف و اظهار كرد: رسالت پيام‌رساني زماني خطيرتر خواهد شد كه بدانيم دنياي امروز دنيايي بسيار پرتلاطم و پرغوغا است و در اين غوغا انتشار حقايق مي‌تواند بسيار ارزشمند باشد.

موسوي ادامه داد: نظام‌ ما، نظامي اسلامي و مبتني بر پايه‌هاي محكم مكتب اهل بيت (ع) بوده و به همين دليل از قدرت استدلال بسيار خوبي برخوردار است. در اين راستا، نظام اسلامي در همه عرصه‌ها مي‌تواند حرفي براي گفتن داشته باشد و اين سخنانش، قطعا انعكاس بسيار خوبي در بين شيفتگان حقيقت در دنيا دارد.

فرماندار بوموسي در ادامه با اشاره به انعكاس نهضت امام خميني(ره) در دنيا خاطرنشان كرد: همان طور كه ديديم از ابتداي نهضت امام خميني(ره)، نظام ما تاثيرگذاري بسيار عظيمي در دنيا داشته است. امروز نشانه‌هاي آن انعكاس، بسيار گسترده‌تر به چشم مي‌خورد و لذا ما نياز داريم كه در همه عرصه‌ها انعكاسي شفاف داشته باشيم.

سيدطالب موسوي ، با ابراز خرسندي مجدد از افتتاح دفتر خبري «ايسنا» در جزيره بوموسي، گفت: انعكاس شفاف اخبار در عرصه‌هاي اجتماعي و همچنين كمك آن به تصميم‌گيري و تصميم‌سازي مي‌تواند بسيار اثربخش باشد. به همين دليل ما از افتتاح دفتر خبري «ايسنا» در اين منطقه استقبال كرده و آقاي استاندار هم دستورات لازم را در اين زمينه صادر كردند. جا دارد از آقاي دكتر اسدپور (مسئول جهاد دانشگاهي استان هرمزگان) كه پيگير اين اتفاق مهم بوده‌اند، تشكر كنم.

سرپرست خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ نيز با بيان اينكه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منادي پيام بيداري است، گفت: ايسنا به دنبال انتشار حقيقت‌ها، دوستي‌ها و دفاع از واقعيت‌هاي تاريخي در بوموسي است كه اميدواريم اين امر تحقق يابد.

ساسان والي‌زاده، در مراسم افتتاح دفتر ايسنا در بوموسي، خليج فارس را خليج عزت و اقتدار ايران دانست و عنوان كرد: بوموسي نماد پايداري و سربلندي كشورمان و خال زيبايي بر رخسار ايران اسلامي است.

وي با بيان اينكه رسانه عامل اقتدار يك كشور و ملت است، اظهار كرد: دنياي امروز، دنياي تحولات رسانه‌يي و مواردي است كه پيوستي از رسانه را به دنبال دارد و هر كشوري كه به دنبال نفوذ بيشتري در عرصه بين‌المللي است بايد به دنبال رسانه قوي تري باشد.

او تصريح كرد: پيام جمهوري اسلامي ايران بيان عدالت و حقيقت است و در واقع رسانه واقعي خود مردم هستند، اكنون نيز همه شاهد بودند در حالي كه دشمنان سعي در ايجاد فتنه در كشورمان داشتند، خود اسير جنبش وال استريت و بيداري اسلامي در منطقه شدند؛ درواقع خوابي كه آن‌ها براي منطقه ديده بودند تبديل به رويايي تعبير نشدني و كابوسي مشوش براي آن‌ها شد؛ سرنوشت كشورهاي منطقه نه در ژنو و كاخ‌هاي سياه كه در اراده مردم منطقه رقم مي خورد.

والي زاده اضافه كرد: اين خبرگزاري پديده‌اي متفاوت است كه در سپهر رسانه‌اي كشور شكل گرفت و با وجود تولد رسانه‌هاي ديگر اما همچنان ايسنا به عنوان رسانه‌اي پيشتاز توانسته است جايگاه خود را در كشور تحكيم بخشد.

سرپرست خبرگزاري دانشجويان ايران با بيان اينكه سرمايه اين خبرگزاري دانشجويان هستند، خاطرنشان كرد: اخبار اين خبرگزاري ضريب نفوذ بالايي در جامعه و محافل خبري داشته و خوشحالم به عنوان نخستين رسانه در بوموسي حضور يافته و با حمايت‌هاي استاندار هرمزگان و فرماندار بوموسي دفتر اين خبرگزاري راه اندازي شد.

والي‌زاده با اشاره به اينكه افتتاح دفتر ايسنا در بوموسي، عيدي به مردم اين منطقه خواهد بود، گفت: هر خبري از بوموسي برروي خروجي ايسنا قرار گيرد، براي ما نقش ارزشي مضاعف دارد چراكه خبري كه از بوموسي مخابره مي‌شود، خبر زندگي، خبر دوستي و خبر عزت ايران اسلامي است.

در اين مراسم همچنين مدير كل آموزش و پژوهش استانداري هرمزگان، اظهار كرد: امروزه افكار عمومي مردم توسط رسانه‌ها شكل گرفته و دشمنان از طريق رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها سعي بر فشار وارد كردن بر كشورهاي عدالت محور و حق طلب هستند.

"عليرضا ميمنه" با اشاره به سفر رياست جمهوري به شهرستان بوموسي كه باعث افزايش مسووليت تمامي مسوولين شده است، افزود: تشكيل كارگروه ويژه بوموسي در استان هرمزگان براي پيگيري مصوبات و ملزومات اين شهرستان نخستين اقدام براي توسعه بوموسي به عنوان پيشاني خليج فارس بود.

وي اضافه كرد: بايد قابليت‌هاي اين منطقه به گونه‌اي بيان شود و انعكاس يابد كه سرمايه‌گذاران را به ورود سرمايه‌شان به شهرستان بوموسي ترغيب كند.

مدير كل آموزش و پژوهش استانداري هرمزگان، اضافه كرد: بنده به عنوان نمايده ويژه استاندار در مراسم افتتاح دفتر نمايندگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در بوموسي حاضر شده و از زحمات مسوولان اين خبرگزاري در انعكاس رخدادهاي اين شهرستان تشكر مي كنم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان هرمزگان، هم درباره افتتاح دفتر خبرگزاري ايسنا، گفت: در یک شبکه که همه عوامل آن وظیفه‌ای برعهده دارند، ارتباطات انسانی باید بر پایه سه عامل عدالت، کرامت و محبت باشد و هر گاه یکی از پایه‌ها مختل عمل کند ضرر آن به همه جامعه می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمين "علي مريدي‌زاده" در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خليج فارس، اطلاع‌رسانی صحیح و درست را یکی از عناصر مهم شبکه انسانی برشمرد و افزود: انسان بدون خبر و اطلاع‌رسانی صحیح از محیط نمی‌تواند حرکت کند و همین اطلاع‌رسانی از عوامل اصلی رابطه انسان‌ها و تنظیم‌کننده محیط برای هر فرد است.

وي با بيان اينكه اگر در انتشار خبری، محبت‌ها فراموش و عدالت و کرامت نیز زایل شود این خبر دارای ارزش خبری نیست، اظهار كرد: باید همه ما به دنبال برپایی جامعه نمونه باشیم و اگر عزت خود را در تخریب دیگران جستجو کنیم، همین موضوع گام اول سقوط است و بايد بر اساس عدالت، کرامت و محبت، آزادی بیان به صورت حداکثری در جامعه وجود داشته باشد.

مريدي‌زاده افزود: انتظار دارم جامعه خبری و خبرنگاران ما که همه دلسوزان این کشور هستند الگویی متعالی مبتنی برعدالت و محبت برای رسانه ارائه کنند چراكه می‌توان با عرضه این الگو به دیگران مبانی نظری اندیشه اسلامی را در جهان منتشر کرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان هرمزگان همچنين در خصوص راه‌اندازي دفتر خبرگزاري ايسناي منطقه خليج فارس در جزيره بوموسي، تصريح كرد: به طور قطع در شرايط كنوني پرداختن به جزيره بوموسي و داشته‌هاي آن يك ضرورت محسوب شده و اين اقدام خبرگزاري ايسنا را بايد به فال نيك گرفت.

وي با تقدير از مسوولان خبرگزاري ايسنا در جهت راه‌اندازي نخستين رسانه رسمي كشور در جزيره بوموسي گفت: اميدوارم اين خبرگزاري كه همواره بر اميد، اخلاق و آگاهي پايبند بوده، بتواند نقش موثري را در معرفي توانمندي‌هاي اين جزيره ايفا كرده و ساير رسانه در آينده با اين الگوبرداري به ايجاد شعب خود در جزيره بوموسي گام بردارند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، بوموسی، بندرخمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند مجموعه فعالیت های رسانه ای کشور در مواجهه با جریان سازی های رسانه ‌ی در دنیای امروز، این روند را نیازمند به مجاهدت هر چه بیشتر اهالی قلم دانست و گفت: ماهیت رسانه‌ای جریان های رسانه‌ای غرب، گرفتن روحیه اعتماد بنفس عمومی ملت ها است تا از این طریق بتوانند زمینه های استیلای خود را در دنیا فراهم کنند و در اصل رسانه ها امروز نقش پیاده نظام را در حرکت های سیاسی و نظامی بر دوش گرفته اند.

"محمد آشوری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خليج فارس، افزود: پیوند غیرقابل انکاری میان امنیت ملی و فعالیت رسانه‌ای همگام با نظام در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و از آن جا که تنوع رسانه ای در غرب بیشتر از کشورمان است، رسالت اهالی رسانه و بنگاههای خبری کشور در جلب و جذب مخاطب اهمیتی ویژه ای می یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به ملاحظات حاکم بر فضای مجازی در کشورمان، از عملکرد خبرگزاری های کشور در کنترل جریان رسانه ای و مقابله با حرکت های ایذایی رسانه‌های غربی برای ضربه زدن به کلیت جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد و گفت: بواقع اطلاع رسانی مداوم و بروز توامان با صحت و دقت کافی یکی از ارزش های ویژه رسانه های کشورمان بشمار رود که باید آن را روز به روز تقویت کرد.

نماینده مردم ابوموسی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ پرسشی در خصوص هدف غرب از به راه انداختن مجموعه اقدامات سیاسی - رسانه ای در مورد جزایر سه گانه ایرانی و نام خلیج فارس نیز عنوان کرد: احساس دشمن از اینکه می تواند با این قبیل اقدامات از ایران باج خواهی کند یک اشتباه استراتژیک و تاریخی در حافظه ملت های جهان خواهد ماند چرا که ملت ایران و موضع او در قبال این رفتار مستحکم تر شده و در این میدان غربی ها راه را به خطا رفته اند اما باید به حال کشورهای عربی منطقه نیز تاسف خورد که کاملا خود را در بازی غرب قرار داده اند و در میدان منافع کشورهای فرامنطقه ای که هدفی جز فروش تسلیحات و خالی کردن جیب ملت ها ندارند، بازی می کنند.

عضو هيأت رييسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت دفاع همه جانبه در قبال تعرضات سیاسی و رسانه‌ای در منطقه از اقدام خبرگزاری ایسنا در راه اندازی دفتر ویژه خبری در جزیره ابوموسی نیز تقدیر کرد و گفت: پرداخت خردورزانه به توانایی های این شهرستان و ایجاد زمینه برای آشنایی هر چه بیشتر مردم کشورمان با قابلیت و استعدادهای این منطقه می‌تواند به رشد و پیشرفت آن کمک کرده و بستر ساز خدمت هر چه بیشتر به این منطقه و شکست جریان های مسموم سیاسی در این خصوص شود.

جوانترین نماینده مجلس نهم نيز گفت: خبرگزاری ایسنا با ایجاد راه اندازی دفتر نمایندگی خود در شهرستان بوموسی نقش پررنگی را می تواند در معرفی ظرفیت‌های این شهرستان به سایر نقاط کشور و حتی جهان داشته باشد.

"ابوالقاسم جراره" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، با تقدیر از مسوولان خبرگزاری ایسنا در راه اندازی شعبه بوموسی، افزود: با توجه به اینکه بوموسی پیشانی خلیج فارس است و ضرورت معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های این منطقه، خبرگزاری ایسنا با اقدامی قابل تحسین با گرفتن گوی سبقت از سایر رسانه ها، اقدام به راه اندازی دفتر خود در بوموسی کرد که باید این موضوع را به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه از این فرصت برای خنثی کردن جوسازی های دشمنان استفاده کرد، اظهار کرد: با اطلاع رسانی مناسب و انعکاس اتفاقات و رخدادهای شهرستان بوموسی باید به کج سلیقگی های برخی از همسایه‌های حوزه خلیج فارس خاتمه دهیم.

نماینده حوزه بندرعباس، قشم، بوموسی و حاجی آباد به نقش ایسنا در اطلاع رسانی کشورمان پرداخت و عنوان کرد: ایسنا با استفاده از بهره گیری از نیروی جوان و دانشجوی خود به خوبی توانسته خود را به یکی از بازوان قدرتمند رسانه ای در کشور معرفی نماید و امیدوارم این عملکرد و راهبرد در شهرستان بوموسی تداوم یابد.

به گفته "فاضل حسيني‌فرد"، مدير خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خليج فارس، هدف از راه‌اندازي اين دفتر خبري در بوموسي گسترش فعالیت‌های فرهنگی در اين شهرستان وانعکاس توانایی‌های این منطقه است كه این دفتر با همکاری مناسب استانداری هرمزگان، فرمانداری بوموسی، دانشگاه پیام نور شهرستان بوموسی و خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) راه اندازی تا از این پس مسائل و رخدادهای شهرستان بوموسي هر چه بهتر پوشش داده شود.

به گزارش ايسنا، در پايان مراسم افتتاح دفتر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در بوموسي، نخستين خبر از دفتر خبري شهرستان بوموسي به عنوان پنجمين دفتر خبري ايسنا در منطقه خليج فارس توسط فرماندار شهرستان بوموسي برروي خروجي اين خبرگزاري مخابره شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۴-۱۱ ۲۱:۰۹

آفرین به ایسنا. در ضمن از ایسنا خواهش میکنم در مورد استان شدن بوموسی تحقیق و خبر رسانی کند. چند وقت پیش که امارات حرف مفت زد قرار شد که بوموسی استان شود ولی خبری نشد. آیا ایسنا خبر جدیدی از این مورد دارد؟

avatar
۱۳۹۱-۰۴-۱۸ ۲۲:۵۵

باسلامو عرض تبریک و تشکر از این اقدام شایستۀ شما! امید است سایر همکاران رسانه ای شما نیز از این اقدام برای تاکید بر هویت همیشه ایرانی این پارۀ تن کشورمان ،تبعیت کنند و در گوشه گوشۀ سرزمینمان عطر وبوی ایران و ایرانی را بیفشانیم ان شا الله