• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91041207400
  • خبرنگار : 71342

«كل‌كل حشرات» در شب‌هاي تابستاني تهران

«كل‌كل حشرات» در شب‌هاي تابستاني تهران

محوطه باز تئاتر شهر در شب‌هاي تابستاني تهران، ميزبان عروسك‌هايي است كه با سازها، سروصداها و آوازهايشان تماشاگران و رهگذران را به تماشاي نمايش جديد مريم سعادت فرامي‌خوانند.

محوطه باز تئاتر شهر در شب‌هاي تابستاني تهران، ميزبان عروسك‌هايي است كه با سازها، سروصداها و آوازهايشان تماشاگران و رهگذران را به تماشاي نمايش جديد مريم سعادت فرامي‌خوانند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تماشاگراني كه دو سال پيش «كنسرت حشرات» را ديده بودند خاطره آن نمايش را به ياد دارند. نمايشي كه در محوطه باز «تئاترشهر» اجرا شد و پس از آن هم در تالار اصلي اين مجموعه به صحنه رفت.

اين نمايش كه همزمان با جشنواره‌ي تئاتر عروسكي اجرا مي‌شد يكي از پرتماشاگرترين آثار اين جشنواره بود. حالا مريم سعادت با اجراي نمايش «كل كل حشرات» نمايش قبلي‌اش را ادامه مي‌دهد.

«كل كل حشرات» ادامه همان «كنسرت حشرات» است. حكايت گروهي است كه «كنسرت حشرات» را اجرا كرده بودند اما به خاطر شرايط بد اقتصادي بسيار كم تعداد شده‌اند و از سازهاي آن‌ها فقط سه ساز باقي مانده است و بيشتر اعضاي گروه به دنبال كارهاي ديگر رفته‌اند. همين تعداد اندك هم كه باقي مانده‌اند شب‌ها از مترو مي‌آيند كه كنسرت بدهند. اولين آهنگشان را كه يك آهنگ محلي است مي‌خوانند. اما بعد يك گروه خارجي مي‌آيد كه اتفاقا اوضاع‌شان خيلي روبه راه است. هر دو گروه با هم كل كل موسيقايي دارند اما به تدريج از ملودي‌هاي يكديگر خوششان مي‌آيد و كم كم با هم به وحدت مي‌رسند و سرانجام آهنگ پاياني را با هم‌ مي‌خوانند.

اين خلاصه‌اي از رويدادهايي است كه در نمايش «كل كل حشرات» اتفاق مي‌افتد.

مريم سعادت براي اجراي اين نمايش با همان گروه قبلي همكاري مي‌كند.

او علاوه بر كارگرداني اين نمايش،‌طراحي آن را بر عهده دارد.

امير سلطان احمدي و محمد بحراني شعرها را سروده‌اند. هديه هاشمي نيز عروسك‌ها را ساخته و بنفشه بديعي هم سازها را ساخته است. كيوان كيارس سازنده قصه است.

محمد لقمانيان، كاظم سياحي، نيما محبي، شيما بخشنده، نگار شهبازي، مرجان نامور، ماني شرفي،‌پيمان فاطمي، مهناز خطيبي، بهادر مالكي، محشر قنبري، فاطمه حسين‌زاده و ... ديگر اعضاي اين گروه نمايشي هستند.

مريم سعادت درباره احتمال اجراي اين نمايش بعد از جشنواره تئاتر عروسكي به ايسنا گفت: اجراي ما بعد از جشنواره ادامه ندارد. بايد براي تالار «حافظ» اقدام كنم و اميدوارم زمان مناسبي براي اجراي اين نمايش در اين تالار بگيرم.

نمايش «كل كل حشرات» همزمان با چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران مبارك هرشب ساعت 21 در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر اجرا مي‌شود.

اين نمايش شب گذشته 11 تيرماه در دومين اجراي خود ميزبان جمع كثيري از تماشاگران و رهگذران بود كه از چهارراه وليعصر مي‌گذشتند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha