• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91041810846
  • منبع : صدا و سیما

خبرهايي از تلويزيون/پخش «اتاق امن» ارسلان امیری و آیدا پناهنده از شبكه چهار

مستند «زرجوب» از مجموعه «با مستند» دوشنبه اين هفته ـ 19 تير ماه ـ به روي آنتن شبكه مستند سيما مي‌رود.

مستند «زرجوب» از مجموعه «با مستند» دوشنبه اين هفته ـ 19 تير ماه ـ به روي آنتن شبكه مستند سيما مي‌رود.

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، «زرجوب» نام رودخانه اصلي شهر رشت است كه از ميان شهر مي‌گذرد اما مدتي است كه باعث آسيب‌هاي بسياري به مردم شده است. چون به جاي زيبايي و زندگي مكان دفن زباله‌هاي مردم است و رسيدگي خاصي نيز براي پايان دادن به اين فاجعه زيست محطي انجام نمي‌شود.

«زرجوب» حكايتي گروهي از جوانان شهر است كه طرفدار محيط زيست هستند و مي خواهند شهر را از اين آلودگي نجات دهند و وضعيت رودخانه را بهبود بخشند.

اين مستند به كارگرداني سيد محمد اريب و تهيه‌كنندگي سيد محمد ميركاني، دوشنبه ساعت 21:30 و به مدت 35 دقيقه از شبكه مستند سيما پخش مي شود.

مجموعه «با مستند» با نگاهي نو به موضوعات اجتماعي و توسط كارگردانان مختلف و جوان هر روز در همين ساعت به روي آنتن شبكه مستند سيما مي رود.

*** شبكه سحر

شبکه جهانی سحر، در برنامه "سفرنامه مسكو" ضمن معرفي شهر مسكو از جنبه هاي مختلف شهري، اجتماعي و سياسي، اجلاس اخير ایران و گروه 1+5 را که اواخر خرداد ماه به مدت دو روز در مسکو برگزار شد، مرور کرده است.

جبار علایی (خبرنگار) به همراه علیرضا اسدپور (تصویربردار) در این مستند گزارشي ابتدا به ارايه اطلاعات شهري مسكو پايتخت كشور روسيه پرداخته و پس از گذر از رود مسكو به لايه مركزي شهر و مركز ثقل سياسي اين كشور يعني كاخ كرملين مي رسند و در ادامه مسير خود نسبت به پوشش خبري اجلاس مسكو كه در هتل "حلقه طلایی" برگزار شد، اقدام كرده و مذاکرات و نشست های این اجلاس را به طور کامل پوشش داده اند.

جبار علايي ضمن اشاره به اينكه در اين مستند، فعاليت وزارت امور خارجه روسيه و تلاش آن براي بهره مندي هر چه بيشتر از امتياز ميزباني اين نشست و برگزاري هر چه موفق تر آن مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در مستند گزارشي "سفرنامه مسكو" به شرح رخدادهای سفر تیم اعزامی شبکه سحر از تهران، مقایسه تهران با مسکو از نظر جمعیت شناختی، جغرافیایی، شهرسازی و ...، معرفی شهر مسکو از نظر جاذبه های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و توریستی و در نهايت شرح مذاکرات ایران و گروه 1+5 و دستاوردهای این دور از مذاکرات برای ایران پرداخته شده است.

وي با اشاره به اینکه در جریان مذاکرات اخیر 1+5، برای اولین بار است که شبکه جهانی سحر، یک اجلاس بین المللی مهم را به صورت زنده و لحظه به لحظه دنبال کرد، افزود: در طول برگزاری این اجلاس، روزانه سه بار با سیمای آذری و سه بار هم با سیماهای دیگر شبکه به صورت زنده ارتباط تصویری برقرار کرده و هر بار، گزارش مذاکرات را به صورت مستقیم به اطلاع مخاطبان شبکه می رساندیم. البته اين اجلاس سه بار متوقف و مجدداً از سر گرفته شد كه اين امر بيانگر جديت ايران در مذاكرات و اقدام در جهت ترغيب طرف غربي به حضور جدي در مذاكرات بود و نشان مي داد كه دو طرف به صورت شفاف و صريح مطالبات خود را بيان مي كرده اند.

جبار علايي همچنين فضاي حاكم بر رسانه ها را در اين اجلاس، سنگين توصيف كرد و گفت: اجلاس سخت و نفسگيري بود و طرف غربي به ويژه نماينده امريكا و سخنگوي كاترين اشتون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا بارها با نمايندگان رسانه هاي غربي ديدار كرده و سوگيري مورد نظرشان در مورد نتايج مذاكرات را به آنها گوشزد كردند.

در بخشي از اين مستند با خبرنگاران خارجي شركت كننده در اين اجلاس در مورد بازداشت آنار بايراملي خبرنگار شبكه سحر در جمهوري آذربايجان گفت‌وگو شده و نظر آنها در مورد اين واقعه مورد پرسش قرار گرفته است كه همگي آنها اين اقدام دولت جمهوري آذربايجان را به شدت محكوم كرده و خواستار آزادي اين خبرنگار شده‌اند.

*** شبكه تهران

فصل دوم از سري سوم سريال اپيزودي «عمليات 125» به كارگرداني بهروز افخمي و تهيه‌كنندگي داود هاشمي دوشنبه ـ 19 تير ماه ـ در صالح آباد (مركز آموزش گروه ويژه سازمان آتش نشاني) كليد مي خورد.

داود هاشمي تهيه كننده اين سريال با بيان اين مطلب گفت: فصل دوم اين سريال در 10 قسمت 45 دقيقه اي تهيه و توليد مي شود كه گروه هاي ويژه در آن حضور دارد، در اين فصل حوادث خاص و ويژه در سريال اتفاق مي افتد كه شخصيت هاي داستاني آن را مهار مي كنند.

هاشمي ادامه داد: شروع تصوير برداري فصل دوم سري سوم اين مجموعه از صالح آباد خواهد بود كه در اتقافات خاص حوادث براي آتشانشانان رخ مي دهد.

وي اظهار كرد: ايمان صفا، كاوه خداشناس، امير شيرمحمدي، مهران نائل از جمله بازيگراني هستند كه براي ايفاي نقش در اين مجموعه تلويزيوني حضورشان قطعي شده است.

هاشمي بيان كرد: فصل اول سري اول اين سريال در 16 قسمت 45 دقيقه اي كه مسعودآب پرور آن را كارگرداني كرده است ، بعد از ماه رمضان ابتداي شهريور ماه از شبكه تهران پخش خواهد شد.

ساير عوامل توليد عبارتند از:

داوود هاشمي (تهيه‌كننده)، بهروز افخمي(‌كارگردان و بازنويسي فيلمنامه)، آيدين افخمي(دستيار كارگردان)، علي حسن پور(برنامه ريز) علي شير محمدي(طراح صحنه و لباس)، اشكان وثوقي (مجري گريم)، عليرضا فتحي( طراح بدلكاري)‌و مهدي شهبازي (مديريت تداركات).

*** شبكه چهار

ـ وضعیت مطبوعات در ایران در برنامه "هزار و یک شب" وضعیت مطبوعات در ایران در برنامه "هزار و یک شب" شبکه چهار سیما بررسی می شود.

نقش و کارکرد مطبوعات از نگاه تاریخی، جایگاه مطبوعات تخصصی در مقابل نشریات عمومی، حضور پر رنگ رسانه های دیجیتال در تقابل روزنامه نگاری است یا خیر؟ از جمله مباحثی است که 19 تیر در برنامه "هزار و یک شب" با حضور کارشناسان بررسی خواهد شد.پخش قسمت هایی از فیلم کیف انگلیسی و سریال محاکمه و گزارشی از روزنامه اطلاعات از جمله بخش های این برنامه تلویزیونی است.

برنامه «هزار و یک شب» با اجرای رشید کاکاوند، چهار موضوع هنر و ادبیات، اندیشه، تاریخ و جامعه را با حضور کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار می دهد و با حضور حداقل دو میهمان در هر قسمت تلاش دارد این برنامه را به یک محفل انس و یک شب نشینی فرهنگی تبدیل کرده و نیاز قشر جوان جویای اندیشه را نیز فراهم کند. برنامه "هزار و یک شب" کاری از گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهارسیما است و شنبه تا سه شنبه ساعت 23:15 ، روی آنتن شبکه چهار می رود.

ـ فیلم مستند "اتاق امن" ساخته ارسلان امیری و آیدا پناهنده سه شنبه 20 تیر در شبکه 4 داده می‌شود.

فیلم مستند این مستند 40 دقیقه‌ای تاثیر سازمان‌های مردم نهاد بر مسئله کودکان کاروخیابان و تلاش‌های یکی از داوطلبین فعال در این زمینه را به تصویر می‌کشد.

"اتاق امن"را جعفر صانعی‌مقدم همراه با 12 اثر مستند دیگر با موضوعات زندگی شهری تحت عنوان پرسه در شهر با مشارکت موسسه توسعه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری برای شبکه 4 سیما تهیه کرده است.

پژوهش این مستند اجتماعی بر عهده مینا کشاورز بوده و آرش یزدانی فیلم را تصویربرداری و ارسلان امیری همراه با مسعود سفلایی، تدوین فیلم را برعهده داشته‌‌اند.این فیلم درچهارمین جشنواره فیلم پلیس موفق به دریافت لوح تقدیر کارگردانی شده است.

ـ شبکه چهار سیما از روز دوشنبه برنامه‌ای به نام «مدار بسته » را روی آنتن می برد که قصد دارد در قالب یک کارگاه آموزشی به موضوعات مختلف علمی بپردازد.

"مدار بسته" یک برنامه گفت وگو محور است که بدون اجرای مجری در یک گفت و گویی صمیمی چند کارشناس راجع به یک موضوع علمی به بحث و تبادل نظر می پردازند و در سمت دیگر استدیو یک آزمایشگاهی طراحی شده که در ان موضوع مورد بحث به صورت عملی تفسیر می شود.و کارشناسان تلاش می کنند مخاطبان را در یک فضایی علمی و عینی قرار دهند.

مدار بسته در طول پخش برنامه به موضوعات جذاب علمی که با زندگی مردم در ارتباط است همچون ژلاتین، خواب، الکتریسیته و ... می‌پردازد که در مدت زمان 45 دقیقه می‌تواند حجم مفیدی از اطلاعات گوناگون را در اختیار مخاطب قرار دهد.

دکتر پژمان نوروزی، نفیسه نعیمی پور، عرفان خسروی، مهندس جبار زاده، و ... از جمله کارشناسان این برنامه تلویزیونی خواهند بود."مدار بسته" به تهیه کنندگی علی ملکی و کارگردانی سیاوش صفاریان کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما است و از روز دوشنبه ساعت 15 پخش آن اغاز خواهد شد.

***‌ شبكه دو

ـ «عصر خانواده» عنوان برنامه اي است كه در گروه خانواده شبكه دو سيما تهيه و پخش مي شود.

اين برنامه عصرگاهي را حسن بزرگي تهيه كنندگي مي كند. او درباره برنامه روز دوشنبه عصر خانواده مي گويد:«با توجه به اهميت موضوع ارتباط فاميلي، در برنامه روز دوشنبه در اين باره صحبت خواهيم كرد و خانم رابعه مدني از بازيگران كشورمان كه مادر هم هستند در اين برنامه به عنوان ميهمان حضورخواهند داشت. دكتر سعيده هادي هم پاسخگوي پيامك هاي ارسالي بينندگان برنامه ما خواهند بود. خانم فاطمه نجفي در عصر خانواده بخش خبرهاي خانواده را اجرا مي كند. همچنين در برنامه روز دوشنبه گزارش ها و آيتم هاي مختلفي خواهيم داشت كه پخش خواهيم كرد.»

«عصر خانواده» روز دوشنبه از ساعت 18 به مدت 45 دقيقه به صورت زنده از شبكه دو سيما پخش مي شود.

ـ «روز از نو» عنوان مجله تصويري است كه در گروه اجتماعي شبكه دو سيما تهيه و توليد مي شود و هر روز به غير از جمعه ها، در ساعت 7 صبح به مدت 100 دقيقه از شبكه دو سيما به صورت زنده پخش مي شود.

در برنامه «روز از نو» و در بخش فرهنگي اين برنامه خانم فريبا وكيلي از شاعره هاي كشورمان حاضر خواهد شد و درباره شعر صحبت خواهد كرد. در بخش ورزشي هم با حضور كارشناس براي اولين بار درباره اسب درماني كه يك اتفاق تازه در كشورمان است صحبت خواهد شد. در بخش اجتماعي هم با حضور يكي از مسئولان وزارت آموزش و پرورش نظام جديد آموزشي (ابتدايي 6 ساله) مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. در بخش آزاد هم با حضور سردار بهمن كارگر در خصوص بحث عفاف و حجاب در كشورمان صحبت خواهد شد.

تهيه كنندگي برنامه «روز از نو» در روزهاي زوج بر عهده حامد جوادزاده است.

ـ «بچه هاي مسجد» كاري از گروه معارف شبكه دو سيماست كه هر روز به جز جمعه ها از اين شبكه پخش مي شود.

در برنامه روز دوشنبه بچه هاي مسجد، دكتر برجعلي روان شناس به عنوان كارشناس در اين برنامه حاضر مي شود و در خصوص آسيب هاي روحي و رواني نوجوانان به صحبت مي پردازد. همچنين در اين برنامه وله ها و گزارش هايي از سراسر كشور پخش مي شود. در ادامه بچه هاي مسجد، مسجد امام حسين(ع) شهر قزوين معرفي خواهد شد و در خصوص فعاليت‌هاي اين مسجد گزارش هايي پخش مي شود.

اين برنامه دوشنبه در ساعت 20/12 از شبكه دو به صورت زنده پخش مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha