• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۱ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 91042012382
  • منبع : نمایندگی فارس

شهردار شيراز:

تفرجگاه‌هاي بزرگ در شيراز ايجاد مي‌شود

تفرجگاه‌هاي بزرگ در شيراز ايجاد مي‌شود

ایسنا/فارس شهردار شيراز، ايجاد تفرجگاه‌های بزرگ و جدید را از جمله اولويت‌هاي عمراني شيراز دانست و گفت: همزمان با اجراي طرح‌هاي عمراني شهري از جمله تقاطع‌هاي غيرهمسطح و معابر، ساخت بوستان 50 هکتاری ولایت در دستور كار قرار گرفته است.

شهردار شيراز، ايجاد تفرجگاه‌های بزرگ و جدید را از جمله اولويت‌هاي عمراني شيراز دانست و گفت: همزمان با اجراي طرح‌هاي عمراني شهري از جمله تقاطع‌هاي غيرهمسطح و معابر، ساخت بوستان 50 هکتاری ولایت در دستور كار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه فارس، علی‌رضا پاک‌فطرت، امروز، 20 تير در حاشيه بازديد از محل اجراي بوستان ولايت، در جمع خبرنگاران‌ افزود: عمليات اجرايي ساخت بوستان‌هاي بزرگ امسال آغاز مي‌شود.

وي، فراهم کردن نشاط و آرامش برای شهروندان را اولویت اصلی در برنامه‌ریزی‌های این شهرداری دانست و افزود: در كنار ساماندهی ترافیک كه به‌ صورت مستقيم بر ارتقای سطح رفاه و آسايش شهروندان مؤثر بوده و با ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح دنبال مي‌شود، ساخت بوستان‌های جنگلی بزرگ باهدف فراهم كردن شرایط مساعد حضور خانواده‌ها و ايجاد روحيه‌اي با نشاط در افراد را دنبال كرده و مي‌كنيم.

پاك‌فطرت در تشريح خصوصيت‌هاي بوستان بزرگ ولایت، گفت: این بوستان در حاشیه شمالی بزرگراه حسینی الهاشمی احداث و قطعا به یکی از بهترین بوستان‌های شیراز تبدیل مي‌شود.

شهردار شيرازهمچنين گفت: زمین ورزشگاه بزرگ شش هزار نفری شیراز از این بوستان تأمین و در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است.

وی افزود: با طراحی و ساخت بوستان‌های جدید در کنار بوستان‌های موجود، به سمتی خواهیم رفت که شهروندان به‌ تدريج فضاي مناسبي براي تفريح و گذراندن اوقات فراغت و استفاده از فضاي سبز شهري داشته و فضاي سبز بلوارها و رفوژهاي مياني خيابان‌ها را براي نشستن انتخاب نكنند.

علیرضا پاک‌فطرت با يادآوري اينكه فضاهای بسیار مناسب با توپوگرافی منحصر به‌ فردي در حاشیه شيراز وجود دارد كه شرایط لازم براي طراحی پارک‌های جنگلی را دارد، گفت: تفرجگاه‌های چندین هکتاری ولايت در غرب، چنار راهدار در جنوب، نهر اعظم در شمال‌غربی، چمران جنوبی و گهواره دید در شمال و برم‌دلک در شرق اين شهر، از جمله اين فضاها محسوب مي‌شود.

شهردار شيراز همچنين گفت: يكي از ويژگي‌هاي طراحي و احداث بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌هاي جنگلي بزرگ در نقاط مناسب، علاوه بر افزايش سرانه فضاي سبز شهري و بهبود وضعيت آب و هوايي كل شهر، فراهم كردن بستري مطلوب براي حضور سرمايه‌گذاران و جذب و هزينه‌كرد سرمايه‌ها و توسعه هدفمند فضاهاي گردشگري است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha