• شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 91042414515
  • منبع : نمایندگی کرمان

سارق جواهرات در كرمان دستگیر شد

ایسنا/کرمان ريیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان كرمان از شناسایی و دستگیری دو متهم به جرم كلاهبرداری هشت میلیارد ریالی خبر داد.

ريیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان كرمان از شناسایی و دستگیری دو متهم به جرم كلاهبرداری هشت میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه کویر،سرهنگ «هوشنگ پوررضاقلی‌» افزود: در پی وصول یك پرونده با عنوان كلاهبرداری و فروش مال غیر، از كلانتری 13 شهر كرمان به این پلیس، ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری، بررسی موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در این پرونده مشخص شد فردی با بیان این‌كه املاكش موروثی بوده و از پدرش به ارث رسیده با تنظیم قرارداد دستی یك قطعه زمین را به قیمت 4 میلیارد و 600 میلیون ریال به فروش رسانده و متواری شده و زمانی كه مالك جدید قصد ساخت و ساز آن را داشته، افرادی به وی مراجعه و با ارایه سند مالكیت مدعی ملك شده و مانع از ساخت و ساز شده‌اند.

ريیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان كرمان یادآور شد:‌ به دنبال وقوع این كلاهبرداری، شناسایی و دستگیری كلاهبردار در دستور كار قرار گرفت و ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری، با انجام پیگیری و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی با دستور قضایی متهم را شناسایی و دستگیر كردند.

وی خاطرنشان كرد:‌ در تحقیقات تكمیلی مشخص شد این متهم یك هم‌دست دارد و پس از شناسایی خریداران پس از هماهنگی قبلی با یكدیگر، با ادعای این كه وی مالك زمین بوده و تاكنون خارج از كشور زندگی می‌كرده و پس از بازگشت، قصد فروش اراضی موروثی پدرش را با قیمت مناسب دارد، نسبت به فروش مال غیر با اسناد جعلی اقدام می‌كرده است.

پور رضاقلی، اظهار كرد:‌ این متهم تاكنون به سه مورد فروش ملك و كلاهبرداری هشت میلیارد ریالی با همكاری همدستش اعتراف كرده كه هم‌دست وی نیز در یك عملیات پلیسی و غافلگیرانه، دستگیر و پرونده تحویل دستگاه قضایی شد.

****سارق جواهرات در كرمان دستگیر شد

به گزارش ايسنا، ريیس پلیس آگاهی كرمان از شناسایی و دستگیری سارقی خبر داد كه در هشت فقره سرقت از منازل، نسبت به سرقت طلا و جواهرات اقدام می‌كرد.

پور رضاقلی افزود:‌ ماموران اداره مبارزه با سرقت این پلیس با یكسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی سارق سابقه‌داری را كه در امر سرقت از منازل فعالیت داشت، شناسایی كردند.

وی اظهار کرد: پس از انجام اقدامات و تحقیقات لازم و مراقبت‌های شبانه‌روزی، سارق مورد نظر هنگام فروش طلا در بازار طلافروشان به همراه همدستش دستگیر شد و مقادیری طلا از وی به دست آمد.

ريیس پلیس آگاهی كرمان، گفت: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد طلاهای كشف شده، سرقتی بوده و مربوط به منزلی در خیابان اقبال شهر كرمان است اما سارق در بازجویی اولیه منكر هر نوع سرقت شد.

وی اظهار كرد:‌ با پی‌جویی‌های انجام‌شده و نگرش در شگرد سرقت سارق، سرقت‌های احتمالی و مشابه توسط وی در دستور كار قرار گرفت و مشخص شد سارق در اوایل شب با پرسه زدن در كوچه‌های از پيش تعیین‌شده با خاموش بودن چراغ‌های منزل، ‌پس از زنگ و درب زدن و اطمینان از نبود حضور ساكنان، از روی دیوار حیاط وارد شده و با استفاده از ابزاری از جمله میله یا دیلم نرده‌های پنجره یا درب‌های ورودی را شكسته و پس از ورود به ساختمان، هدف خود را اجرایی می‌كرده است.

ريیس پلیس آگاهی كرمان، گفت:‌ در تحقیقات نهایی، متهم زمانی كه با شواهد و ادله پلیس روبرو شد به هشت فقره سرقت از منازل اقرار كرد و با راهنمایی وی، دو نفر از خریداران اموال مسروقه شناسایی، دستگیر و روانه زندان شدند.

وی تصریح كرد: این سارق 22 ساله در هشت فقره سرقت از منازل مقادیر زیادی طلاجات،‌ دوربین فیلم‌برداری، مدارك هویتی، مبالغ زیادی وجه نقد و گوشی‌های گران قیمت تلفن همراه را سرقت كرده بود كه بخشی از آنها كشف شد.

وی یادآور شد:‌ تعدادی از اموال سرقتی از سوی سارق فروخته و پول آنها به حساب مادرش واریز شده بود كه با دستور مقام قضایی، پول واریزی براي عودت به مال‌باختگان به حساب دادگستری واریز شد.

****انهدام باند قاچاق آثار باستانی در استان كرمان

به گزارش ايسنا، فرمانده انتظامی استان كرمان از شناسایی و دستگیری دو قاچاقچی آثار باستانی و كشف بیش از 100 شی عتیقه و قدیمی طی عملیاتی توسط پلیس شهرستان بافت خبر داد.

سردار «حسین چناریان» افزود: ماموران پلیس امنیت شهرستان بافت با انجام یكسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، یك باند قاچاق آثار باستانی را در این شهرستان شناسایی كردند.

وی ادامه داد:‌ در تحقیقات پلیسی مشخص شد اعضای این باند به صورت گروهی و باندی قصد دارند محموله‌ای از اشیا عتیقه و قدیمی را به مبلغی حدود 500 میلیون تومان در شهرستان بافت خریداری و به استان هرمزگان و سپس به خارج از كشور منتقل كرده و تحویل عوامل خارجی دهند.

فرمانده انتظامی استان كرمان، افزود:‌ ماموران انتظامی با استفاده از شگردهای پلیسی،اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت چند ماهه، در نهایت مخفیگاه متهمان را در شهر بافت شناسایی و با دستور مقام قضایی در یك عملیات ضربتی و غافلگیرانه وارد این محل شده و دو قاچاقچی را دستگیر كردند.

وی اظهار كرد:‌ در بازرسی از مخفیگاه قاچاقچیان بالغ بر 100 شی باستانی شامل انواع سكه، مجسمه، جام، كوزه و... كشف و ضبط شد.

چناریان، خاطرنشان کرد: براساس نظر كارشناسان میراث فرهنگی، این آثار ملی مربوط به دوره قاجاریه است كه به همراه افراد دستگیر شده به دستگاه قضایی تحويل شدند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha