• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 91042615523
  • منبع : نمایندگی البرز

زباله گلوي جاده چالوس را مي‌فشارد

زباله گلوي جاده چالوس را مي‌فشارد

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: برای نجات جاده چالوس از زباله که هم اکنون توسط مسافران در اين جاده به وفور رها مي‌شود، رسانه ملي بايد فرهنگ‌سازی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: برای نجات جاده چالوس از زباله که هم اکنون توسط مسافران در اين جاده به وفور رها مي‌شود، رسانه ملي بايد فرهنگ‌سازی کند.

محمدرضا پوینده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی بهترین راه برای حفظ مناطق ویژه توریستی وگردشگری استان است، اظهار كرد: اینکه مسافران چگونه با محیط اطراف خود برخورد کنند امری است بسیار مهم، از آنجا که رسانه‌ها بويژه رسانه ملی بیشترین ارتباط را با توده مردم دارد، از این قدرت برای آگاه ساختن، متوجه کردن و درونی کردن یک ارزش به راحتی می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه محور گردشگری جاده چالوس یکی از محورهای زیبای گردشگری کشور است، گفت: این محور با مشکلات زیادی از جمله ریختن زباله در حاشیه رودخانه و جاده، عدم وجود مراکز اقامتی کافی، تردد بسیار بالای خودروها و خطرناک بودن مسیر روبروست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: رسانه ملی در این مورد موظف است در یک دوره میان مدت از طریق برنامه‌های مختلف خطرات نابودی این منطقه را به مردم و مسافرین گوشزد کند تا بتوانیم این جاده زیبا را برای آیندگان خود نیز حفظ کنیم.

وی اظهار كرد: محور جاده چالوس از کرج تا کندوان در حوزه استحفاظیه استان البرز است که حدود 80 کیلومتر است.

پوینده پتانسیل‌های گردشگری از نوع ورزشی، فرهنگی و تاریخی را در محور کرج - چالوس بسیار خوب دانست و تصریح کرد: پیست بین‌المللی دیزین و پیست خور، طبیعت زیبا و منحصر به فرد جاده و اطراف آن، وجود روستاهای زیاد هدف گردشگری، مراکز اقامتی خوب، تله‌کابین و رودخانه که یکی از بهترین و زلال‌ترین آب‌ها را دارد از جمله این ظرفیت‌هاست.

وی با بيان اینکه توجه به حفظ زیبایی و تمیزی محیط زيست ضروری است، گفت: ادارات نسبت به رسانه‌ها توانایی کمتری برای درونی‌سازی یک فرهنگ یا ارزش دارند، از این رو رسانه ملی برای حفظ منابعی مانند جاده چالوس از خطراتي نظير انباشت زباله که هم اکنون گريبانگير اين جاده زيباست، باید بهتر و بیشتر از همیشه تلاش کند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha