• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91042816966

مجسمه‌هاي رنگي بيژن نعمتي شريف در انتظار بهبودي حال هنرمند

مجسمه‌هاي رنگي بيژن نعمتي شريف در انتظار بهبودي حال هنرمند

بيژن نعمتي شريف - هنرمند مجسمه‌ساز،‌نقاش و عروسك‌ساز - در حالي اين روزها با وخيم شدن تومور مغزي‌اش در منزل بستري است كه يكي از مجسمه‌هاي نيمه‌كاره‌اش در كنار 25 مجسمه ديگر در انتظار نمايشگاهي انفرادي در يكي از گالري‌هاي تهران خاك مي‌خورند.

بيژن نعمتي شريف - هنرمند مجسمه‌ساز،‌نقاش و عروسك‌ساز - در حالي اين روزها با وخيم شدن تومور مغزي‌اش در منزل بستري است كه يكي از مجسمه‌هاي نيمه‌كاره‌اش در كنار 25 مجسمه ديگر در انتظار نمايشگاهي انفرادي در يكي از گالري‌هاي تهران خاك مي‌خورند.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيژن نعمتي شريف كه چند سالي است با تومور مغزي دست و پنجه نرم مي‌كند از چند روز پيش با وخيم شدن حالش به بيمارستان «آتيه» تهران منتقل شد و روز دوشنبه با دستور پزشك به منزل آمد.

او اين روزها را ساكت و خموش به دور از مجسمه‌هاي رنگارنگ‌اش كه سرشار از فانتزي و كودكي است به سر مي‌برد.

در ديدار خبرنگار ايسنا با اين هنرمند، همسرش گفت: در حال حاضر 25 - 26 كار آماده دارد كه تنها يكي از آن‌ها نيمه تمام مانده است. البته اين مجسمه ساخته شده ولي رنگ‌آميزي‌اش ناتمام است و قرار بود در پاييز امسال در گالري «شيرين» در يك نمايشگاه انفرادي رو در روي تماشاگران قرار بگيرد.

بيژن نعمتي شريف به گفته همسرش تا همين چند روز پيش هم كه از زير عمل جراحي خلاص شده بود با دست‌هاي لرزان قصد ادامه كار را داشت هر چند كه وضعيت جسمي اين مجال را به او نداد و باعث شد به تخت خوابش بازگردد.

او شش سال پيش هم جراحي سنگيني داشت اما كارهايش را ادامه داد و به رسم گذشته هر سال حداقل يك نمايشگاه انفرادي از مجسمه‌هايش برپا كرد.

بيژن نعمتي شريف

نعمتي شريف از سال 52 به استخدام كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان درآمده و حضورش تا سال 84 كه بازنشسته شد در اين مجموعه ادامه داشت. به نوعي بيشترين حضور او در عرصه فرهنگي و هنري به فعاليت در كانون باز مي‌گردد كه هم به عنوان مربي به كار آموزش مي‌پرداخت و هم طراحي و ساخت پروژه‌هاي عروسكي را بر عهده داشت.

اما همسرش يادآور شد: از سال 84 كه بازنشسته شد به نقاشي روي آورد و به شكلي باورنكردني با فاصله كوتاهي از عروسك‌سازي و نقاشي به مجسمه‌سازي متمركز شد و تا امروز 16 نمايشگاه انفرادي برگزار كرده و در نمايشگاه‌هاي گروهي و بينال‌هاي داخلي و خارجي حضور داشته است.

او ادامه داد: موسيقي يكي از علاقه‌هاي اصلي بيژن است، به طوري كه بدون موسيقي كلاسيك روزگارش در كارگاه مجسمه‌سازي سپري نمي‌شود. در عين حال علاقه زيادي به مطالعه دارد و سعي مي‌كند از مسايل روز عقب نيافتد. حتي سه ماهي از طرف موزه هنرهاي معاصر يك فرصت مطالعاتي پيدا كرد كه كار و تجربه كند و كارهايي كه در فرانسه انجام داد در حال حاضر نزد يكي از دوستانش نگهداري مي‌شود.

بيژن نعمتي شريف

بيژن نعمتي شريف كه شايد از آن دست مجسمه‌سازان و نقاشان كمتر شناخته شده باشد، تمام اين سال‌ها را بدون جنجال و حاشيه كار كرده و در عين حاي يكي از پركارها در هنرش محسوب مي‌شود.

به گفته خانواده‌اش هر روز او در كارگاه كوچكي كه در پاركينگ خانه‌اش راه‌اندازي كرده سپري مي‌كند، آنجا پر از مجسمه‌هاي رنگارنگي است كه همچنان دنياي كودكي نعمتي شريف را همراه با فضايي فانتزي به تماشاگر نشان مي‌دهد اما او اين روزها به جاي مجسمه‌سازي با بيماري‌اش سرگرم است...

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha