• شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 91043118397
  • منبع : نمایندگی زنجان

یک جامعه‌شناس:

طلاق عاطفی یک تلخی بی‌پایان است

طلاق عاطفی یک تلخی بی‌پایان است

ایسنا/زنجان یک جامعه‌شناس گفت: طلاق عاطفی یک تلخی بی‌پایان است و افراد در این نوع از طلاق تا زمان نبود رابطه مطلوب از لحاظ روحی و جسمی در وضعیت مناسبی نخواهند بود.

یک جامعه‌شناس گفت: طلاق عاطفی یک تلخی بی‌پایان است و افراد در این نوع از طلاق تا زمان نبود رابطه مطلوب از لحاظ روحی و جسمی در وضعیت مناسبی نخواهند بود.

"مهدی قدیمی"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، افزود: جامعه‎شناسان از طلاق عاطفی به عنوان طلاق خاموش و پنهان یاد می‌کنند، چرا که این طلاق در زوجین اتفاق می‎افتد که به ظاهر در یک خانه و با هم زندگی می‌کنند، ولی در ارتباطات زناشویی دچار مشکل شده‎اند.

وی تصریح کرد: زوجین به دلیل علنی نشدن روابط خود و حفظ فرزندان از آسیب‎های به وجود آمده در طول زندگی و نیامدن هزینه سنگینی از قبیل پرداخت مهریه و جبران وضعیت نامناسب مالی از قطعی شدن طلاق ممانعت می‎کنند و در این راستا خود از فشارهای روحی و جسمی زیادی رنج می‌برند.

این جامعه‎شناس با بیان اینکه اختلال عاطفی موجود در والدین در کودکان نیز تأثیر می‌گذارد، یادآور شد: کودکان در زندگی آینده خود دچار بدبینی و عدم اعتماد نسبت به افراد جامعه خواهند شد و حتی در زمان ازدواج خود در انتخاب همسر مناسب نیز دچار اختلال می‌شوند، چرا که از وجود این عاطفه در بین والدین خود بی‎‌بهره‌ بوده‎اند.

قدیمی افزود: زوجین باید در زمان مشاهده رفتارهایی از قبیل کمبود مهر و عاطفه بین خود و رفع نشدن نیازهای عاطفه توسط یکدیگر به مشاور مراجعه کنند، چرا که مشاور تا حد امکان آن‌ها را به زندگی مشترک راهنمایی خواهد کرد و در موارد بسیاری امکان دارد آن‌ها دوباره به زندگی عادی خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به عنوان همسر برای هم انتخاب می‌شوند باید قدرت رفع نیازهای یکدیگر را داشته باشند، اضافه کرد: چون عموماً زمان آشنایی افراد قبل از ازدواج کم می‎باشد، آن دو نمی‎توانند اطلاعات کافی را در مورد سازگاری‎ها و قابلیت‎‌های یکدیگر کسب کنند.

این جامعه‎شناس خاطرنشان کرد: افراد تا جایی که امکان دارد با استفاده از مشاوران و کسب آگاهی‎های لازم برای زندگی مشترک می‌توانند در عدم بروز این مشکلات تأثیر بگذارد و از پدیده طلاق قطعی که از آن به عنوان پایان تلخ و از طلاق عاطفی که از آن به عنوان تلخی بی‌پایان یاد می‌شود، جلوگیری کنند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha