• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 91050200963
  • منبع : نمایندگی گیلان

تخریب خانه‌اي تاریخی در رشت

ایسنا/گیلان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: خانه‌های ارزشمندی در بافت تاریخی ساغرسازان که به زودی می‌توانست در آثار ملی ثبت شود، به تله‌ای خاک تبدیل شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: خانه‌های ارزشمندی در بافت تاریخی ساغرسازان که به زودی می‌توانست در آثار ملی ثبت شود، به تله‌ای خاک تبدیل شد.

مصطفی پورعلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه گيلان، اظهار کرد: این خانه تاریخی که در حریم بلاواسط مسجد حاج سمیع(حاکم نصیر رشتی) که در محله ساغری‌سازان رشت قرار داشت، از خانه‌های ارزشمند در بافت تاریخی و در شرف ثبت میراث ملی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تخریب این خانه تاریخی در حالی صورت گرفت که علی رغم حضور نمایندگان میراث فرهنگی استان گیلان و تماس‌های مکرر با مسئولین ذیربط شهرداری رشت، مالک بر تخریب این خانه تاریخی اصرار و نسبت به تخریب کامل آن اقدام کرد.

وی در خصوص تخریب این خانه تاریخی افزود: پس از اطلاع از قصد مالک مبنی بر تخریب این خانه، با شهردار منطقه 3 رشت، معاون شهرداری منطقه 3 رشت و دیگر مقامات مسئول مذاکره تلفنی شد و تقاضا شد دست‌کم تا روشن شدن موضوع، دستور توقف عملیات تخریب داده شود، ولی متاسفانه به دلیل مسامحه و شاید دلایل دیگر هیچ گونه اقدام بازدارنده‌ای در این خصوص از سوی شهرداری صورت نگرفت.

وی گفت: از همه عجیب‌تر این که، مقامات شهرداری منطقه 3 رشت، مدعی بودند که محله ساغری‌سازان رشت جز بافت تاریخی محسوب نمی‌شود، در حالی که این محله از قدیمی‌ترین محلات رشت بوده و این خانه ارزشمند تاریخی در جوار مسجد تاریخی حاج سمیع قرار داشت.

پورعلی تصریح کرد: مسئولین شهرداری رشت باید در این خصوص پاسخ دهند که چرا بدون اخذ استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نسبت به صدور مجوز تخریب یک بنای ارزشمند در بافت تاریخی اقدام کرده‌اند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha