• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91050201166
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

فرمانده انتظامي كرج:

انهدام باند قاچاق اشياي عتيقه

انهدام باند قاچاق اشياي عتيقه

فرمانده انتظامي كرج از دستگيري اعضاي باند قاچاق اشياء قديمي و عتيقه كه بصورت كشوري در حفاري‌هاي غيرمجاز و خريد و فروش اين اشياء فعاليت غيرقانوني داشتند، خبرداد.

فرمانده انتظامي كرج از دستگيري اعضاي باند قاچاق اشياء قديمي و عتيقه كه بصورت كشوري در حفاري‌هاي غيرمجاز و خريد و فروش اين اشياء فعاليت غيرقانوني داشتند، خبرداد.

به گزارش سرويس«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سرهنگ خيرخواهان دراين باره اظهارداشت: مدتي پيش در پي دريافت گزارشي مبني بر اين كه افرادي با تشكيل باندي کاملا حرفه‌اي و به صورت گسترده اقدام به حفاري غيرمجاز درحومه كرج و خريد و فروش اشياء قديمي و عتيقه مي‌كنند، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس كرج قرار گرفت و تحقيقات وي‍ژه‌اي براي شناسايي و دستگيري متهمان آغاز شد.

فرمانده انتظامي كرج افزود: با انجام كارهاي اطلاعاتي و تلاش‌هاي شبانه‌روزي ماموران، دو عضو باند شناسايي و سرانجام پس از تعقيب و مراقبت‌هاي لازم با همكاري يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان البرز هر دو متهم به نام‌هاي «فرشيد– ف» و «داوود– م» در يك عمليات غافلگيرانه پليسي دستگير شدند.

وي گفت: در تحقيقات صورت گرفته از متهمان مشخص شد که سردسته باند فردي بنام «فرزاد» است كه همدستان وي با هدايت و راهنمايي او اقدام به حفاري غيرمجاز و فروش اشياء قديمي مي‌كردند و در حال حاضر نيز اطلاعي از او ندارند.

فرمانده انتظامي كرج ادامه داد: با شنيدن اعترافات دو قاچاقچي دستگيرشده و پيگيري‌هاي تخصصي ماموران، سرنخي از متهم اصلي بدست آمد که در نهايت با شناسايي محل اختفاء متهم در شهرك شهيد چمران، پس از چند روز گشت‌زني‌هاي نامحسوس و كنترل منطقه و اطمينان از حضور متهم در اين محل درساعت ده و نيم شب گذشته سردسته اصلي باند در يك عمليات غافلگيرانه در مخفي‌گاهش دستگير شد.

وي افزود: در بازرسي از منزل «فرزاد» سركرده باند قاچاق عتيقه‌جات، يك دستگاه بي‌سيم، يك دستگاه رايانه، دو دستگاه فلزياب به همراه لوازم جانبي، يك دستگاه لپ‌تاب و تعداد بسياري اشياء قديمي كشف و ضبط شد.

خيرخواهان درباره شيوه و شگرد متهمان اظهارداشت: اين افراد با معرفي خود به عنوان كارشناس و مامور حفاظت ميراث فرهنگي و ارائه مدارك جعلي، با استفاده از تجهيزات مكشوفه اقدام به حفاري‌هاي غيرمجاز و فعاليت در امر خريد و فروش اشياء قديمي و عتيقه در شهرستان‌هاي مختلف كشور مي‌كردند.

فرمانده انتظامي كرج با اشاره به اينكه تاکنون از طريق خريد و فروش غيرقانوني عتيقه‌جات مبالغ هنگفتي عايد متهمان شده است گفت: همگي آنها به همراه پرونده متشكله براي سير مراحل قانوني تحويل دادسرا شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha