• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91050804873

مادر جوليان آسانژ براي نجات پسرش دست به كار شد

پس از آنكه مقام‌هاي اكوادور به جوليان آسانژ، موسس سايت افشاگر ويكي‌ليكس پناهندگي سياسي اعطا نكردند، حالا مادر وي دست به دامان مقام‌هاي اكوادور شده تا براي پسر خود پناهندگي بگيرد.

پس از آنكه مقام‌هاي اكوادور به جوليان آسانژ، موسس سايت افشاگر ويكي‌ليكس پناهندگي سياسي اعطا نكردند، حالا مادر وي دست به دامان مقام‌هاي اكوادور شده تا براي پسر خود پناهندگي بگيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري نووستي، كريستين آسانژ، مادر جوليان آسانژ كه به كوئيتو، پايتخت اكوادور رفته، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت كه با مقام‌هاي اكوادور در رابطه با موضع حقوق بشري اين كشور صحبت خواهد كرد.

وب سايت دولتي "ال سيندادانو" (El-cindadano) به نقل از مادر جوليان آسانژ نوشت: مطمئنا رافائل كورا، رئيس جمهوري اكوادور و مقام‌هاي دولت‌ وي بهترين تصميم را اتخاذ خواهند كرد.

جوليان آسانژ يك ماه است كه در سفارت اكوادور پناهنده شده تا از استرداد به كشورش سوئد و مواجهه با اتهام خود مبني بر تجاوز كه به گفته وي با انگيزه سياسي مطرح شده، جلوگيري كند.

سايت ويكي‌ليكس با فاش كردن صدها هزار سند از مقام‌هاي آمريكايي در سال 2010، موجي از خشم و غضب مقام‌هاي كشوري را موجب شد و مقام‌هاي آمريكايي خواستار استرداد وي به كشورش سوئد هستند.

كريستين آسانژ در ادامه اظهار كرد: اگر پسرم به آمريكا منتقل شود، احتمال آنكه با حكم اعدام يا حبس ابد يا شكنجه روبرو شود بسيار زياد است؛ همان سرنوشتي كه براي برادلي مانينگ رقم خورد.

برادلي مانينگ، يك تحليلگر اطلاعات ارتش آمريكاست كه مظنون به افشاي صدها هزار پرونده محرمانه نظامي و وزارت كشور آمريكا است. بسياري از اسناد و پرونده‌هاي فاش شده بر روي سايت ويكي‌ليكس منتشر شدند. وي متهم به كمك به دشمنان آمريكا، انتشار اسناد سازمان اطلاعات آمريكا است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha