• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 91051307863
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

ساخت قطعه شتاب دهنده خودروهای دوگانه سوز در تبريز

مخترع تبریزی از ساخت قطعه «شتاب دهنده» خودروهای دوگانه سوز انژکتوری و کاربراتوری خبر داد كه به ادعاي وي سبب کاهش مصرف سوخت، شتاب خودروهای دوگانه سوز و کاهش صدای موتور مي شود.

مخترع تبریزی از ساخت قطعه «شتاب دهنده» خودروهای دوگانه سوز انژکتوری و کاربراتوری خبر داد كه به ادعاي وي سبب کاهش مصرف سوخت، شتاب خودروهای دوگانه سوز و کاهش صدای موتور مي شود.

علی احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی گفت: تنها مشابه این قطعه كه «بران» نام گرفته یک محصول ساخت کشور کره است که فقط قادر به انجام یک کار است ولی قطعه بران چهار عمل را همزمان انجام می دهد

وی با ابراز تاسف از اینکه نصابان سیستم سی ان جی، برای شتاب دادن به خودروهای گاز سوز مقابل ورودی هوا به سمت منیفولد را به مقدار یک سوم با ورق یا نوار چسب می ببندند گفت: این کار باعث کم شدن هوا هنگام کار موتور در خودروهای بنزین سوز شده و باعث سوخت ناقص و افزایش آلایندگی هوا می شود.

احمدیان ابراز عقيده كرد: با نصب قطعه شتاب دهنده در خودرو، شتاب خودروي گاز سوز، به اندازه شتاب بنزین شده و از آلایندگی خودرو به هنگام مصرف سوخت بنزین جلوگیری می شود.

وي کم حجمی، ارزان بودن، نصب آسان، کاهش مصرف سوخت، افزايش شتاب خودرو، کاهش صدای موتور و قابليت نصب بر روی انواع خودروها را ازجمله مزایای قطعه بران عنوان و خاطرنشان كرد: بران در سه تیپ طراحی شده و می تواند در انواع خودروها نصب شود.

احمديان با انتقاد از آنچه بی مهری مسوولان در استان آذربایجان شرقی خواند، گفت: قطعه بران حاصل چهار سال تحقیق و بررسی بوده ولی متاسفانه کوچکترین اقدامي در حمایت از توليد این قطعه از سوي مسوولان مربوطه صورت نگرفته است.

احمدیان با اشاره به اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته، هزینه آزمایشگاهی تست این قطعه در سال گذشته بیش از هفت میلیون تومان بود گفت: متاسفانه پرداخت آن برای من مقدور نبوده است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۷-۰۴ ۱۴:۴۰

با سلام و خسته نباشید، من مدرس مکانیک هنرستان هستم و گاهی نصب گاز هم انجام می‌دم. می‌خواستم بدونم قیمت قطعه چند تمام می‌شه و چه مدت گارانتی داره؟در ضمن چه جوری می‌تونیم از نزدیک شما رو ببینیم؟