• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 91051509273
  • منبع : نمایندگی لرستان

تاسيس پژوهشكده گياهان دارويي جهاد دانشگاهي لرستان در صورت تصويب

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان از پيگيري راه‌اندازي پژوهشكده گياهان دارويي و شعبه‌اي از پژوهشگاه رويان در استان خبر داد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان از پيگيري راه‌اندازي پژوهشكده گياهان دارويي و شعبه‌اي از پژوهشگاه رويان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، دکتر امین رحیمی‎کیا، عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران، با تبریک ولادت امام حسن (ع) و سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار كرد: جهاد دانشگاهی با هدف گسترش تحقیقات، توسعه امور فرهنگی، گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی تشکیل شده تا بتواند به طور كامل توقعات نظام را در همه عرصه‏‌ها تحقق بخشد و بازوی توانمند نظام باشد و فرهنگ جهادی را در دانشگاه‌ها گسترش دهد.

وي با بيان اين كه راه‌اندازي پژوهشكده گياهان دارويي و شعبه‌اي از پژوهشگاه رويان در لرستان به عنوان طرح‏‌های پیشنهادی در سفر چهارم ریاست جمهوری به استان لحاظ شده است، تصريح كرد: براي تحقق اين مهم تمام توان خود را به كار خواهيم گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با اشاره به حضور بیش از چهار هزار فارغ‏‌التحصیل کشاورزی در استان تصريح كرد: لرستان در حوزه گياهان دارويي به عنوان يكي از قطبهاي گياهان دارويي در كشور است و پژوهشکده گیاهان دارویی نيز به عنوان یک فرصت برای آن محسوب مي‌شود.

رحیمی‎کیا با اشاره به این‌که زمینی به مساحت پنج هکتار برای کشت گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی اختصاص داده‌ شده است، گفت: فراوری گیاهان دارویی از دیگر اولویت‎های این نهاد است تا بتوانیم در حوزه اشتغال و تولید علمی کارگشا باشیم.

وی همچنین از راه‌‏اندازی مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی امام رضا (ع) در استان خبر داد و افزود: فعاليت این مجتمع در زميني به وسعت یک هکتار، بعد از حفر چاه به عنوان يك مزرعه گياهان دارويي آغاز خواهد شد.

رحیمی‏‌کیا در ادامه در خصوص مرکز رشد جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: این مرکز به منظور تجاری‎سازی علمی، تبدیل ایده به محصول و حمایت از شرکتهای دانش بنیان راه‏‌اندازی شده و تا کنون چند محصول از جمله تولید ماسک گیاهی آنتی‏ باکتریال، تولید شیرآلات الکترونیکی، تولید ماشین برداشت گل گاوزبان و فیوز ارتعاشی، تجاری‎سازی شده است. با پیگیری‌های انجام شده از سوی مرکز فناوری ریاست جمهوری، بودجه مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان چهار برابر یعنی بین 400 تا 500 میلیون تومان شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان از ساخت مجتمع فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی در شهرک دانشگاهی خرم‏‌آباد خبر داد و یادآور شد: عملیات اجرایی این مجتمع در زمینی به مساحت پنج هزار و 19 متر مربع در نیمه دوم امسال آغاز می‏‌شود كه در حال حاضر در مرحله تهیه نقشه و مجوزهای لازم هستیم.

وي با بیان اینکه برای ایجاد شعبه‌اي از پژوهشگاه رویان در استان نیازمند سرمایه انسانی و امکانات و تجهیزات لازم هستیم، خاطرنشان کرد: لرستان بهترین منابع و ثلث‏های جغرافیایی جهت اکوتوریسم را دارد. متأسفانه آمار دقیقی از حوزه ناباروری استان نداریم تا بتوانیم وضعیت را با سایر استان‌ها مقایسه کنیم.

رحیمی‎کیا افزود: لرستان یکی از قطبهای دامپروری کشور است که می‎تواند در بحث جانوری پژوهشگاه رویان ورود جدی داشته باشد و در این راستا گام‌های ارزنده‏‌ای بردارد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، خبرگزاري دانشجويان ايران (ایسنا) و «ایکنا» را سرمایه‎های اجتماعی جهاد دانشگاهی دانست و گفت: فعالیت‏های قرآنی یکی از شاخصهای مهم جهاد دانشگاهی است، تمامی فعالیتهای این نهاد با چتر حمایتی قرآن و سیره اهل بیت (ع) شکل گرفته و گسترش می‌یابد.

رحیمی‏‌کیا از راه‌اندازی نشریه الکترونیکی قرآنی در استان خبر داد و گفت: این مهم در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی است که توسط نماینده ولی فقیه در استان افتتاح خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه مرکز امام و انقلاب یکی از حوزه‌‏های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است که به منظور آشنا کردن نسل جوان با سیره عملی و نظری امام (ره) و با بحث محوری ولایت فقیه و بازخوانی اهداف عالی انقلاب اسلامی راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: همچنین شعبه‏‌ای از صندوق قرض‏‌الحسنه دانشجویی و مراکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد لرستان در دانشگاه لرستان راه‏‌اندازی خواهد شد.

رحیمی‏‌کیا با بیان این‌که رصد چالش‏‌ها، تهدیدات و مسائل پیش روی جامعه از اولویت‎های حوزه فوق برنامه جهاد دانشگاهی است، از برگزاری همایش‏های کله‏باد و دیدگاه‎های جامعه قرآنی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و یادآور شد: طی ده ماهه سال گذشته، 10 سمینار، کارگاه و اردوی جهادی برگزار شد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha