• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91051710682
  • خبرنگار : 71021

درخواست جامعه‌ي تورگردانان براي حل مشكل تردد و توقف اتوبوس‌هاي گردشگري

درخواست جامعه‌ي تورگردانان براي حل مشكل تردد و توقف اتوبوس‌هاي گردشگري

جامعه‌ي تورگردانان ايران از مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران درخواست كرد كه تسهيلات ويژه‌اي را براي تردد و توقف اتوبوس‌هاي گردشگري در كنار سايت‌هاي تاريخي در نظر بگيرد.

جامعه‌ي تورگردانان ايران از مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران درخواست كرد كه تسهيلات ويژه‌اي را براي تردد و توقف اتوبوس‌هاي گردشگري در كنار سايت‌هاي تاريخي در نظر بگيرد.

به گزارش خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مدتي است كه توقف و تردد اتوبوس‌هاي حامل گردشگران در كنار سايت‌هاي تاريخي با محدوديت‌ها و موانعي مواجه شده است، همين امر موضوعي شد براي اعتراض برخي تورگردانان و حالا هم بهانه‌اي شده است تا جامعه‌ي تورگردانان براي جلوگيري از مشكلات بيشتر، نامه‌اي را خطاب به محمدحسين فراهاني ـ مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران ـ بنويسد و درخواست كند كه اين مسأله دست كم در پايتخت حل شود.

در بخشي از اين نامه آمده است: همان‌طور كه استحضار داريد در كشورهاي گردشگرپذير، تسهيلات ويژه‌اي براي تردد و توقف اتوبوس‌هاي حامل گردشگر در كنار سايت‌هاي تاريخي در نظر گرفته مي‌شود و با توجه به اين‌كه شهر تهران نيز ويترين گردشگري كشور است و استقبال و بدرقه‌ي بيشتر گردشگران در اين شهر انجام مي‌شود، پيش‌بيني اماكني براي توقف خودروها در كنار موزه‌ها ضرورتي اجتناب‌ناپذير است.

در ادامه نيز افزوده شده است: تا قبل از استقرار سازمان مركزي ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري در مكان فعلي (ساختمان پيشين پژوهشكده‌ي مرمت و حفاظت)، خيابان مقابل موزه‌ي ملي ايران براي توقف خودروهاي حامل گردشگران خارجي مورد استفاده قرار مي‌گرفت، اما پس از استقرار اين سازمان، اجازه‌ي توقف در محل موزه داده نمي‌شود. با توجه به اين‌كه بافت منطقه به‌گونه‌اي است كه فضايي براي پارك خودروها وجود ندارد و اين امر زمينه‌ي سرگرداني راننده‌ها، گردشگران و نارضايتي مهمانان را فراهم كرده است، بنابراين درخواست مي‌شود تمهيدات لازم براي توقف خودروهاي حامل گردشگران خارجي در محوطه‌ي ورودي موزه‌ي ملي ايران در نظر گرفته شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha