• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91052314582
  • خبرنگار : 71368

دستگیری مددکار کمیته امداد که اخاذ از آب درآمد

دستگیری مددکار کمیته امداد که اخاذ از آب درآمد

رييس پلیس آگاهی گیلان از دستگيري اخاذي خبر داد كه با جعل عنوان مامور كميته امداد و مامور نيروي انتظامي از مردم اخاذي مي‌كرد.

رييس پلیس آگاهی گیلان از دستگيري اخاذي خبر داد كه با جعل عنوان مامور كميته امداد و مامور نيروي انتظامي از مردم اخاذي مي‌كرد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ کریمی افزود: در پنجم مردادماه سالجاری گزارش‌های از کلانتری‌های فومن مبنی بر این که فردی ناشناس در سطح شهر به همراه یک دستگاه خودروی پراید سفید تحت عنوان مامور انتظامی با لباس نظامي و مجهز به کلت تقلبی ضمن بازرسی بدنی مردم، از آنان به بهانه‌ها واهی همچون همراه داشتن موادمخدر اخاذی می‌کند، به پلیس آگاهی این شهرستان ارجاع شد.

وی افزود: با توجه به نوع حادثه تحقیقات برای بررسی این پرونده آغاز شد و ماموران در ابتدا دریافتند این مرد ناشناس نه تنها تحت عنوان مامور بلکه با معرفی خود به عنوان کارمند کمیته امداد و ارائه کارت شناسایی جعلی با دادن وعده و عید واهی از مردم اخاذی می‌کند و پس از آن به سرعت از محل متواری می‌شود.

ريیس پلیس آگاهی گیلان با بیان اینکه بررسی‌ها در حالی ادامه داشت که شایعات مبنی بر فعالیت این مرد هراس در دل شهروندان ایجاد کرده بود گفت: با توجه به وسعت حوزه شهر و انعکاس فعالیت این مجرم رسیدگی در دستور کار قرار گرفت و نهایتا این فرد دستگیر شد.

وي با بیان اينکه متهم پس از حضور در مقر پلیس آگاهی در مواجه حضوری با مالباختگان به عنوان کلاهبردار و اخاذ شناخته شد گفت: متهم 57 ساله به نام «اسفندیار»،اهل و ساکن کرج بود که در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این فرد سوابق متعدد از جمله سرقت مسلحانه را در کارنامه خود دارد.

كريمي با بيان اينكه اسفندیار در طی بازجویی‌ها صراحتا به اخاذی و جعل عنوان از مردم اعتراف کرد كه در هر زورگیری از مردم حدود یک میلیون تومان اخاذی می‌کرده است گفت: تاکنون شش مالباخته از این مامور قلابی ناجا و کمیته امداد شکایت کردند كه متهم به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha