• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91052516215
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

ستاد كل نيروهاي مسلح:روز قدس نماد وحدت و استكبارستيزي جهان اسلام و ملت ايران است

ستاد كل نيروهاي مسلح:روز قدس نماد وحدت و استكبارستيزي جهان اسلام و ملت ايران است

ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه‌اي روز جهاني قدس را نماد وحدت و استكبارستيزي جهان اسلام و ملت ايران و عرصه نمايش ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي مسلمين براي ايجاد تحول در ساخت و هندسه آتي جهان دانست.

ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه‌اي روز جهاني قدس را نماد وحدت و استكبارستيزي جهان اسلام و ملت ايران و عرصه نمايش ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي مسلمين براي ايجاد تحول در ساخت و هندسه آتي جهان دانست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در بخشي از اين بيانيه آمده است: ابتكار هوشمندانه حضرت امام خميني (ره) در نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان، به عنوان روز جهاني قدس، به مثابه يك گنجينه ارزشمند، پايان‌ناپذير و رهايي‌بخش، موجب وحدت و همگرايي راهبردي بين امت اسلامي و عرصه‌اي براي ظهور قطب بزرگ قدرت جهان اسلام برابر دشمنان قرآن و پيامبر اعظم (ص) و بلكه جامعه بشريت شده است.

اين بيانيه افزوده است: با گذشت 33 سال از تدبير تاريخي و آينده‌ساز معمار كبير انقلاب اسلامي امروز معادلات منطقه‌اي به نفع جريان مقاومت و بيداري اسلامي، تغييرات شگرفي يافته است و جبهه استكبار و نظام سلطه بيش از هر زمان ديگري خود را در پي‌گيري راهبردها، سياست‌ها و سناريوهاي شيطاني و سلطه‌گرانه در منطقه خاورميانه و به‌ويژه در عرصه‌ي امنيت‌سازي براي رژيم صهيونيستي ناتوان يافته‌اند.

اين بيانيه در ادامه با اشاره به روند تحولات منطقه پس از بيداري اسلامي و سقوط پي در پي ديكتاتورهاي تحت حمايت نظام سلطه و صهيونيزم جهاني آورده است: اينك روياي صهيونيست‌ها در ايجاد اسراييل بزرگ از نيل تا فرات و طرح‌هاي به اصطلاح خاورميانه بزرگ و خاورميانه جديد آمريكا و غرب شكست خورده است و با چالش‌هاي فراروي رژيم‌هاي سلطه و غرب زياده‌خواه اين حقيقت آشكار شده است كه وراي تصور كاخ سفيد و تل‌آويو پروسه جهاني شدن با شاخص بيداري و بصيرت اسلامي در حال تحقق است.

در ادامه اين بيانيه، افول هژموني آمريكا بر منطقه غرب آسيا و روند رو به اضمحلال رژيم صهيونيستي به عنوان دستاوردهاي ناشي از بيداري اسلامي و نهضت اعتراضي روز جهاني قدس در هر سال و نيز اقتدار، صلابت و ايستادگي ملت ايران در برابر استكبار جهاني معرفي شده است.

اين بيانيه مي‌افزايد: ناكامي آمريكا و اروپا و هم‌پيمانان كاخ سفيد در حل بحران‌هاي اقتصادي غرب و عدم دستيابي به اهداف نامشروع منطقه‌اي، آنها را مجبور ساخته است تا براي جلوگيري از تداوم حركت بيداري و انقلابي ناشي از بيداري اسلامي و نيز حفاظت از موجوديت رژيم غاصب و جعلي صهيونيستي، تضعيف جبهه مقاومت ضدصهيونيستي را به مثابه يك ضرورت و اولويت فراروي خود قرار داده و آن را از طريق دخالت و فعال‌سازي تروريسم در سوريه و تشديد تحريم‌ها عليه ايران و نيز فشارهاي سياسي به حزب‌الله لبنان و ديگر ظرفيت‌هاي مقاومت پي‌گيري كنند.

ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان بيانيه‌ي خود با دعوت از اقشار و آحاد ملت ايران براي حضور يكپارچه و مصمم در راهپيمايي‌هاي سراسري روز جهاني قدس و تاكيد بر اهميت مضاعف روز قدس امسال در مقايسه با سال‌هاي گذشته آورده است: آرمان قدس و چشم‌اندازي كه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري براي فلسطين، همه آزادگان جهان و منطقه غرب آسيا ترسيم كرده‌اند در حال دست يافتن هستند و جامعه بشري نيز با احساس هويت و بيداري ملت‌ها در حال گذر از يك پيچ تاريخي است كه در فراسوي آن تحول در ساخت و هندسه آتي جهان با معيارها، شاخص‌ها و الگوهاي غير از مدل‌هاي استكباري رقم خواهد خورد و ايده‌هاي نوين و موج‌آفرين جمهوري اسلامي ايران قادر به تضمين اين تحول شگرف مي‌باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha