• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91052516271
  • خبرنگار : 71381

/بيداري اسلامي، نويدبخش آزادي قدس/

طلايي‌نيك: با روز قدس آموزه‌هاي سياسي رمضان در جهان اسلام احيا مي‌شود

طلايي‌نيك: با روز قدس آموزه‌هاي سياسي رمضان در جهان اسلام احيا مي‌شود

يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه روز قدس شاهكار امام (ره) براي ديپلماسي عمومي در هم‌بستگي ملت‌ها عليه صهيونيسيم و استكبار بود، گفت: پيشبرد انتفاضه و بيداري اسلامي از دستاوردهاي روز قدس است.

يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه روز قدس شاهكار امام (ره) براي ديپلماسي عمومي در هم‌بستگي ملت‌ها عليه صهيونيسيم و استكبار بود، گفت: پيشبرد انتفاضه و بيداري اسلامي از دستاوردهاي روز قدس است.

رضا طلايي‌نيك در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با روز قدس نقشه راه صهيونيست‌ها براي بردن فلسطين به فراموش‌خانه جهاني بر هم خورد.

وي از مصاديق بارز صدور فرهنگ و سياست انقلاب اسلامي با راهبرد قدرت نرم را جهاني شدن روز قدس دانست و افزود: در سه دهه گذشته، روز قدس نهادينه شدن اتحاد اسلامي و عزم جهاني براي مبارزه با ظلم و سلطه را در پي داشته است.

اين كارشناس مسائل راهبردي با اشاره به اين‌كه روز قدس آرمان فلسطين و اتحاد اسلامي و عزم جهاني براي مبارزه با ظلم و سلطه را فرامرزي و بين نسلي كرده است، گفت: بارورترشدن همه ظرفيت‌هاي روز قدس در گرو فعال‌تر شدن نخبگان و گروه‌هاي مرجع نقش آفرين در ديپلماسي عمومي است و روز قدس از تجربيات راهبري انقلاب اسلامي در ديپلماسي عمومي است كه با روز قدس آموزه‌هاي سياسي رمضان در جهان اسلام احياء مي‌شود.

طلايي‌نيك خاطر نشان كرد: روز قدس علاوه بر صهيونيسم و استكبار،‌سكولاريزم را نيز تهديد مي‌كند چون روز قدس از مصاديق بارز پيوند دين و سياست و راهبرد مردم‌ مداري در مبارزه با ظلم و سلطه جهاني است.

وي تصريح كرد: نخبگان،‌خطيبان جمعه، رسانه‌ها و نهادهاي مردم نهاد در همراهي با ظرفيت‌هاي روز قدس بايد كار كرد حداكثري داشته باشند.

وي با بيان اين‌كه‌ هياهوي اخير مقامات صهيونيستي براي انحراف پيش دستانه افكار عمومي از پيام روز قدس ملت‌ها است، افزود:با ناكامي صهيونيست ها و استكبار از تحريم‌ها و ايران هراسي،‌ زمينه گسترش روز قدس در كاركردهاي فراگير منطقه‌اي و جهاني فراهم شده است.

وي با بيان اين‌كه روز قدس تجلي غلبه ايستادگي پيروزمندانه بر فشارهاي جبهه صهيونيستي و استكبار است،‌اظهار كرد: جبهه ضد صهيونيستي در منطقه با حضور مسلمانان و همراهي آزادي‌خواهان جهان در روز قدس تجلي مي‌يابد.

اين نماينده سابق مجلس، تصريح كرد: با اوج‌گيري بيداري اسلامي و شيب تزلزل رژيم صهيونيستي و نظام سلطه در منطقه،‌راهكارهاي آشكار و پنهاني براي تفرقه و انحراف در درون مسلمانان و كشورهاي منطقه در دستور كار غرب قرار گرفته است.

طلايي‌نيك با بيان اين‌كه در روز قدس امسال بايد مصاديق بارز دشمن شناسي و افشاي عناصر مزدور صهيونيستي و استكباري در منطقه شفاف‌تر شود، افزود: رژيم صهيونيستي با درك ناتواني در برابر گسترش انتفاضه و بيداري اسلامي همه ظرفيت‌هاي غرب عليه مسلمانان را تحريك مي‌كند، لذا شناسايي توطئه ها و ترفندهاي آشكار و پنهان صهيونيسم و استكبار براي خنثي‌سازي اتحاد و ظرفيت‌ اسلامي در روز قدس بيش از گذشته بايد در گفتمان نخبگان و خطبيان رسانه‌ها تجلي يابد.

وي با اشاره به اين‌كه روز قدس امسال فرصتي براي شناسايي دقيق‌تر ظرفيت‌هاي بيداري اسلامي است، گفت: پيشرفت و موفقيت‌هاي نهادينه شده انقلاب اسلامي ايران براي الگوشدن جهان اسلام در مبارزه عليه صهيوينسيم و استكبار جهاني مي‌‌تواند در روز قدس حركت‌ساز باشد.

طلايي‌نيك در پايان اظهار كرد: همانند سال‌هاي قبل مسلمانان و آزادي خواهان جهان، حضوري پررنگ و هدفمند در روز قدس امسال خواهند داشت و پيام روشن روز قدس امسال تجلي ناكامي‌هاي بيشتر جبهه مشترك صهيونيسيم و استكبار عليه قدس و بيداري اسلامي خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha