• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91053117984
  • خبرنگار : 71381

غفوري‌فرد: سكوت در انتخابات مساوي با حذف شدن است

غفوري‌فرد: سكوت در انتخابات مساوي با حذف شدن است

يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور نداشتن، دخالت نكردن و سكوت در عرصه انتخابات، مساوي با حذف گروه‌ها و افرادي است كه كنار كشيده‌اند، در حالي‌كه چرخ انتخابات با سرعت و قدرت جلو خواهد رفت.

يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور نداشتن، دخالت نكردن و سكوت در عرصه انتخابات، مساوي با حذف گروه‌ها و افرادي است كه كنار كشيده‌اند، در حالي‌كه چرخ انتخابات با سرعت و قدرت جلو خواهد رفت.

حسن غفوري‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه "واژه سياست يعني حضور در مسائل مربوط به جامعه، برنامه‌ريزي براي حل مشكلات جامعه و دخالت در مديريت جامعه"، اظهار كرد: "سياستمدار خاموش" معني ندارد؛ مثل اينكه بگوييم "دانشمند بي‌سواد". اگر كسي دانشمند است، حتما بايد دانش و علمش ظهور و بروز داشته باشد و به همين ترتيب اگر كسي سياستمدار است حتما بايد در مسائل كشور حضور فعال و پررنگ داشته باشد.

وي با بيان اينكه "اصطلاح سياستمدار خاموش بي‌محتوا است"، افزود: سياستمدار كسي است كه در جامعه حضور دارد، براي حل مشكلات جامعه از جمله مشكلات سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فني، فرهنگي، نظامي، مديريتي و ... طرح و برنامه و فكر دارد و انديشه خود را بيان و پيگيري مي‌كند تا اين طرح‌ها تحقق پيدا كند و در جامعه پياده شود.

غفوري‌فرد با تاكيد بر اينكه "يك سياستمدار اصولا نمي‌تواند خاموش باشد"، خاطرنشان كرد: يك سياستمدار حتما بايد در مورد مسائل كشور و طرح و انديشه داشته باشد و با توجه بر اينكه سياست‌ به معناي روش اداره جامعه است، خاموشي در سياست يعني كسي روشي داشته باشد اما اعلام نكند و طبيعي است در چنين حالتي در جامعه اثري نداشته باشد.

اين نماينده پيشين مجلس تصريح كرد: ممكن است در شرايطي، برخي افراد در مواردي خاص اظهارنظر نكنند به اين دليل كه فكر مي‌كنند فضا آماده نيست اما خاموشي در سياست به اين معنا كه ادامه و استمرار داشته باشد با اصل معناي سياستمداري در تضاد است.

وي با اشاره به اينكه "سياست‌ ابعاد مختلف دارد"، تاكيد كرد: مهمترين بخش سياست و كار افراد و احزاب سياسي، مساله انتخابات است و انتخابات اوج فعاليت افراد و احزاب سياسي است. بنابراين اگر گروه، فرد يا حزبي در انتخابات خاموش باشد، مرگ خود را رقم زده است. البته ممكن است افرادي در مسائلي مثل تورم، بيكاري و ... به دلايلي ساكت باشند ولي در انتخابات ـ كه در همه جاي دنيا و براي هر گروه سياسي با هر ايدئولوژي، اوج فعاليت سياسي است ـ خاموشي معنا ندارد، مگر اينكه يك فرد يا گروه بخواهد كلا خود را حذف كند.

غفوري‌فرد با تاكيد بر اهميت انتخابات رياست‌جمهوري گفت: سال آينده براي اولين‌بار انتخابات رياست جمهوري با انتخابات شوراها همزمان است و شايد اين بزرگترين انتخابات در سطح دنيا باشد چون در اين انتخابات بيش از صد هزار نفر از شوراهاي كوچك تا بزرگ انتخاب مي‌شوند، بنابراين وقتي كسي يا گروهي در اين عرصه ساكت باشد، يا مي‌خواهد كاملا از عرصه سياسي كنار بكشد و بازنشسته سياسي شود يا حرفي براي گفتن ندارد.

اين نماينده پيشين مجلس با بيان اينكه "حضور نداشتن، دخالت نكردن و سكوت در عرصه انتخابات، مساوي با حذف گروه‌ها و افرادي است كه كنار كشيده‌اند"، گفت: مملكت ما به يك يا چند نفر يا يك گروه و حزب بستگي ندارد، بلكه مملكتي بر اساس نظام ولايت فقيه است و همه مردم وظيفه شرعي خود مي‌دانند كه در انتخابات دخالت كنند و اگر يك يا چند حزب و فرد خود را كنار بكشند موجب حذف خودشان مي‌شوند و چرخ انتخابات با سرعت و قدرت جلو خواهد رفت.

وي در پايان، با اشاره به اينكه "مقام معظم رهبري هميشه در زمان لازم توضيحات و توصيه‌هاي لازم را مطرح مي‌كنند"، تصريح كرد: مردم ولايت‌مدار هميشه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري توجه دارند و اولين هدف ايشان هميشه حضور پرنشاط مردم و افزايش مشاركت مردمي است و هر بار انتخابات ايران با شور و نشاط هرچه بيشتر برگزار شده است، پس مردم كار خودشان را انجام خواهند داد و اگر يك يا چند حزب و فرد كنار بكشند، در عمل حكم به حذف خود داده‌اند و نوعي انتحار سياسي كرده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha