• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91053118035
  • خبرنگار : 71342

جلال تهراني «به صداي زمين گوش كن» را به صحنه مي‌برد

 جلال تهراني «به صداي زمين گوش كن» را به صحنه مي‌برد

جلال تهراني يك داستان كوتاه‌، يك نمايشنامه كوتاه‌، مقداري ديالوگ و تعدادي شعر را با هم تلفيق كرده تا نمايشنامه جديدش را با نام «به صداي زمين گوش كن» به صحنه ببرد.

جلال تهراني يك داستان كوتاه‌، يك نمايشنامه كوتاه‌، مقداري ديالوگ و تعدادي شعر را با هم تلفيق كرده تا نمايشنامه جديدش را با نام «به صداي زمين گوش كن» به صحنه ببرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متن اين نمايش در طول تمريني دو ماهه كامل شد و قرار است از اوايل شهريور ماه در تالار اصلي مولوي به صحنه برود.

هرچند تهراني در نمايش‌هاي قبلي‌اش همچون «نفرتي تي»،«تك سلولي‌ها» يا «هي مرد گنده گريه نكن» از عناصر شعر و داستان بهره گرفته بود در نمايش جديدش شعر و داستان به طور مستقل و بدون اينكه تلاشي براي دراماتيك‌ شدنشان انجام شود،‌ حضور دارند و اين تفاوت عمده اين پروژه با پروژه‌هاي قبلي است اين تفاوت تا آنجا پيش رفته كه قرار است در طول اين اجرا صداي ضبط شده تعدادي از شاعران معاصر را بشنوم كه هر يك شعرهاي خودشان را مي‌خوانند.

صداي اين شاعران در قسمتي از اجرا كه مربوط به برنامه شبانه راديو است پخش خواهد شد به اين ترتيب يكي از ويژگي‌هاي نمايش جديد تهراني اين است كه وجوه شنيداري اجرا به اندازه وجوه ديداري و در برخي صحنه‌ها حتي بيش از وجوه ديداري به رخ كشيده خواهد شد.

در اين اثر نمايشي 6 بازيگر پگاه خورطلب‌، مجيد آقا كريمي‌،محمدصادق ملكي،‌آرش(علي) فلاحت پيشه‌، نجمه كاظم‌زاده‌ و حميد خوشنويس‌ به ايفاي نقش مي‌پردازند. قباد شيوا پوستر اين نمايش را طراحي مي‌كند و بابك ميرزاخاني هم ساخت موسيقي را برعهده دارد.

طبق اعلام دست‌اندركاران نمايش «به صداي زمين گوش كن»؛ قرار است در اين نمايش موسيقي زنده اجرا شود و مهرداد مهدي،‌نوازنده‌اي است كه آكاردئون مي‌زند‌.

نيك راستين دستيار كارگردان اين اثر نمايشي است. با توجه به اهميت عنصر صدا در اين نمايش آيدين الفت به عنوان طراح صدا با اجراي اين اثر نمايشي همكاري دارد.

مسوولان تالار مولوي و هم گروه اجرايي اميدوارند اجراي اين نمايش از 3 شهريور آغاز شود اما با توجه به حجم زياد صداو دكور اين نمايش و با در نظر گرفتن تعطيلي تهران در زمان برگزاري اجلاس سران كشورهاي غير متعهد ممكن است اجراي رسمي نمايش به بعد از اجلاس سران موكول شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha