• جمعه / ۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91060301168
  • خبرنگار : 71129

آسانژ به دنبال فرار از انگليس و رفتن به اكوادور است

آسانژ به دنبال فرار از انگليس و رفتن به اكوادور است

وكيلان جوليان آسانژ، موسس سايت ويكي‌ليكس اعلام كردند، وي قرار است از قضات دادگاه لاهه بخواهد تا به وي اجازه دهند از انگليس فرار كرده و به اكوادور برود.

وكيلان جوليان آسانژ، موسس سايت ويكي‌ليكس اعلام كردند، وي قرار است از قضات دادگاه لاهه بخواهد تا به وي اجازه دهند از انگليس فرار كرده و به اكوادور برود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه ديلي ميل، گروه وكيلان جوليان آسانژ، موسس ويكي‌ليكس در حال آماده‌سازي درخواستي براي ارائه به ديوان دادگستري بين‌المللي هستند تا از قضات اين دادگاه بخواهند انگلستان را براي خروج امن آسانژ از اين كشور و سفر به آمريكاي جنوبي تحت فشار قرار دهد.

دادگاه دادگستري بين‌المللي يك نهاد ميانجيگر براي حل مناقشات ميان كشورهاست و به همين دليل مي‌تواند به انگلستان دستور دهد تا وارد مذاكرات شود.

تصميم دولت اكوادور براي اعطاي حق پناهندگي به موسس ويكي‌ليكس هفته گذشته باعث بروز تنش‌هاي ديپلماتيك ميان اكوادور و لندن شد. مقام‌هاي اكوادور مدعي هستند كه انگليس تمام روابط خود را با اين كشور آمريكاي جنوبي قطع كرده است.

پس از آنكه وزارت امور خارجه انگليس اعلام كرد كه حفاظت ديپلماتيك از ساختمان سفارت اكوادور در لندن را مي‌تواند لغو كند اكوادور، انگيس را به احتمال حمله به سفارتش متهم كرد.

آسانژ 41 ساله كه به مدت دو ماه پس از درخواست پناهندگي‌اش به اكوادور در ماه ژوئن سال جاري ميلادي در داخل سفارت اكوادور در غرب لندن ساكن است در جريان ناكامي خود در درخواست تجديد نظر دادگاه عالي در مقابل حكم استرداد به سوئد دست به اين اقدام زده است.

دولت آمريكا موسس ويكي‌ليكس را در پي انتشار هزاران مورد از اسناد ديپلماتيك محرمانه در سال 2010 ميلادي تحت تعقيب قرار داده است.

پليس لندن از زماني كه آسانژ به دنبال دريافت حق پناهندگي از دولت اكوادور بوده سفارت اين كشور را 24 ساعته تحت نظر داشته است.

اين در حالي است كه يكي از سخنگويان وزارت امور خارجه انگليس نيز در اين باره گفت: ما همچنان ملزم به انجام يك راه حل ديپلماتيك هستيم. ما به سفارت اكوادور اطلاعيه رسمي ارسال مي‌كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha