• شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91060401865
  • خبرنگار : 71410

«ورن» اثر 11 ساله يك آهنگساز رونمايي شد

«ورن» اثر 11 ساله يك آهنگساز رونمايي شد

آلبوم موسيقي «ورن» جديدترين اثر كياوش صاحب‌نسق _ شامگاه دوم شهريورماه _ در فروشگاه «بتهوون» رونمايي شد.

آلبوم موسيقي «ورن» جديدترين اثر كياوش صاحب‌نسق _ شامگاه دوم شهريورماه _ در فروشگاه «بتهوون» رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،«ورن» نام آلبومي است كه پس از 11 سال منتشر مي‌شود و صاحب‌نسق اين اثر را در قالب بداهه نوازي با ساز پيانو و پرداختن به موسيقي معاصر و جدي كار كرده است.

اين هنرمند درباره «ورن» توضيح داد: اين آلبوم شامل دو قطعه با دكلمه احمد شاملو است ، اما آنچه اين اثر را با تجربه‌هاي پيشين متفاوت جلوه مي‌دهد، اين است كه از موسيقي به عنوان پس زمينه استفاده نكرده‌ام و موسيقي و كلام مكمل يكديگرند. شايد مرحوم بابك بيات و فريدون شهبازيان نيز به شكل ديگري از اين فرم بهره برده‌اند.

اين استاد دانشگاه درباره‌ ويژگي‌هاي اثر جديدش توضيح داد:‌ يك كوارتت زهي بنده را در تهيه‌ اين آلبوم ياري داده‌اند كه نام «ورن» نيز برگرفته از همين كوارتت است كه مربوط به يك تفكر پيش از دوران زرتشت مي‌شود. «ورن» بخشي از يك فلسفه وابسته به ذهنيت زرتشتي است.

او درباره فضاي آلبومش اظهار كرد: «ورن» داراي فضايي توصيفي و يا اسطوره‌اي نيست، بلكه فرمي مارپيچ و تو در تو دارد كه بايد اول شنيده شود.

اين نوازنده پيانو با بيان اينكه آلبوم «ورن» را در اتريش ضبط كرده‌، اظهار كرد: اين آلبوم به صورت زنده با حضور تماشاچيان از اجراي بنده در اتريش ضبط شده و كيفيت بالايي دارد و يك قطعه نيز به صورت ويديو در آلبوم گنجانده شده است.

او در همين رابطه افزود:‌ قطعه‌اي را به نام «لحظه‌ منجمد شده» در يكي از فستيوال‌هاي اتريش اجرا كردم كه ماهيتي مولتي مديا دارد و در آلبوم گنجانده شده است. اين قطعه تلفيقي از سازهاي سه تار‌، كنترباس‌، سازهاي كوبه‌اي و ساكسيفون است.

به گزارش ايسنا،‌ كياوش صاحب نسق تاكنون آلبوم‌هايي چون «لحظه‌ها»،«لالايي زيرآوار»،«... و اينجا در سكوت» و «زرمان» را منتشر كرده است.

رونمايي ورن

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha