• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 91060502235
  • خبرنگار : 71418

مراسم تجليل از مدال آوران المپيك

عباسي: در لندن به اندازه 3 دوره المپيك مدال گرفتيم/ نقره حدادي به اندازه طلا ارزش داشت

عباسي: در لندن به اندازه 3 دوره المپيك مدال گرفتيم/ نقره حدادي به اندازه طلا ارزش داشت

وزير ورزش و جوانان در مراسم تجليل از قهرمانان المپيك، عملكرد كاروان ورزشي ايران را قدرتمند توصيف و به برنامه‌ريزي سيستم ورزش ايران اشاره كرد.

وزير ورزش و جوانان در مراسم تجليل از قهرمانان المپيك، عملكرد كاروان ورزشي ايران را قدرتمند توصيف و به برنامه‌ريزي سيستم ورزش ايران اشاره كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد عباسي در مراسم تجليل از قهرمانان المپيك اظهار كرد: براي اينكه به افتخار كاروان ايران در المپيك اشاره كنم بايد به بيان ابعادي از اين رقابت‌ها بپردازم. ما به لحاظ آماري 12 مدال به دست آورده‌ايم كه در تاريخ ورزش بي‌نظير بود. در حقيقت كاروان ورزشي ايران در المپيك به اندازه سه دوره از اين رقابت‌ها مدال گرفت.

عباسي ادامه داد: قهرمانان ايران با چهار مدال طلا، پنج نقره و سه برنز المپيكي تاريخي به مردم ايران هديه دادند و با كسب رتبه هفدهم ثابت كردند كه در عرصه جهاني حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند. نكته ديگر حضور بانوان ما در رشته‌هاي متفاوت بود كه براي نخستين بار توانستند هشت سهميه بازي‌هاي المپيك را كسب كنند و خانم احمدي نيز با عملكردي فوق‌العاده در رده ششم رقابت‌هاي تيراندازي قرار گرفت.

وي خطاب به رييس‌جمهور بيان كرد: توجه شما به استان‌ها و زيرساخت‌هاي كشور شرايطي را ايجاد كرد كه قهرمانان ما از شانزده استان عازم المپيك شدند. توجه‌هايي شده بود كه نشان داد فرزندان اين ملت قدرشناس هستند و با تمام تلاش و قدرت براي به اهتزار در آوردن پرچم مقدس ايران مبارزه مي‌كنند.

وزير ورزش و جوانان در ادامه به برخي از رشته‌هاي ورزشي در المپيك اشاره كرد و گفت: المپيك لندن آغازي براي چند رشته ورزشي ايران در المپيك‌هاي بعدي بود. احسان حدادي در دو و ميداني افتخاري بزرگ كسب كرد كه به نظر من مدال نقره‌اش به اندازه مدال طلا ارزشمند بود. او نشان داد كه ايران در اين رشته نيز مي‌تواند مدال‌آور المپيك باشد. رشته‌هايي چون بوكس، تيراندازي و تنيس روي ميز از جمله ورزش‌هايي هستند كه ايران در المپيك‌هاي بعدي مي‌تواند مدال‌هاي آنها را به نام خود ثبت كند.

عباسي درباره جايگاه كاروان ايران در جدول رده‌بندي المپيك لندن نيز بيان كرد: ايران از قزاقستان، چين و كره جنوبي پايين‌تر بود اما از بسياري از كشورهاي اروپايي در رده بالاتر قرار گرفت. كرواسي، برزيل،‌اسپانيا، سوئيس، مكزيك و بسياري از كشورهاي ديگر از ما عقب‌تر بودند و معنايش اين است كه ورزشكاران ايران اسلامي حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند. اين موفقيت بزرگ حاصل تلاش و برنامه‌ريزي‌اي بود كه ورزش ايران براي پيشرفت براي خود انجام داده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha