• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91060804643
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

سردار نقدي: علوم انساني غربي، ريشه تمام مفاسد است

سردار نقدي: علوم انساني غربي، ريشه تمام مفاسد است

رييس سازمان بسيج مستضعفين اظهار كرد: جامعه اسلامي كه عاري از ظلم، تفرقه، دنياطلبي و اجحاف در حقوق ديگران است، با شعار ساخته نمي‌شود بلكه با انسان‌هايي تربيت شده بنا مي‌شود و به اوج تكامل بشري مي‌رسد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين اظهار كرد: جامعه اسلامي كه عاري از ظلم، تفرقه، دنياطلبي و اجحاف در حقوق ديگران است، با شعار ساخته نمي‌شود بلكه با انسان‌هايي تربيت شده بنا مي‌شود و به اوج تكامل بشري مي‌رسد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار محمدرضا نقدي در جمع هزار نفري اعضاي شوراي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي سراسر كشور گفت: بسيج يعني حزب‌الله، كه اعضاي اين تشكل الهي تمام انسان‌هايي هستند كه مي‌خواهند به سوي خدا حركت كنند و به قرب الهي برسند.

وي با اشاره به دو ويژگي حزب‌الله يعني "ولايت الهي" و "برائت از دشمنان" خاطرنشان كرد: در راس اين تشكل، ولي امر است و همگان مطيع فرمان ولايت هستند. بسيجي، خود را با عيار ولايت مي‌سنجد و خود را به صورت روزانه محاسبه مي‌كند كه به چه ميزان در راستاي تحقق امر ولايت تلاش كرده است.

نقدي ولايت را هدايتگر بسيجيان دانست و افزود: از آنجايي كه بسيج و بسيجيان همواره در راستاي فرامين ولايت گام برداشته و رسالت اصلي بسيج عمل به مطالبات ولي امر است، بنابراين سردرگمي در اين تشكل الهي معنايي ندارد و بسيجيان در هر دوره و زماني به خوبي راه حق را از باطل تشخيص مي‌دهند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين، ولايت را ناب‌ترين منبع فيض بشري دانست و تاكيد كرد: سختگيرانه‌ترين شرايط رهبري در جهان مربوط به ولايت فقيه است و در هيچ كجاي دنيا اين‌گونه نيست. اصلي‌ترين شرط ولي فقيه "دانشمند بودن" است؛ دانشمندي كه قرآن‌شناس، مفسر، مجتهد و فقيه باشد و با قدرت استنباط در مرتبه‌اي عالي و بي‌نظير، تكليف بشريت را استخراج مي‌كند و به‌روزترين مطالب را به جامعه عرضه مي‌كند تا جامعه را به خير و صلاح رهنمون سازد.

وي در ادامه با اشاره به نقد دانشجويان نسبت به عملكرد برخي مسئولان اظهار كرد: مسئولان نيز در دوران جواني مانند شما نقاد و پرشور بودند اما برخي چون خود را نساختند با كف زدن جمعيتي يا تشويق عده‌اي خود را گم كردند. بنابراين گاهي احساس مي‌كنند كه مي‌توانند نظراتي بر خلاف رهنمودهاي ولايت بيان كنند.

نقدي، خودسازي را لازمه عموم جامعه بويژه مسئولان دانست و تصريح كرد: شرط اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر خودسازي است، چراكه با دستهاي آلوده نمي‌توان شيشه را پاك كرد پس ابتدا بايد خود را دريافته و تربيت كنيم.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به حلقه‌هاي صالحين در بسيج، ان را بهترين راهكار تربيت توصيف كرد و گفت: پس از خودسازي و تربيت، اولين رسالت دانشجويان "جهاد علمي" است كه بايستي دانشجويان بسيجي مرزهاي دانش را شكسته و پديده‌هاي نو را كشف كنند.

وي فعاليت شبانه‌روزي را در جهاد علمي ضروري دانست و افزود: امروز بايد در علوم انساني تحول ايجاد كنيم و نبايد به دروس امروز دانشگاهي كه عين جهل است تن بدهيم، چراكه اگر غرب در علومي نظير علوم سياسي و ... موفق بود، امروز اينگونه منزوي نشده بود و 120 كشور جهان به رهبري ايران اسلامي راي نمي‌دادند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: وحي الهي، آيات، روايات و احاديث بهترين منبع براي علوم انساني هستند تا ما را از جامعه‌شناسي مملو از شرك و كفر نجات بخشند كه اين امر، رسالت دانشجويان بسيجي در بومي‌سازي علم است.

نقدي "علوم انساني غربي" را بزرگترين منكر و آن را صدها برابر بدتر از منكر اخلاقي دانست و افزود: علوم انساني غرب ريشه تمامي مفاسد است كه سبب استحاله اخلاقي دانشجويان ما در دانشگاه‌ها شده و از جمله دلايل اصلي كاهش مسائل اخلاقي از جمله حجاب و عفاف در مراكز دانشگاهي است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha