• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۳:۵۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91061307047
  • خبرنگار : 71186

دبير انجمن قطعه‌سازان خواستار شد:

خودروهاي جديد جايگزين خودروهاي قديمي شوند

خودروهاي جديد جايگزين خودروهاي قديمي شوند

دبير انجمن قطعه‌سازان در پاسخ به اينكه آيا صنعت خودرو ايران توان تبديل تهديد كاهش توليد خودرو به فرصتي براي از رده‌ خارج كردن خودروهاي قديمي را دارد، اظهار كرد: از لحاظ نظري هر تهديدي قابليت تبديل به فرصت را دارد كه البته لازمه اصلي آن خواست و برنامه‌ريزي در جهت اين كار است.

دبير انجمن قطعه‌سازان در پاسخ به اينكه آيا صنعت خودرو ايران توان تبديل تهديد كاهش توليد خودرو به فرصتي براي از رده‌ خارج كردن خودروهاي قديمي را دارد، اظهار كرد: از لحاظ نظري هر تهديدي قابليت تبديل به فرصت را دارد كه البته لازمه اصلي آن خواست و برنامه‌ريزي در جهت اين كار است.

ساسان قرباني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در شرايط فعلي ‌اولويت اول صنعت خودرو ايران تامين نقدينگي براي جلوگيري از كاهش و پس از آن رشد تيراژ توليد خودرو است كه البته در كنار آن مي‌توان محصولات جديدتر و به‌روزتر را نيز جايگزين محصولات قديمي كرد.

وي با بيان اينكه مشكلات نقدينگي و ارزي، قطعه‌سازان و خودروسازان را در شرايط حاد و بحراني قرار داده است، خاطرنشان كرد: مطمئنا در اين شرايط امكان حركت به سمت توليد پلت‌فرم‌هاي جديد و به‌روز وجود ندارد. از آن گذشته برخي از خودروهاي سواري در حال توليد نيز قديمي بوده و پلت‌فرم آن‌ها مربوط به چند دهه پيش است.

وي ادامه داد: بنابراين با توجه به‌ آنكه در شرايط فعلي صنعت خودرو ايران امكان چنداني براي تمركز بر طراحي و توليد پلت‌فرم‌ها و خودروهاي جديد وجود ندارد، بهترين كار تمركز بر رشد توليد خودروهاي جديدتر در حال توليد و جايگزيني آنها با خودروهاي قديمي است.

قرباني افزود: در صورت برنامه‌ريزي مي‌توان در جهت كاهش تدريجي توليد خودروهاي قديمي و در مقابل آن رشد توليد خودروهاي بالنسبه جديد و به‌روز اقدام كرد. به عنوان مثال رانا در ايران خودرو و تيبا در سايپا از جمله خودروهاي به‌روز در حال توليد در ايران هستند كه مي‌توانند جايگزين خودروهاي قديمي شوند.

وي افزود: اولويت فعلي صنعت خودرو تامين نقدينگي و جلوگيري از افت بيشتر و افزايش تيراژ توليد است كه در اين روند مي‌توان تيراژ توليد خودروهاي قديمي را كاهش و محصولات جديد را جايگزين آن‌ها كرد.

دبير انجمن قطعه‌سازان با بيان اينكه خودروسازان و قطعه‌سازان ايراني توانايي حركت به سوي طراحي و توليد پلت‌فرم و خودروهاي جديد را هم دارند، تصريح كرد: در صورت بهبود شرايط صنعت خودرو مي‌توان بازنشستگي خودروهاي قديمي، رشد توليد خودروهاي جديد و طراحي پلت‌فرم جديد را به طور همزمان پيگيري كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha