• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91061307732
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

ایجاد اتاق مشترک بین اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار و کراچی

در جلسه هیات تجاری و سرمایه گذاری کشور پاکستان در چابهار با معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار بر سرمایه‌گذاری مشترک بین دو منطقه تاکید شد.

در جلسه هیات تجاری و سرمایه گذاری کشور پاکستان در چابهار با معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار بر سرمایه‌گذاری مشترک بین دو منطقه تاکید شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجوان ايران(ايسنا)، منطقه سيستان و بلوچستان از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، در این جلسه پیشنهاد شد با توجه به هزینه کمتر مسافت کوتاه بندر چابهار با کشور افغانستان و کشورهای آسیای میانه، پاکستان می‌تواند کالا های خود را از شبه قاره هند و کراچی به چابهار انتقال داده و از چابهار به کشورهایی مانند افغانستان صادر کند.

مسوولان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز اعلام کردند: تسهیلات ویژه‌ای جهت انبار کالاهای پاکستانی در منطقه آزاد چابهار به جهت ترانزیت در اختیار تجار و بازرگانان پاکستان قرار خواهند داد.

وسیم وحرا - سرپرست هیات تجاری پاکستان و رییس کل بخش سرمایه‌گذاری فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان نیز در این جلسه اعلام کرد تجار و بازرگانان و سرمایه‌گذاران پاکستانی به دلیل شرایط خاص چابهار به سرمایه‌گذاری مشترک و استفاده از مزیت‌های مهم تجاری ایران علاقه‌مند هستند.

وی گفت: تجار دو کشور در زمینه‌های مختلف واردات تجاری خویش را افزایش دهند و اعلام آمادگی كرد هر گونه همکاری با تجار و فعالان ایران داشته باشند و خدمات در این زمینه ارایه دهند.

وی تاكيد كرد: سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند با قوانین خودشان در پاکستان و کراچی سرمایه گذاری كنند همانگونه که ژاپنی‌ها این کار را انجام داده‌اند. ایران و سیستان و بلوچستان طی بازدیدهایی که داشته‌ام پیشرفت خوبی در صنایع تولید داشته است و امیدواریم بتوانیم از این موارد استفاده کافی را ببریم.

در این جلسه پیشنهاداتی از جمله ایجاد مرکز تجاری پاکستان با همکاری تجار طرفین در چابهار و ایجاد اتاق مشترک بین اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار و کراچی و بحث ترانزیت و تجارت خارجی از دو بندر و سرمایه‌گذاری مشترک نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha