• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91062011991
  • خبرنگار : 71442

روابط ايران و انگلستان در مستند «پرهيب: ارتش پنهان» بازسازي مي‌شود

روابط ايران و انگلستان در مستند «پرهيب: ارتش پنهان» بازسازي مي‌شود

مجموعه مستند بازسازي «پرهيب: ارتش پنهان» با موضوع روابط ايران و انگلستان و مبتني بر بازسازي صحنه‌هاي تاريخي، به كارگرداني كاوه مظاهري و تهيه‌كنندگي احسان فولادي‌فرد ساخته مي‌شود.

مجموعه مستند بازسازي «پرهيب: ارتش پنهان» با موضوع روابط ايران و انگلستان و مبتني بر بازسازي صحنه‌هاي تاريخي، به كارگرداني كاوه مظاهري و تهيه‌كنندگي احسان فولادي‌فرد ساخته مي‌شود.

فولادي‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به سنگين بودن مراحل ساخت پروژه‌ي «پرهيب: ارتش پنهان»، درباره‌ي كليت اين مستند، توضيح داد: اين كار يك مستند بازسازي است كه مبتني بر ساخت صحنه‌هاي تاريخي است. اين مجموعه حدود 80 درصد از صحنه‌هاي تاريخي از دوره‌ي فتحعلي‌ شاه قاجار تا جنگ عراق در سال 67 را بازسازي كرده است.

اين تهيه‌كننده با اشاره به اينكه مجموعه مستند «پرهيب: ارتش پنهان» بعدي تاريخي دارد كه خط اصلي قصه آن روابط ايران و انگلستان است، خاطرنشان كرد: اين روابط مربوط به حدود 250 سال اخير ايران و انگلستان است كه در آن تلاش كرده‌ايم تصوير تاريخي كلي از اين روابط را نشان بدهيم.

او با بيان اينكه اين مجموعه مستند با حمايت اداره‌ي كل توليد برنامه سياسي صداوسيما ساخته مي‌شود، افزود: اين مستند جزو معدود پروژه‌هاي بازسازي در تلويزيون است كه نگارش آن دو سال به طول انجاميد و شامل تركيبي از مصاحبه، تصاوير آرشيوي، عكس، نقشه، تصاوير مستند و فيلم بازسازي است و لوكيشن‌هاي آن شامل كاخ گلستان، دانشكده جنگ، بيمارستان خانواده، شهرك سينمايي غزالي، مدرسه انوشيروان و تعدادي از خانه‌هاي شخصي قديمي و مستقل بوده است.

فولاد‌فرد در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود اظهار كرد: مستند بازسازي در حال حاضر جزو كارهايي است كه در تلويزيون كمتر تجربه مي‌شود. شايد يكي از علت‌هاي آن اين باشد كه آن را جدي نمي‌گيريم و فكر مي‌كنيم بايد داستاني يا مستندگونه باشد. در حالي كه اين نوع مستند، بودجه‌ي زيادي مي‌برد و از پروژه‌هاي سخت تلويزيوني است.

مستند «پرهيب: ارتش پنهان» هم با وجود بودجه‌ي كمي كه داشت، در وهله‌ي اول با حمايت مديران و در وهله‌ي دوم با همكاري عوامل و گروه توليد اين مجموعه توانست به نتيجه‌اي برسد.

به گزارش ايسنا، مجموعه مستند «پرهيب: ارتش پنهان» در 15 قسمت براي پخش از شبكه يك در نظر گرفته شده است كه مراحل تصويربرداري آن پايان يافته و اكنون در مرحله‌ي مونتاژ است.

اين مجموعه شامل 170 سكانش و حدود 200 بازيگر است و ساير عوامل آن عبارتند از:

مدير توليد: محسن كرباسيان، برنامه‌ريز: محمد زيكساري، دستيار اول كارگردان: علي جانبلهي، دستيار دوم كارگردان: ميلاد مغربي، عكاسي: اشكان مهران، مدير تصويربرداري: سياوش نيك آيين، صدابردار: علي كيان ارثي، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفري، طراح گريم: حميد مهين دوست، مدير تداركات: ناصر ماهري.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha