• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91062012121
  • خبرنگار : 71404

«آن زمان‌ها دستمزدمان كم بود اما مشكلات راحت‌تر حل مي‌شد»

بهمن زرين‌پور از خاطرات «هتل پياده‌رو» دهه‌ي 70 گفت

بهمن زرين‌پور از خاطرات «هتل پياده‌رو» دهه‌ي 70 گفت

بهمن زرين‌پور كه كارگرداني سريال «هتل پياده‌رو» را بر عهده داشت، درباره‌ي سختي‌هاي كار توليد اين مجموعه مناسبتي، گفت: اين سريال ويژه‌ي ايام نوروز بود؛ به همين خاطر فشار و مشكلات فراواني ما را اذيت مي‌كرد، اما همه‌‌ي بازيگران با عشق و علاقه سر صحنه حاضر مي‌شدند.

بهمن زرين‌پور كه كارگرداني سريال «هتل پياده‌رو» را بر عهده داشت، درباره‌ي سختي‌هاي كار توليد اين مجموعه مناسبتي، گفت: اين سريال ويژه‌ي ايام نوروز بود؛ به همين خاطر فشار و مشكلات فراواني ما را اذيت مي‌كرد، اما همه‌‌ي بازيگران با عشق و علاقه سر صحنه حاضر مي‌شدند.

اين كارگردان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خاطرنشان كرد: اين سريال يك كار مناسبتي بود و حتما بايد به سرعت قسمت به قسمت آن را به پخش مي‌رسانديم؛ چرا كه همزمان تصويربرداري و پخش مي‌شد. به ياد دارم يك شب ما نرسيديم اين سريال را به پخش برسانيم و مدام از طرف تلويزيون مي‌پرسيدند كه چرا پخش نشد، به همين خاطر آن شب فشار و استرس زيادي بر ما وارد شد تا اينكه توانستيم بالاخره آن قسمت را به پخش برسانيم.

او در مقايسه‌ي كيفيت سريال‌ها و فيلم‌هاي آن دوره، نسبت به حال حاضر گفت: سريال «هتل پياده‌رو» مربوط به دهه‌ي 70 مي‌شد، به نظر من در آن دوره با وجود امكانات كم، مشكلات راحت‌تر حل مي‌شد و همه‌ي گروه با عشق و علاقه سر صحنه حاضر مي‌شدند و كار مي‌كردند. آن زمان با وجود دستمزدهاي پايين و مشكلات فراوان و محدويت‌هايي كه داشتيم مشكلات را راحت‌تر پشت سر گذاشته و خيلي درگير نمي‌شديم اما در حال حاضر اين طور نيست.

وي افزود: مجموعه «هتل پياده‌رو» همان طور كه مي‌دانيد، صدا سر صحنه ضبط شد و مشكلات خاص خودش را داشت و به دليل اينكه در كيش تصويربرداري شد مدام صداي موزيك پخش مي‌شد و از طرفي هم گرماي هوا خيلي ما را اذيت مي‌كرد؛ ولي با تمام اين مشكلات توانستيم يك سريال خوب و آبرومندانه از آب دربياوريم. در كل امكانات كيش خيلي خوب بود و مسؤولان هم ما را كمك كردند.

زرين‌پور درباره‌ي رستوراني كه براي تصويربرداري سريال «هتل پياده‌رو» در آنجا مستقر بود، توضيح داد: ما بهمن ماه به همراه گروه، به كيش رفتيم تا مقدمات كار را رسيدگي كنيم و طراح صحنه كار هم خودش رستوران را داير كرد كه همين امر سختي‌هاي خاص خودش را دارد و خيلي دشوار بود كه يك رستوران را به سرعت داير كنيم، در نهايت بعد از انجام كارهاي مقدماتي و داير كردن رستوران، اسفند ماه بود كه ما كار توليد مجموعه «هتل پياده‌رو» را آغاز كرديم و تصويربرداري آن به طور همزمان با پخش تا فروردين ماه ادامه داشت.

كارگردان سريال «هتل پياده‌رو» در ادامه‌ي گفت‌و‌گوي خود با ايسنا درباره‌ي بازي بازيگران اين مجموعه خاطرنشان كرد: در كل ايفاي نقش همه بازيگران اين سريال به ويژه اكبر عبدي و مينا جعفرزاده خوب بود و كارگردان با تمامي آن‌ها راحت بود چرا كه همه آن‌ها بازيگران حرفه‌يي و مطرحي بودند و مشكلي از لحاظ بازي بازيگران نداشتيم.

زرين‌پور در پايان گفت‌و‌گوي خود در پاسخ به اينكه فيلمنامه‌هاي ناقص به هنگام كليد زدن سريال چقدر مي‌تواند به بازي بازيگر لطمه بزند؟ گفت: ناقص بودن فيلمنامه‌ها هم به كارگردان و هم به بازيگران كار لطمه زيادي وارد مي‌كند و مشكلات زيادي را ايجاد مي‌كند و موجب مي‌شود كارگردان مدام كلنجار برود. در ساخت سريال «هتل پياده‌رو» لازم به ذكر است كه بگويم فيلمنامه به هنگام توليد كامل نبود اما يك خط اصلي آماده داشتيم و همه بازيگران از نقش‌هايشان مطلع بودند به همين خاطر مشكلي به وجود نيامد اما در مجموع نداشتن فيلمنامه‌هاي كامل و همچنين نداشتن يك خط اصلي از داستان بازيگران را سردرگم كرده و صدمه زيادي به كار مي‌زند.

به گزارش ايسنا، سريال «هتل پياده‌رو» به كارگرداني بهمن زرين‌پور از جمله سريال‌هاي دهه‌ي 70 است كه شبكه آي فيلم آن را پخش مي‌كند. داستان اين سريال كه با بازي بازيگراني همچون اكبر عبدي، مينا جعفرزاده، عليرضا خمسه، مصطفي راد و ... همراه است، به يك رستوران سرراهي مربوط مي‌شود كه مسافران زيادي در آنجا مستقر مي‌شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha