• جمعه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91062413642
  • خبرنگار : 71368

انهدام باند سارقان تخريب‌چي منازل

انهدام باند سارقان تخريب‌چي منازل

رييس پليس آگاهي خراسان‌جنوبي از انهدام باند سارقان منزل كه به شيوه تخريب درهاي شمالي منازل اقدام به سرقت اموال مردم مي‌كردند، خبر داد.

رييس پليس آگاهي خراسان‌جنوبي از انهدام باند سارقان منزل كه به شيوه تخريب درهاي شمالي منازل اقدام به سرقت اموال مردم مي‌كردند، خبر داد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ حسين بيجاري در تشريح خبر انهدام باند سارقان منزل، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت وسايل منزل شامل طلاجات، وجه‌نقد، سيستم رايانه با متعلقات، دوربين‌هاي عكاسي و فيلمبرداري، سينما خانواده و ... از منازل سطح شهر بيرجند، رسيدگي به اين موضوع در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.

وي با بيان اينكه سارقان با شيوه بالارفتن از ديوار يا در منازل شمالي و شكستن در‌هاي چوبي در ساعات پاياني شب اقدام به سرقت مي‌كردند، گفت: بنا به رسم محلي در بيرجند معمولا ساكنان اين شهر پس از افطار براي شب‌نشيني به منزل بستگانشان مراجعه مي‌كردند كه در اين زمان سرقت رخ مي‌داد.

بيجاري افزود: تحقيقات ادامه داشت تا اين كه همسايه‌ها يكي از شكات به پليس اعلام كردند كه در زمان سرقت خودرو سواري تندر90 قرمز رنگي را مشاهده كردند.

بيجاري با بيان اينكه با كشف اين سرنخ، تحقيقات كارآگاهان وارد مرحله جديدي شد افزود: كارآگاهان با انجام تحقيقات فني دريافتند كه اين خودرو متعلق به يكي از مغازه‌داران بيرجند است كه در زمان سرقت خودروش توسط يكي از دوستانش به نام «غلامرضا» 23 ساله كه از سارقان سابقه‌دار است، به امانت گرفته شده بود، كه با توجه به سوابق قبلي متهم، وي مورد شناسايي و «غلامرضا» در يكي از پاتوق‌هايش دستگير شد.

رييس پليس آگاهي خراسان‌جنوبي با بيان اينكه متهم در بازجويي‌ها، علاوه بر قبول بزه انتسابي، سه همدست خود به نام‌هاي «علي»، «حسن» و «سعيد» را به كارآگاهان معرفي كرد، گفت: اين افراد نيز در عملياتي دستگير شدند.

وي با بيان اينكه سارقان در بازجويي‌هاي پليسي به 11 فقره سرقت منزل و اقدام به سه فقره سرقت منزل ناموفق به شيوه تخريب اقرار كردند، گفت: اين متهمان اموال مسروقه مالباختگان را در محلي مخروبه پنهان كرده بودند كه در عملياتي اين مكان شناسايي و اموال كشف و ضبط شد.

بيجاري با بيان اينكه سارقان در اعترافات خود عنوان كردند كه با امانت گرفتن دو دستگاه خودروي سواري تندر90 و پرايد از دوستانشان، اقدام به سرقت از منازل مي‌كردند، گفت: پرونده به همراه متهمان در اختيار مقام‌قضايي قرار گرفت.

رييس پليس آگاهي خراسان‌جنوبي تصريح كرد: پس از شناسايي و انهدام اين باند، سرقت منزل با شگرد تخريب درهاي شمالي منزل در سطح شهر بيرجند به صفر رسيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha