• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91062816972
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

عامل جنایت خیابان مالک اشتر دستگیر شد

عامل جنایت خیابان مالک اشتر دستگیر شد

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ عامل درگيري منجر به قتل در خيابان مالك اشتر را دستگير كردند.

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ عامل درگيري منجر به قتل در خيابان مالك اشتر را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در 27 مردادماه سال گذشته از طريق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع يک فقره درگيري در خيابان مالک اشتر ـ نرسيده به خیابان کارون، به کلانتري 108 نواب اعلام شد كه در بررسي‌ها مشخص شد فردي به نام «بیژن . خ» 36ساله با فردی به نام «سعید . ف» 46 ساله درگیر شده که به علت اصابت ضربات چاقو به قتل رسيد كه با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده براي رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره دهم و آغاز تحقیقات مشخص شد که متهم متواری به همراه همسرش و براي درمان ناراحتی قلبی همسر خود، به تهران ـ بیمارستان میلاد مراجعه و زمانی که قصد داشته تا پس از انجام اقدامات درمانی مجددا به شهرستان بازگردد، در مقابل در منزل پدرزنش با مقتول درگیر می‌شود و در زمان درگیری «سعید» چندین ضربه چاقو به سینه و قفسه سینه مقتول وارد و پس از آن از محل متواری می‌شود.

در تحقیقات صورت گرفته براي مشخص شدن انگیزه جنایت مشخص شد که چند سال پیش «سعید.ف» به همراه اعضای خانواده‌اش در یکی از شهرستان‌های شمال غرب کشور سکونت داشته که پسر وی به نام «محمود» با مراجعه به مغازه‌ مقتول، به عنوان شاگرد مشغول به کار شده اما پس از گذشت مدتی به مصرف موادمخدر اعتیاد پیدا می‌کند، همین موضوع باعث می‌شود تا مقتول به بهانه اطلاع دادن موضوع اعتیاد محمود به خانواده‌اش با اعضای خانواده وی ارتباط و تماس پیدا کند.

با اطلاع «سعید» از موضوع ارتباط مقتول با اعضای خانواده‌اش، اختلاف شدیدی میان «سعید» و همسرش ایجاد و باعث می‌شود تا آن دو پس از شدت‌گرفتن اختلافات، تصمیم به متارکه گرفته و همین موضوع باعث زندگی جداگانه آنان از یکدیگر می‌شود در حالی که مقتول قصد داشت تا پس از متارکه سعید از همسرش با همسر وی ازدواج كند، با پشیمانی آنان (سعید و همسرش) در تصمیم‌گیری برای متارکه و در حالی که فرزندانشان (دو دختر و یک پسر) در طول مدت اختلاف میان آن دو در منازل بستگان زندگی می‌کردند، سعید و همسرش مجددا تصمیم به ادامه زندگی با یکدیگر گرفته و در این مدت نیز محمود اقدام به ترک اعتیاد كرد.

«سعید» و خانواده‌اش، برای ادامه زندگی در ساری ساکن شدند؛ پس از گذشت مدتی و به علت تشدید ناراحتی قلبی همسر «سعید»، سعید به همراه همسرش در 26 مردادماه سال گذشته به تهران، منزل پدرزنش مراجعه کرده تا فردای آن روز براي معاینه و انجام اقدامات درمانی به بیمارستان میلاد مراجعه كنند؛ كه در 27 مرداد سال گذشته و پس از بازگشت آنان از بیمارستان و در مقابل در منزل پدر زن سعید و در حالی که همسرش در خانه حضور داشته، میان متهم و مقتول در مقابل در منزل درگیری ایجاد شد که منجر به قتل «بیژن» و متواری شدن سعید شد.

در شرایطی که متهم پس از ارتکاب جنایت از تهران متواری شده و اعضای خانواده‌اش نیز منکر هرگونه اطلاع از وی بودند، کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم به دفعات اقدام به تغییر مخفی‌گاه خود در شهرهای مختلف کشور كرده و در این مدت در شهرهای مختلف ساری، تهران، میانه، اردبیل و ... زندگی مخفیانه داشته است اما با وجود زندگی مخفیانه متهم، سرانجام کارآگاهان در 27 شهريورماه سالجاري موفق به دستگیری وی در میدان آریاشهر تهران شده که با انتقال متهم به اداره دهم و آغاز تحقیقات، وی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

متهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت كه پس از بازگشت از بیمارستان، مجددا به منزل پدرزنم مراجعه کرده تا به همراه همسرم و پس از برداشتن وسایل به شهرستان بازگردیم، در حالی که همسرم به داخل منزل پدرش رفته بود، من نیز با پیداکردن محلی برای پارک خودرو به سمت در منزل پدرزنم رفته اما به علت خراب بودن آیفون منتظر ماندم تا همسرم در را باز كند، در حالی که منتظر بازکردن در خانه از سوی همسرم ایستاده بودم، ناگهان سایه‌ای را در پشت سر خود احساس کردم و بلافاصله به پشت سر خود نگاه کرده و بیژن را دیدم که قصد داشت تا با یک چوب‌دستی مرا مضروب كند و در حالی که با بیژن درگیر شده بودم، توانستم در یک لحظه چوب را از دست بیژن خارج کرده اما او ناگهان چاقویی را از کمرش بیرون آورد و به سمتم آمد اما مجددا توانستم در یک فرصت مناسب چاقو را نیز از او گرفته و این بار و در حالی که چوب دستی به دست بیژن افتاده بود با چاقو چندین ضربه به سینه و شکم وی زده و همزنان با حضور همسرم در مقابل در منزل چاقو را روی زمین انداخته و به سرعت از محل متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم، قرار بازداشت موقت برای متهم صادر و متهم براي انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha