• شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 91070100512
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

تدوين طرح جنگلداری غیرچوبی در 18000 هکتار از جنگل‌های هیرکانی

تدوين طرح جنگلداری غیرچوبی در 18000 هکتار از جنگل‌های هیرکانی

ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تدوين طرح جنگلداری غیرچوبی در 18 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی خبر داد.

رییس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تدوين طرح جنگلداری غیرچوبی در 18 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی خبر داد.

حسن وحید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وسعت 25 هزار هکتاری جنگل‌های هیرکانی، افزود: مقرر شده است که در سال جاری نیز براي 7 هزار هکتار دیگر طرح تهیه شود تا تمام وسعت این جنگل‌ها تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی ادامه داد: برای تهیه طرح، ابتدا مطالعاتی صورت می‌گیرد و پس از الگوبرداری از این جنگل‌ها، کمیت و کیفیت پوشش جنگلی شناسایی شده و این مطالعات در مدیریت‌ها بکاربرده می‌شود.

وحید، بیان کرد: در این زمینه 7 تا 8 جلد کتابچه با محتوایی در قالب اقلیم شناسی، خاک شناسی، جنگل شناسی و جنگلداری تهیه شده است.

وی در خصوص زراعت چوب نیز اظهار داشت: در این راستا بیشترین استقبال در شهرستان‌های فاروج، شیروان و بجنورد مشاهده می‌شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: اکنون در قالب طرح توسعه کشاورزی 273 هکتار عرصه‌یابی و به بانک معرفی شده است تا تسهیلات اعطا شود.

وی مبلغ تسهیلات را 50 میلیون ریال عنوان و تصريح كرد: بخشی از سود آن به صورت یارانه‌ای و بخشی به صورت سود بانکی است.

وحید، سطح زیرکشت درخت صنوبر در خراسان شمالی را حدود 600 هکتار ذکر کرد و گفت: در سال گذشته نیز در قالب توزیع نهال یارانه‌دار، 60 هکتار زیر کشت رفت.

وی با اشاره به توزیع 90 هزار اصله درخت صنوبر در سال گذشته توضیح داد: کشت نهال صنوبر به دو صورت توزیع نهال یارانه دار و معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات صورت می گیرد.

رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هر هکتار ظرفیت کاشت یک هزار و 500 تا دو هزار اصله نهال را دارد.

وی گفت: در جنگل‌های هیرکانی منطقه درکش نیز 70 هکتار غنی‌سازی جنگل صورت گرفته و همچنین 97 هکتار چاله و تشتک نیز جهت غنی‌سازی جنگل حفر شده است.

وحید در پايان افزود: در قالب طرح صیانت از جنگل‌های شمال، یک هزار هکتار از این جنگل‌ها و 7 هکتار از ذخیرگاه فندق ویوی نیز حصارکشی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha