• یکشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91070201377
  • خبرنگار : 71133

«ديارعاشقان»ي كه با «نينوا» همراه شد

«ديارعاشقان»ي كه با «نينوا» همراه شد

در اواخر سال 62 با ساخت « نينوا»،‌ رسول ملاقلي‌پور به سينما معرفي مي‌شود و فيلم «ديار عاشقان» حسن كاربخش، حوزه دفاع مقدس را در جشنواره فيلم فجر مطرح مي‌سازد.

در اواخر سال 62 با ساخت « نينوا»،‌ رسول ملاقلي‌پور به سينما معرفي مي‌شود و فيلم «ديار عاشقان» حسن كاربخش، حوزه دفاع مقدس را در جشنواره فيلم فجر مطرح مي‌سازد.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،رسول ملاقلي‌پور پس از ساخت فيلم‌هاي كوتاهي از جنگ، با فيلم «نينوا» فعاليت فيلم سازي بلندش را آغاز مي‌كند.

اين فيلم كه با فيلمنامه‌اي از خود او مقابل دوربين رفت با بازي محمود نوروز، ابوالفضل دهقانيان،‌ محمد توكالكي،‌ داوود رحمتي و حسين كريمي بازگويي برخي از وقايع عيني و امدادهاي غيبي در جبهه‌هاي حق عليه باطل است و شهداي مفقود الاثري كه جز نامشان بر روي ديوارها و تيرك‌هاي برق شهرها اثر ديگري به جا نمانده است و ذكر اين حقيقت كه سلاح‌هاي مادي ابرقدرت‌ها در برابر سلاح ايمان بي‌اثر است.

«ديار عاشقان» به كارگرداني حسن كاربخش ديگر فيلم ساخته شده در سال 62 است كه اين فيلم اولين تجربه بازيگري پرويز پرستويي محسوب مي‌شود و با اين فيلم موفق به دريافت جايزه بهترين بازيگر مكمل در جشنواره فيلم فجر شد.

«ديار عاشقان» كه براي نخستين بار در جشنواره فيلم فجر سينماي دفاع را مطرح كرد،‌بياني واقع گرا داشت كه با برخورد خوب منتقدان همراه شد.

اين فيلم با بازي محسن صادقي ‌، پرويز پرستويي‌، حجت الله لطيفي و جلال عزيزي درباره علي سرباز جواني است كه به جبهه‌هاي جنگ فرستاده مي‌شود. او كه سرگرم زندگي عادي‌اش است در جبهه با انسان‌هايي مواجه مي‌شود كه آمال و آرزوهايي سواي او دارند با اين حال خود را در جايي دور از خطر –آشپزخانه- مشغول مي‌كند. او به تدريج معني نبرد با دشمن را درك و با گذشته‌اش قطع رابطه مي‌كند. او پس از شهادت دوست پاسدارش به درك كاملي از اوضاع رسيده و به نقش حقيقي خود به عنوان يك سرباز پي مي‌برد.

«آواي غريب» ساخته سعيد حاجي ميري ‌،«نينوا» ساخته رسول ملاقلي‌پور،‌«بازداشتگاه» ساخته كوپال مشكات،‌ «كيلومتر پنج» ساخته حجت سيفي ‌،«حصار» ساخته حسن صمد‌زاده‌، «پل آزادي» ساخته مهدي مدني‌،«عبور از ميدان مين» ساخته جواد طاهري ‌، «رهايي» ساخته رسول صدرعاملي، «دو چشم بي‌سو» ساخته محسن مخملباف و «ديار عاشقان» ساخته حسن كاربخش 10 فيلم توليد شده در سال 62 هستند كه به حوزه جنگ و دفاع مقدس مرتبط بودند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha