• یکشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91070905984
  • خبرنگار : 71431

دستگيري مامور قلابي بانك خصوصي

دستگيري مامور قلابي بانك خصوصي

كارآگاهان پليس آگاهي متهم سابقه‌داري را كه با دادن وعده تحویل دستگاه پزبانک به صاحبان اصناف اقدام به برداشت ميليوني از حساب‌ آنان كرده بود، دستگير كردند.

كارآگاهان پليس آگاهي متهم سابقه‌داري را كه با دادن وعده تحویل دستگاه پزبانک به صاحبان اصناف اقدام به برداشت ميليوني از حساب‌ آنان كرده بود، دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پي مراجعه فردی به کلانتری 142 باغ‌فیض در 15 تيرماه امسال و اعلام اين كه در حال بررسی میزان موجودی داخل حسابش بود كه در کمال تعجب متوجه شده که تمامی وجه نقد داخل حسابش برداشت شده و پس از مراجعه به شعبه بانکی فهميده كه فردی با جعل هویت و استفاده از دفترچه حساب بانکی وي، اقدام به برداشت وجه نقد از حسابش کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده براي رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، کارآگاهان با بررسی حساب بانکی مالباخته محل برداشت از حساب را كه شعبه بانکی از شهرهای حومه تهران بود را شناسايي كردند و تصاویر دوربین‌های مداربسته آن را مورد بررسی قرار دادند و تصویر فردی که با مراجعه به بانک و معرفی خود به هویت مالباخته اقدام به برداشت پول از حساب وي کرده بود را مورد شناسایی قرار دادند.

در ادامه، با شناسایی تصویر برداشت‌کننده حساب، زمانی که تصویر این شخص در برابر مالباخته قرار داده شد، وي مورد شناسایی قرار گرفت و مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت كه چندی پیش این شخص، در حالی که خود را مأمور یکی از بانک‌های خصوصی معرفی کرده و کارت شناسایی و فرم‌های متعلق به این بانک را همراه خود داشت، با مراجعه به مغازه‌اش گفته بود كه با توجه به استفاده از دستگاه پزبانک (Poz Bank) متعلق به این بانک در مغازه، وی می‌تواند با تکمیل فرم درخواست نسبت به تحویل دستگاه پزبانک بی‌سیم اقدام كند كه با توجه به قرار داشتن کارت شناسایی بانک خصوصی داخل گردن این شخص، بدون بررسی دقیق قرار اوراق شناسایی، کلیه مشخصات شناسنامه‌ای و هویتی‌اش از قبیل نام و نام‌خانوادگی، کدملی، شماره شناسنامه، شماره تلفن همراه و .... خود را داخل فرم درخواست ثبت و در اختیار این شخص قرار داده و قرار شده تا در کمتر از یک هفته دستگاه پزبانک بی‌سیم را تحویل بگیرد اما از دستگاه بی‌سیم خبری نشده تا اين كه چند روز پیش، زمانی که در حال بررسی صورت حساب گردش مالی حسابش بوده در کمال تعجب متوجه شده که تمامی موجودی چند ده میلیون تومانی آن برداشت شده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از مالباخته و همچنین بررسی شیوه و شگرد استفاده شده در برداشت از شعبه بانکی، کارآگاهان مطلع شدند که متهم این پرونده، به احتمال فراوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری است كه بلافاصله بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار به‌ویژه در زمینه کلاهبرداری را مورد بررسی قرار دادند و همان‌گونه که کارآگاهان پیش‌بینی کرده بودند، یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه کلاهبرداری به هویت «محمد - ع» 53 ساله مورد شناسایی قرار گرفت.

در ادامه بررسی سوابق متهم نشان داد که این متهم از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری است و پیش از این نیز چندین نوبت و در طول سال‌های گذشته، از سوی اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز چهارم خرداد سال گذشته دستگیر و روانه زندان شده اما با تأمین قرار وثیقه از زندان‌ آزاد و متواری شده است كه با مراجعه صاحب سند ارائه شده براي تأمین قرار وثیقه به پایگاه دوم و انجام تحقیقات مشخص شد که متهم پس از تأمین قرار وثیقه از سوی یکی از همسایگان و آزادی از زندان، پس از گذشت زمان کوتاهی محل زندگی خود را تغییر داده و پس از مدتی نیز متواری شده است.

همزمان با شناسایی هویت دقیق متهم و احتمال وقوع کلاهبرداری‌های مشابه، بررسی پرونده‌های مشابه در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان تعدادی دیگر از مالباختگان را شناسايي كردند که متهم، دقیقا به همان شیوه و شگرد و ضمن معرفی خود به عنوان کارمند بانکي خصوصی و طرح ادعای تحویل دستگاه PozBank، اقدام به دریافت مشخصات شناسنامه‌ای مالباخته، ابطال کارت عابربانک متعلق به مالباخته با طرح موضوع فقدان کارت، دریافت عابربانک جدید با هویت مالباخته و نهایتا

مراجعه به شعبه بانک در یکی از شهرستان‌ها و برداشت از حساب کرده بود.

كارآگاهان با بررسی اظهارات مالباختگان و شناسایی تصاویر متهم از سوی آنان و همچنین شناسایی تصویر متهم در تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی، اطمینان پیدا کردند که تمامی این کلاهبرداری‌ها توسط متهم به هويت «محمد - ع» انجام شده است. بنابراين تصویر متهم به همراه آموزش‌های لازم در خصوص شیوه و شگرد انجام کلاهبرداری، ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با حراست اين بانک، در اختیار کلیه شعبات بانکی و کارمندان آنها قرار گرفت.

سرانجام در 27 شهريور فردی حدودا 50 ساله با مراجعه به شعبه بانکي در شهران و ارائه عابربانک و ضمن معرفی خود به عنوان صاحب حساب، اقدام به تکمیل فرم برداشت حساب به مبلغ چند ملیون تومان کرد اما کارمند بانک پیش از تحویل دادن مبلغ درخواستی، تصویر متهم را شناسايي كرده و با توجه به آموزش‌های ارائه شده، بدون ایجاد هرگونه حساسیت منجر به فرار متهم موضوع را از طریق ريیس بانک به پلیس اطلاع داده و همزمان با حضور مأموران کلانتری در بانک، متهم دستگیر و در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی و دعوت از مالباختگان، متهم از سوی تمامی آنان مورد شناسایی قرار گرفت و وي نیز در ادامه تحقیقات، به ناچار لب به اعتراف گشود و به جعل عنوان مأمور بانک و برداشت از حساب مالباختگان اعتراف کرد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، ريیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوه و شگرد متهم در کلاهبرداری از مشترکین حساب‌های بانکی به‌ویژه مشترکین یکی از بانک‌های خصوصی و احتمال افزایش تعداد مالباختگان، در حال حاضر شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی در دستورکار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

وي از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و در طول چند ماه گذشته مورد کلاهبرداری و برداشت از حساب‌های بانکی قرار گرفته‌اند خواست: براي شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ـ خیابان زنجان شمالی مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha