• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 91071006480
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

گزارش ايسنا از کمبود امکانات و زیرساخت های ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد

گزارش ايسنا از کمبود امکانات و زیرساخت های ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل، ظرفیت و استعدادهای زیادی در زمینه های مختلف از جمله زيبايى ها و جاذبه هاى تفريحى بخصوص ورزش دارد اما به نظر می رسد آنطور که باید و شاید امکانات و زیرساخت های ورزشی در این استان برای شکوفا شدن استعداد ها فراهم نیست و نیاز به توجه جدی و ویژه ای دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل، ظرفیت و استعدادهای زیادی در زمینه های مختلف از جمله زيبايى ها و جاذبه هاى تفريحى بخصوص ورزش دارد اما به نظر می رسد آنطور که باید و شاید امکانات و زیرساخت های ورزشی در این استان برای شکوفا شدن استعداد ها فراهم نیست و نیاز به توجه جدی و ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، این استان دارای استعدادهای بالقوه است که درصورت فراهم شدن زیرساخت ها و امکانات این استعدادها به بالفعل تبدیل خواهد شد. به عنوان مثال تیم فوتبال شهرداری یاسوج با حداقل امکانات راه اندازی شد و در جام حذفی تیم های لیگ برتری را شکست داده و تا مرحله نیمه نهایی راه یافت و ورزشکاران این استان تاکنون هر جایی درسطح ملی و بین المللی که حضور داشتند با موفقیت و افتخارآفرینی همراه بوده است.

این استان با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی می‌تواند به مکانی برای اردو های تیم های ملی و حتی در سطح بین المللی باشد اما بدلیل کمبود امکانات و زیرساخت ها حتی در خصوص ورزش شهرستانهای خود با مشکلاتی مواجه است که توجه و نگاه ویژه مسوولان کشور را می‌طلبد.

بیشتر جمعیت این استان را روستائیان تشکیل می دهد، به طوری که 1795 روستای دارای سکنه دارد و مطمئنا در این روستاها استعدادهای نهفته و پنهانی وجود دارند که در صورت فراهم کردن امکانات و ایجاد زیرساخت های لازم می توانند خود را نشان دهند و در سطح کشور حرف برای گفتن داشته باشند. کمبود امکانات و زیرساخت ها به حدی است که در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک ورزشگاه تختی وجود دارد که اصلا جوابگوی نیاز ورزشکاران نیست و چند سالی است که احداث ورزشگاه 15 هزار نفری برای این شهر آغاز شده اما طبق گفته مسوولان تاکنون 85 درصد پيشرفت فیزیکی دارد و حدود 9 میلیارد تومان برای بهره برداری و افتتاح آن نیاز است.

سرانه ورزشی استان 83سانتی متر

مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان ما از نظر مالی خیلی ضعیف است و علل اصلی در منحل شدن تیم های لیگ برتری استان نبود اسپانسر مالی است.

حجت الاسلام سید«جواد خاضع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: هم اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد24 زمین چمن، 81 سالن ورزشی شهری، 15 سالن ورزشی روستایی و 29زمین خاکی وجود دارد که همه آنها مورد استفاده قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: همچنین 30زمین روستایی، 13سالن ورزشی چند منظوره، 2باب هتل ورزشی، 2 باب استخر و ورزشگاه 15هزارنفری یاسوج در حال احداث است که برای بهره برداری از آنها 31میلیارد تومان نیاز است.

خاضع

مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تا قبل از دولت های نهم و دهم سرانه ورزشی استان 22سانتی متر بود که در حال حاضر سرانه ورزشی استان 83سانتی متر است و انشاء اله با افتتاح این پروژه ها به یک متر می رسد.

حجت الاسلام خاضع تصریح کرد: در هفته دولت 11زمین فوتبال روستایی خاکی با اعتباری بالغ بر 550میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ورزش و نقشی که می تواند در جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و مفاسد ایفا کند سیاست دولت و اداره ورزش و جوانان این است که زیر ساخت های ورزشی توسعه پیدا کند و جوانان به ورزش خیلی احتیاج دارند.

مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: رتبه ورزشی خاصی برای استانها وجود ندارد و وزارت ورزش و جوانان هیچ آماری را اعلام نکرده و استان ما از نظر مالی خیلی ضعیف است و هیچ گونه اسپانسر مالی وجود ندارد و دلایل آن نبود کارخانه های صنعتی است.

حجت الاسلام خاضع عنوان کرد: از لحاظ زیر ساخت ها خیلی مشکل نداریم و در حوزه مالی خیلی ضعیف هستیم، بطوریکه بیش از دو میلیارد تومان به هیات ها ی ورزشی بدهکار هستیم.

ورزش استان خرابه ای به تمام معناست

«خداداد افشاریان »، داور بین المللی فوتبال و عضو کمیته داوران استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایسنا گفت: ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استانهای کشور خرابه ای به تمام معناست و عدالت در ورزش کشور برای این استان هیچ معنایی ندارد.

خداداد افشاريان

وی افزود: پولی که به یک بازیکن لیگ برتری داده می شود به اندازه یک سال ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد است که واقعا این مسأله بی انصافی محض است.

داور بین المللی فوتبال و عضو کمیته داوران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مگر جوانان و ورزشکاران استان ما چه گناهی کردند که به آنها بهاء داده نمی شود، چند سالی فعالیت می کنند و بعد از مدتی به دلیل نبود حمایت و زیرساخت های لازم کنار می روند.

افشاریان بیان کرد: متأسفانه سیاستمداران و صاحبان رأی استان نمی توانند حق ما را از ورزش کشور بگیرند، اداره کل ورزش و جوانان استان به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد و اعتبارات این اداره جوابگوی نیاز ورزش و ورزشکاران نیست و مدیر کل این اداره با وجود اینکه علاقمند است که ورزش استان رشد و پیشرفت کند اما پولی وجود ندارد.

این داور فوتبال تصریح کرد: ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج آخرین ورزشگاه کشور است که در این استان شروع شد و هنوز هم مشحص نیست که تا کی به بهره برداری برسد، حتی یاسوج، مرکز استان یک ورزشگاه در شأن مردم و ورزشکاران ندارد.

افشاریان تأکید کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادها و پتانسیلهای خوبی در رشته های مختلف دارد اما تا موقعی که از لحاظ سخت افزاری و زیر ساخت ها از جمله زمین ورزشی و سالن برای ورزش های تیر و کمان، تیر اندازی، دوومیدانی، والیبال، کشتی و فوتبال با مشکلات زیادی مواجه هستیم، به جایی نخواهیم رسید. این استان در زمینه ورزش در بین استانهای کشور اگر آخر نباشیم یکی مانده به آخر هستیم بطوریکه تنها یک زمین چمن در یاسوج داریم و در صورتی که مشکلی پیش بیاید ورزش شهرستانی، استان و ملی ما باید تعطیل شود.

وی اضافه کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد گنجینه ای از استعدادها در همه رشته هاست و گرچه تک مهره هایی در سطح ملی داریم که می درخشند اما در صورتی که امکانات و زیر ساخت های لازم فراهم شود جوانان و ورزشکاران این استان می توانند درسطح ملی و حتی بین المللی حرف برای گفتن داشته باشند و برای کشور افتخارآفرینی کنند.

ورزش استان از آخر اول است

«جعفر رضایی» یکی از مربیان فوتبال استان به خبرنگار ایسنا گفت: در حوزه فوتبال جوانان در گذشته 24تیم وجود داشت که در سال جاری عملکرد ضعیف برخی از مسوولان باعث شد كه در رده جوانان 4 تیم، امید 3تیم و نوجوانان 2 تیم وجود دارد و آیا با این وجود فوتبال ما پیشرفت می کند.

وی تصریح کرد: در استان استعداد در تمامی رشته ها وجود دارد اما مسوولان حمایت نمی کنند و تاکنون هیچ گونه حمایتی انجام نداده اند.

رضایی اضافه کرد: آقای خاضع مدیر کل ورزش و جوانان در چند ماهی که از زمان ریاست او گذشته جمایت خوبی داشته اند و چون خودش فوتبالی است ورزش و ورزشکاران را درک می کند. در سال گذشته تیم فوتبال نوجوانان و نونهالان در لیگ برتر بودند که به دلیل مشکلات مالی حاضر نشدند که به لیگ برتر بروند.

افشاريان-كهگيلويه-رضايي

این مربی جوان فوتبال استان بیان کرد: درسال های قبل، نوجوانان استان 15 درصد تیم های ملی را تشکیل می دادند و تیم امید استان 10درصد تیم ملی امید را تشکیل می داد، چرا در سال های گذشته هیچ گونه پیشرفتی نداشتیم که این مهم یک مدیر قوی و بودجه خوب را می طلبد.

رضایی اظهار کرد: کسانی که مسوول هستند باید انتقاد پذیر باشند و عدم ثبات مدیریت در استان نیز باعث شده که هیچ پیشرفتی در این حوزه نداشته باشیم. با توجه به از بین رفتن فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد و قرار گرفتن برخی از ضوابط به جای مقررات باعث شده در این حوزه هیچ پیشرفتی نداشته باشیم.

تیم هاکی بانوان استان به علت نداشتن اسپانسر مالی درلیگ برتر وجود ندارد

«نوروز حیدری»، رییس هیأت هاکی کهگیلویه وبویراحمد به خبرنگار ایسنا گفت: تیم هاکی بانوان استان به علت نداشتن اسپانسر مالی درلیگ برتر حضور ندارد و حتی نمی تواند یک نماینده در لیگ دسته یک داشته باشد.

حیدری ابراز کرد: با توجه به اینکه وسایل و امکانات هاکی از خارج کشور وارد می شود و تولیدات داخلی نداریم هم اکنون هیات هاکی استان 120میلیون تومان از اداره ورزش و جوانان مطالبات دارد و این سازمان گفته که هیچ گونه وجوه مالی ندارند که این مطالبه را پرداخت کند. در زمان استاندار سابق (نیکزاد) وی قول داده بود که یک میلیارد تومان به هیات های ورزشی کمک کند که این امر تاکنون محقق نشده است.

نوروز حیدری ابراز کرد: خانم "سیما کمائی" (از گچساران) به عنوان سرمربی تیم ملی هاکی،"شیرین ذوالفقاری" به عنوان کاپیتان و بازیکن تیم ملی در بخش بانوان فعالیت می کنند. در بخش آقایان "یعقوب بهرامی"،" محسن بهلولی"،" بهداد بیرانوند "و" نیما حیدری" چهار بازیکن استان هستند که هم اکنون در تیم ملی هاکی حضور دارند.

وی اضافه کرد: در استان استعدادهای خوبی در زمینه های مختلف ورزشی نسبت به استان های برخوردار وجود دارد و می طلبد که مسوولان همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۲:۴۶

استعدادهايي که پشت ديوار بودجه مانده‌اند.

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۲:۴۷

استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهاي خوب و بالقوه زادی{ذاتي} دارد که پشت ديوار بودجه مانده‌اند.

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۲:۵۰

کمبود امکانات و زیرساختهای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد! مگه امکانات و زیرساختهایی هم وجود دارد که کمبود باشه؟!

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۲۶ ۱۶:۵۱

ورزش کهگیلویه و بویراحمد حامی ندارد! بدهی‌های زیادی دارد! تنها هیأتهای ورزشی 2 میلیارد و 207 میلیون تومان بدهکارند و ورزشگاه 15 هزار نفری که باید آبان ماه 87 افتتاح و بهره‌برداری می‌شد، هم‌اکنون اعلام کردند که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 9 میلیار تومان اعتبار نیاز دارد برای تکمیل آن!