• جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91071409033
  • منبع : مطبوعات

با آميزش شعر، موسیقی ، طبیعت و تصویر

«وصل یار» به صحنه رفت

«وصل یار» به صحنه رفت

گروه موسیقی «وصل یار» به سرپرستی و آهنگسازی ابراهیم اثباتی در تالار وحدت به صحنه رفت و شعر، موسیقی، طبیعت و تصویر را درهم آمیخت.

گروه موسیقی «وصل یار» به سرپرستی و آهنگسازی ابراهیم اثباتی در تالار وحدت به صحنه رفت و شعر، موسیقی، طبیعت و تصویر را درهم آمیخت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، این گروه می‌کوشد تا شعر و موسیقی را با تصویر و حرکت همراه کند و مخاطب خود را به درک و تجسم بهتری از شعر و موسیقی برساند.

«وصل یار» با تلفیق موسیقی ایرانی و کلاسیک غربی و آمیختن آن با تصاویر مختلف از طبیعت و حرکت بازیگران بر آن است تا موسیقی را با دیگر هنرها تلفیق کرده و بر جذابیت کار خود بیفزاید؛ همان‌گونه که در تلفیق شعر و موسیقی متاثر از زنده‌یاد «سیدخلیل عالی نژاد» ـ نوازنده تنبور ـ است.

ابراهیم اثباتی نيز موضوع اصلی کنسرت را «عشق، شور و مستی» می‌داند.

در اين اجرا مصطفی محمودی خواننده‌ي گروه است و هوروش خلیلی، فرزانه ابراهیمی و رزماری عیسی پور با او هم‌خوانی می‌کنند.

این کنسرت در دو بخش اجرا شد كه بخش اول به قطعات «نیستان» شعر از مولانا ،«تبال پیر» پروین دقیق، «عشق بازان» نظامی گنجوی، «نوبهارعشق» مولانا، «ایران» با شعری از فردوسی اختصاص داشت.

قعطات «عاشق هوشیار» از عطار، «ذزه صفت» مولانا، «می» حافظ و قطعه «وصل یار» که نام گروه نیز از آن گرفته شده با شعری از مولانا، در بخش دوم کنسرت به اجرا درآمد.

حامد ابراهیمی نوازنده کمانچه و ویولن، حسین قاسم‌زاده نی و سنتور، ابراهیم یساول‌زاده قانون، سعید بهرامی عود، امجد ابراهیمی و نعیم شاهمرادخانی دف و دایره، میثم امینی پرکاشن و کاخن، شادرخ گلچین معانی و ژوبین عسکریه دیج ریدو، فرهنگ سرخوش گیتار فیلامینکو، مونیکا لران و پریسا پیرزاده ویولون، کاوه تسعیری ویولون آلتو، موژان ملامختاری ویولون سل، عباس حیدری ترومپت، امیر تقاضایی و حسام سید احمد هورن و بنیامین بیانی ساکسیفون و بهفر بزرگی پانفلوت، ابراهیم اثباتی سرپرست گروه و نوازنده دیوان و تنبور را یاری می‌دهند.

اجراي گروه «وصل یار» تا 15 مهرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان مي‌توانند ساعت 21 در تالار وحدت از اين اجرا ديدن كنند.

نسیم ادبی و سیروس اسنقی بازیگران تئاتر نیز گروه را در بخش نمایش یاری می‌کنند و طراح و کارگردان اين كنسرت علاءالدین پژهان است .

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha