• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 91071509354
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

گلباران محل شهادت شهداي نبرد مستقيم دريايي با آمريكا

گلباران محل شهادت شهداي نبرد مستقيم دريايي با آمريكا

فرمانده منطقه دوم نيروی دريايی سپاه گفت:شهيدان ثابت كردند كه می‌شود در مقابل بزرگ‌ترين قدرت‌های مادی ايستاد.

فرمانده منطقه دوم نيروی دريايی سپاه گفت:شهيدان ثابت كردند كه می‌شود در مقابل بزرگ‌ترين قدرت‌های مادی ايستاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ايران(ايسنا) منطقه خلیج فارس، در مراسمي، محل شهادت حماسه‌سازان نبرد مستقيم دريايی با ناوگان دريايی آمريكا در دوران دفاع‌مقدس با حضور جمعی از مسئولان كشوری،اقشار مختلف مردم،تعدادی از همرزمان شهدا،جمعی از فرماندهان و كاركنان منطقه دوم نيروی دريايی سپاه و همچنين خانواده‌های شهدا گلباران و ياد و خاطره آنان گرامی داشته شد و پرچم آمريكا و رژيم صهيونيستی به آتش كشيده شد.

دريادار دوم پاسدار علی رزمجو، فرمانده منطقه دوم نيروی دريايی سپاه در اين مراسم اظهار كرد: شهيد مهدوی و همرزمانش چنان حماسه‌ای را رقم زدند كه معادلات ناوگان دريايی آمريكا را تا به امروز تحت تأثير قرار داده و لحظه‌‌لحظه حضورشان را در خليج‌فارس با وحشت و اضطراب عجين كرده است.

وي افزود: اين حماسه‌سازان ثابت كردند كه می‌شود با توكل بر خدا در مقابل بزرگ‌ترين قدرت‌های مادی ايستاد و شگفتی‌ساز شد و معادلات چنين قدرتی را درهم پيچيد.

در اين مراسم عبدالكريم مظفری از بازماندگان حماسه نبرد مستقيم دريادلان نيروی دريايی سپاه با ناوگان آمريكا در خليج فارس، جزئياتی از اين واقعه را برای حاضران تشريح كرد.

وی با اشاره به اینکه شهيد مهدوی و يارانش نماد شجاعت و غيرت ملت قهرمان ايران بودند، خاطر‌نشان كرد: در جريان نبرد مستقيم دريايی قايق‌های سپاه با ناوگان جنگی شيطان بزرگ در خليج فارس، هيمنه پوشالی ناوگان جنگی آمريكا درهم شكسته شد.

شهداي ياد شده در جريان حمله بالگردها و شناورهای آمريكايی به آنان، جانانه ايستادند و ضمن وارد كردن خسارات سنگين به ناوگان دريايی آمريكا در خليج فارس، يك فروند بالگرد پيشرفته آمريكا را سرنگون كردند و پس از خلق حماسه‌ای به‌ يادماندنی، به شهادت رسيدند.

در اين مراسم، خانواده‌هاي شهيدان مهدوی،گرد،توسلی،آبسالان،محمدی‌ها، مباركی و شفيعی حضور داشتند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha