• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91071509828
  • خبرنگار : 71431

دستگيري عاملان سرقت از زنان به شيوه «آويزان‌بري»

دستگيري عاملان سرقت از زنان به شيوه «آويزان‌بري»

ماموران پليس دو سارق حرفه‌اي كه اقدام به سرقت از زنان مي‌كردند را دستگير كردند.

ماموران پليس دو سارق حرفه‌اي كه اقدام به سرقت از زنان مي‌كردند را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ساعت 20 روز 11 مردادماه سال‌جاري مأموران کلانتری 136 فرجام در حین گشت‌زنی در خیابان سراج متوجه فریادهای تعدادی از شهروندان شدند که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مشکی را تعقیب می‌کردند.

مأموران کلانتری با مشاهده صحنه تعقیب سارقان موتورسوار توسط شهروندان، به تعقیب موتورسواران پرداخته و در بلوار دلاوران یکی از سرنشینان آن به هویت «فرهاد - ز» 37 ساله را دستگير كردند اما راننده موتورسیکلت، با استفاده از شلوغی ایجاد شده در محل دستگیری همدستش و نهایتا رهاکردن موتورسیکلت در محل متواری شد.

با دستگیری یکی از سارقان و کشف کیف‌دستی سرقت شده، متهم لب به اعتراف گشود و به سرقت کیف‌های دستی زنانه به شیوه «آویزان‌بری» در خیابان سراج اعتراف کرد كه مأموران پس از دستگیری یکی از متهمان، با مراجعه به محل سرقت در خیابان سراج زن جوانی كه صاحب کیف بود را شناسايي كردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده براي رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت كه با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، کارآگاهان این پایگاه در اولین مرحله از اقدامات خود به بررسی سوابق «فرهاد - ز» پرداختند و مطمئن شدند که متهم یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی است که پیش از این چندین بار به جرم سرقت به شیوه کیف‌قاپی دستگیر شده و آخرین بار آن نیز مربوط به سال گذشته است که به تازگی از زندان آزاد شده است.

در ادامه تحقیقات و با توجه به دستگیری متهم در زمان ارتکاب سرقت، وي به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به ده‌ها فقره کیف‌قاپی در مناطق مختلف شرق تهران، همدست خود به هویت «علیرضا- ع» 30 ساله را نیز معرفی کرد.

با توجه به اعترافات فرهاد و معرفی همدستش، کارآگاهان با شناسایی محل تردد علیرضا در منطقه دروازه‌غار این محل را تحت مراقبت‌های خود قرار داده و نهایتا در ساعت 21 شب 26 شهريور وی را دستگير كردند.

با دستگیری علیرضا و با توجه به اعترافات بدست آمده از همدستش، او نیز به ناچار لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره کیف‌قاپی از زنان و به شیوه «آویزان‌بری» اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات از متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که هر دو متهم از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی به‌ ویژه به شیوه «آویزان‌بری» هستند که آخرین بار نیز پس از دستگیری، در زندان با یکدیگر آشنا شده و پس از آزادی و همچنین به واسطه سکونت در یک منطقه دروازه غار، با خرید یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی مشکی رنگ اقدام به تشکیل گروهی دو نفره کرده و برای جلوگیری از هرگونه دستگیری یا مقاومت احتمالی از سوی مالباختگان، در طول این مدت تنها به سرقت از خانم‌ها پرداخته‌اند.

با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در سرقت‌ها که متهمان با شناسایی مالباختگان خانم مراجعه کننده به شعبات بانکی، دستگاه‌های خودپرداز و ... از همراه‌بودن پول به همراه آنها اطمینان داشته و در مواردی نیز به صورت کاملا اتفاقی، اقدام به ارتکاب سرقت‌هایشان کرده بودند، کارآگاهان با جمع‌بندی شکایت‌های طرح‌شده در سطح کلانتری‌های مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران و بررسی سرقت های مشابه ده‌ها مالباخته زن را که عمدتا از ساعت 18 تا 22 و در زمان مراجعه آنان به محل زندگی، مورد سرقت قرار گرفته بودند، شناسايي كردند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، ريیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان و همچنین شناسایی ده‌ها مالباخته زني که متهمان را شناسايي كردند، قرار قانونی برای هر دو متهم صادر و متهمان براي رسیدگی تخصصی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان، در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند كه از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ، در مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران به‌ویژه در نارمک، رسالت، تهرانپارس، سراج و ... مورد سرقت قرار گرفته‌اند، خواست تا براي شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ خیابان شهید ابوذر غفاری ـ بالاتر از بیمارستان رسالت مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha