• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91072415817
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

عملیات 85 آتش‌نشانان برای اطفای حریق کارخانه قوطی‌سازی مشهد

عملیات 85 آتش‌نشانان برای اطفای حریق کارخانه قوطی‌سازی مشهد

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از آتش‌سوزی انبار مواد کارخانه قوطی‌سازی و مجروحیت سه تن خبر داد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از آتش‌سوزی انبار مواد کارخانه قوطی‌سازی و مجروحیت سه تن خبر داد.

مسعود ظهوریان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان با بیان اینکه این حریق در ساعت 16:45 بعدازظهر یکشنبه 23 شهریور ماه سالجاری در انبار مواد تولیدشده کارخانه قوطی‌سازی، واقع در شهرک صنعتی، اتفاق افتاد گفت: در جریان این حریق ضمن انتشار بوی نامطبوع حریق تا شعاع چندکیلومتری، ابر سیاهی از دود را تشکیل داد که با اعلام این خبر به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 35 و 36 را به محل حادثه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه به علت گستردگی حریق، با درخواست کمک از سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد بلافاصله 85 آتش‌نشان از 12 ایستگاه را به همراه 25 خودرو به محل حادثه اعزام کرد، افزود: با توجه به این که در مجاورت محل حریق کارخانه‌های متعدد دیگری، از جمله کارخانه موتورسازی که دارای پمپ‌بنزین و پارکینگ مخصوص نگهداری موتورسیکلت است،وجود داشت؛ این حادثه از حساسیت بالایی برخوردار بود و به همین دلیل با رایزنی‌های که با شهرداری مرکز انجام گرفت، تعداد 12 تانکر حمل آب و سه دستگاه لودر نیز به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: آتش‌نشانان با توجه به طولانی‌بودن مسافت محل حریق از حومه‌شهر، در کمترین زمان ممکن به محل آتش‌سوزی رسیدند و با شناسایی کانون‌های آتش‌سوزی که در دو سوله انبار قوطی به وسعت 3000 متر مربع بود، توانستند با انجام عملیات به موقع و اقدامات اطفای از گسترش بیشتر آن جلوگیری کنند.

ظهوریان اظهارکرد: با توجه به این که این آتش‌سوزی با تاخیر زیاد در شرایط توسعه به ستاد فرماندهی سازمان اطلاع داده شده بود، هر لحظه امکان داشت شعله‌های آتش به سرعت به کل سوله‌های کارخانه سرایت و گسترش یابد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه آتش‌نشانان از 4 ضلع اقدام به مهار و جلوگیری از سرایت آتش، پیش از گسترش به دیگر قسمت‌های کارخانه و اماکن تجاری مجاور پرداختند گفت: آتش‌نشانان حریقی که به کارخانه موتورسازی مجاور زبانه کشیده بود، در همان لحظه اولیه مهار و خاموش کردند.

وی با بیان اینکه سرانجام آتش‌نشانان توانستند از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری و آن را پس از ساعتی مهار و خاموش کنند گفت: آتش‌نشانان پس از اطفای حریق، اقدام به عملیات لکه‌گیری کردند که تا پنج صبح امروز ادامه داشت.

وی در مورد خسارات ناشی از این حادثه اظهارکرد: به گفته مالکان کارخانه، این حادثه خسارت میلیاردی را بر جای گذاشت و خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشته و تنها سه مجروح که دو نفر آنان توسط عوامل اورژانس به بیمارستان چناران اعزام شدند که مسئولان بیمارستان یکی از آنان را به علت شدت جراحات به بیمارستان امام‌رضا (ع) اعزام و یک مجروح دیگر که از آتش‌نشانان بود به بیمارستان طالقانی منتقل شد.

وی افزود: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha