• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 91072617344
  • منبع : مطبوعات

مانورهای سوانح و حوادث را جدی بگیریم

مانورهای سوانح و حوادث را جدی بگیریم

ایسنا/بوشهر کارشناس مسوول دبیرخانه بهداشت و درمان در سوانح و حوادث غیرمترقبه استان بوشهر، گفت: توجه به امنیت در مدیریت بحران بسیار فوق‌العاده و مهم است.

کارشناس مسوول دبیرخانه بهداشت و درمان در سوانح و حوادث غیرمترقبه استان بوشهر، گفت: توجه به امنیت در مدیریت بحران بسیار فوق‌العاده و مهم است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "عباس مرشدی" در سومین نشست شورای سلامت شهرستان دیلم، افزود: درهر بحران به دلیل سوء مدیریت ممکن است بحران دیگری بوجود آید و باید آموزش‌هایی قبل از بروز بحران داده شود که در بحران‌های دیگر کاربرد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید مانورهای سوانح و حوادث را جدی بگیریم، اضافه کرد: در مانورها باید 80 درصد واقعیت‌ها را نمایش دهیم و نقاط ضعف و قوت‌مان را شناسایی کنیم.

او اضافه کرد: اولین نکته مهم در حوادث، ایمنی است و باید آگاهی و علم داشته باشیم تا در بحران‌ها بتوانیم خوب مدیریت کنیم.

کارشناس مسوول عملیاتی تخصصی کارگروه بهداشت ودرمان در سوانح وحوادث، تصریح کرد: لازمه کار ما در بحران، مدیریت خوب، داشتن کارگروه‌های قوی و داشتن علم و آگاهی کافی است.

وی بحران را یک حادثه غیرقابل کنترل دانست و افزود: وقتی خطر باشد، تراکم جمعیت باشد و ایمنی هم ضعیف باشد بحران به وجود می‌آید.

مهندس مرشدی ادامه داد: در بررسی و شناسایی مخاطرات و مشکلات باید تمام معضلات و مشکلاتی را که داریم به آن توجه کنیم و آن را پیگیری و رفع کنیم.

وی گفت: هر مدیری که اهداف، استراتژی‌ها و فعالیت‌های مورد نیاز در بحران را بشناسد می‌تواند بحران را مدیریت کند.

مرشدی در ادامه اظهار کرد: مدیریت بحران یعنی هماهنگی کردن و در مدیریت بحران باید راهنمایی کرد و مشاوره داد تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازیابی را مراحل مدیریت بحران عنوان کرد.

مرشدی با اشاره به اینکه بی‌احتیاطی یک بحران ایجاد می‌کند، اضافه کرد: اگر بخواهیم حادثه‌ای را مدیریت کنیم باید ایمنی‌ها را خوب رعایت کنیم.

کارشناس مسوول دبیرخانه بهداشت و درمان در سوانح و حوادث غیرمترقبه در ادامه سخنان خود حوادث را پیش‌بینی نشده خواند و افزود: حوادث به صورت زنجیره‌ای به هم پیوسته‌اند و باید به صورت غیرمتمرکز آنها را مدیریت کنیم.

وی از مسوولین ادارات خواست برای آمادگی و مقابله با بحران، انبار بحران با وسایل، تجهیزات و امکانات لازم در اداره داشته باشند.

مرشدی تصریح کرد: دراستانی با شرایط آب وهوایی گرم، مرطوب، گردو خاک، خشک و بسیار کم بارش و مناطق دارای شرایط دمایی زیر صفر و صنایع مهم و استراتزیک لازم است به مقوله مدیریت بحران توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

کارشناس مسوول عملیاتی تخصصی کارگروه بهداشت ودرمان در ادامه یادآور شد: درحوزه سلامت دو کمیته بحران و فنی و ایمنی تشکیل داده‌ایم و در شبکه‌های بهداشت و درمان 19 تیم فعال مدیریتی، ارزیاب و واکنش سریع فعال داریم.

وی بر لزوم رعایت استانداردسازی‌ها در پیشگیری از سوانح و حوادث تأکید کرد و افزود: در سال گذشته 15 مانور سوانح و حوادث براساس ویژگی‌های آب و هوایی و نوع اقلیم در شهرستان‌ها برگزار شد.

وی در ادامه گزارشی از بازدید کارشناسان تیم مدیریت بحران استان از اسکله دریایی و گمرک دیلم ارائه کرد و مشکلات و نقاط ضعف ایمنی و تجهیزاتی اسکله دریایی دیلم را به سمع و نظر فرماندار و اعضای شورای سلامت رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha