• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91080201333
  • خبرنگار : 71413

اعلام آمادگی 63 کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب شارجه

اعلام آمادگی 63 کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب شارجه

نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه امسال با رشد یکصد درصدی حضور کشورهای جهان نسبت به سال گذشته برپا می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه امسال با رشد یکصد درصدی حضور کشورهای جهان نسبت به سال گذشته برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه امسال با حضور 63 کشور جهان‌، بزرگتر و پرجمعیت‌تر از سال گذشته سی‌ویکمین دوره برگزاری خود را تجربه می‌کند.

این نمایشگاه کتاب امسال با حضور 924 ناشر بین‌المللی از هفتم تا هفدهم نوامبر برپا می‌شود و میزبان جمعیتی دو برابر سال پیش خواهد بود.

امسال علاوه‌بر ارائه و فروش آثار ادبیات عرب و جهان‌، برنامه‌های ویژه‌ کودکان،‌ نمایش آشپزی و برنامه‌های فرهنگی نیز به جذابیت‌های این رویداد ادبی خواهد افزود.

به گزارش گلف نیوز، 22 کشور از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه کتاب شارجه از کشورهای عربی هستند. این تعداد به‌علاوه‌ 40 کشور دیگری که برای حضور در این نمایشگاه کتاب اعلام آمادگی کرد‌ه‌اند، تعداد کشورهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه را به عدد 62 می‌رساند‌؛ در حالیکه سال گذشته تنها 35 کشور در این نمایشگاه شرکت داشتند.

اسپانیا‌، استرالیا‌، ایتالیا‌، لهستان،‌ تایلند‌، رومانی‌، صربستان‌، چین‌، کانادا‌، نیجریه‌ و یونان اولین تجربه حضور را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه خواهند داشت.

نمایشگاه شارجه 2012 همچنین شاهد حضور پررنگ ناشران عربی‌، پاکستانی و هندی خواهد بود. 20 ناشر پاکستان برای اولین‌بار برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

حضور ناشران هندی نیز نسبت به سال گذشته 500 درصد افزایش داشته است. از میهمانان ویژه‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه می‌توان به «محمد صابر عرب»، وزیر فرهنگ مصر‌، «احلام مستغانمی»، رمان‌نویس الجزایری‌، «عادل امام»، کمدین مصری و «یحیی الفخرانی»، هنرپیشه‌ معروف اشاره کرد.

«گرفین اسلار»، «رابرت لیسی»، «ویلیام همیلتون» و «آرونداتی روی» برنده‌ هندی جایزه بوکر از نویسندگان نام‌آشنای غیرعرب هستند که سی‌ویکمین دوره‌ نمایشگاه کتاب شارجه حضور به هم می‌رسانند.

همچنین مرکز رسانه‌ای شارجه میزبان بیش از 30 خبرنگار و روزنامه‌نگار از کشورهای مختلف جهان است تا اخبار این رویداد بین‌المللی را پوشش دهند.

سمینارها‌، سخنرانی‌ها‌، مراسم شعرخوانی‌، نشست‌های نقد شعر‌، کتابخوانی و اجراهای موسیقی از دیگر برنامه‌های ترتیب داده شده در این نمایشگاه 10 روزه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha