• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 91080302160
  • خبرنگار : 71421

احمدزاده: قولی برای آسیایی‌شدن ملوان نداده‌ام/ جام حذفی بدون ملی‌پوشان نباید برگزار شود

احمدزاده: قولی برای آسیایی‌شدن ملوان نداده‌ام/ جام حذفی بدون ملی‌پوشان نباید برگزار شود

سرمربی ملوان معتقد است که با توجه به برد هفته گذشته برابر سایپا تیمش با روحیه بهتری برابر راه آهن قرار خواهد گرفت.

سرمربی ملوان معتقد است که با توجه به برد هفته گذشته برابر سایپا تیمش با روحیه بهتری برابر راه آهن قرار خواهد گرفت.

محمد احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به سوالاتی درباره دیدار پیش روی تیم برابر راه آهن، شرایط ملوان و... پاسخ داد.

* درباره بازی پیش روی خود مقابل راه آهن صحبت کنید و اینکه شرایط ملوان برای این بازی چگونه است؟

خوشبختانه پس از پیروزی مقابل سایپا از نظر روانی شرایط مناسبی داریم و 3 امتیازی که از این بازی کسب کردیم به ما کمک می‌کند تا با روحیه خوبی مقابل راه آهن قرار بگیریم. از نظر مصدومیت هم شرایط بازیکنان خوب است و با کمترین مصدوم برابر راه آهن قرار می‌گیریم. بازیکن محروم هم نداریم. ما دو جلسه تمرینی مفید داریم که یک جلسه را دیروز برگزار کردیم و تمرین بعدی‌مان را هم امروز برگزار می‌کنیم و خود را برای رویارویی با راه آهن آماده می‌کنیم.

* وضعیت تیم راه آهن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

راه آهن تیم بسیار خوبی است. من بازی روی زمین آن‌ها را دیده‌ام و حس می‌کنم که بازی سختی پیش‌رو داریم. باید حواسمان را جمع کنیم و بدانیم که برای امتیاز گرفتن روز آسانی نداریم. پیش‌بینی می‌کنم که برابر این تیم در ورزشگاه راه آهن و با هدایت علی دایی باید تلاش زیادتری را برای گرفتن امتیاز انجام بدهیم.

* شما دیدار هفته قبل خود را با پیروزی پشت سر گذاشتید اما راه آهن برابر پرسپولیس شکست خورد. نتیجه دو تیم در هفته قبل از نظر روانی چه تاثیری بر بازی فردا دارد؟

ما راه آهنی را نمی‌بینیم که مقابل پرسپولیس شکست خورد. ما راه آهنی را مد نظر قرار می‌دهیم که در هفته‌های گذشته نتایج خوبی گرفته و بازی خوبی را هم ارائه داده است. باید با این تفکر مقابل راه آهن قرار بگیریم. اگر بازی آن‌ها مقابل پرسپولیس را در نظر بگیریم این نتیجه می‌تواند ما را گمراه کند.

* پس از حضور شما در ملوان این تیم دوباره روند رو به رشد خود را آغاز کرده است. چه مسئله‌ای باعث شد که این اتفاق بیفتد؟

فکر می‌کنم تنها کاری که انجام شد این بود که سعی کردیم بازیکنان را به باور واقعی خودشان برسانیم. آن‌ها توانایی بالایی دارند. با توجه به شناختی که از تیم پیدا کردم و همچنین اینکه قبلا هم کار تیم را پیگیری می‌کردم همیشه ملوان توانایی موفقیت را داشته و خوشبختانه این باور به آن‌ها منتقل شد که می‌توانند موفق باشند. اصلی‌ترین کاری که من در تیم کردم این بود که تک تک بازیکنان به خودباوری رسیدند. آن‌ها و همین طور تماشاگران همه امیدوارند و برای پیروزی به میدان می‌روند. این مسئله کلید موفقیت ما است و علت خاص دیگری ندارد.

* به به دنبال جذب بازیکن برای پوشش نقاط ضعف تیم هستید؟

چندان به دنبال این نیستیم که با آوردن بازیکنی بخواهیم تیم را ترمیم کنیم. همه تیم‌ها نقاط ضعف و قوتی دارند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. باید نقاط قوت‌مان را حفظ کنیم و اشکالات‌مان را باید با تکرار و تمرین پوشش دهیم. این امر در تمرین‌ها شدنی است و به مسائل فنی برمی‌گردد بنابراین تغییرات خاصی را مد نظر نداریم.

* با توجه به شرایط تیم به دنبال چه جایگاهی برای ملوان هستید؟ خود درودگر که دوست دارد ملوان سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنید؟

با صراحت نمی‌توان عنوان کرد که سهمیه می‌گیریم. ضمن اینکه پتانسیل این کار را داریم .فکر می‌کنم که می‌توانیم در جایگاه مناسبی قرار بگیریم که این جایگاه کسب سهمیه هم می‌تواند باشد. اما به هر حال برای ملوان کسب رتبه هفتم به بالا موقعیت خوبی است. گرفتن سهمیه موفقیت بزرگی است و این طور نیست که به آن فکر نکنیم ولی درباره اینکه حتما می‌توانیم سهمیه کسب کنیم شاید درست نباشد از الان صحبت کنم. به نظرم ملوان شایستگی حضور بین 7 تیم اول را دارد. ضمن اینکه درباره سهمیه نه من قولی داده‌ام و نه مسئولان خواستند که چنین قولی بدهم. شرایط ملوان به گونه‌ای است که توانایی حضور در جمع بزرگان فوتبال ایران را دارد. هم تماشاگران و هم مسئولان محلی و باشگاه تلاش خود را می‌کنند. اگر همه دست به دست هم بدهیم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم.

* ملوان در طول تاریخ چندین ساله خود همیشه از چند مربی استفاده کرده که همه آن‌ها بومی بوده‌اند. چگونه است که این اتفاق در ملوان می‌افتد؟

این مسئله یکی از سودهای ملوان است که کسی نمی‌تواند آن را در نظر نگیرد. تیم ملوان دارای قدمت طولانی است و فوتبال انزلی هم سابقه‌ی 80 ساله در فوتبال دارد. زمانی که بسیاری از شهرهای ایران باشگاه نداشتند فوتبال انزلی صاحب باشگاه بود و فکر می‌کنم که سومین باشگاه ایران در انزلی تاسیس شد. این مساله نشان می‌دهد که انزلی توانایی دارد تا روی پای خودش بایستند و از نیروهای خودش استفاده کند و نیازی نباشد از استان‌ها یا کشورهای دیگر بیایند و در این تیم کار کنند. مردم هم می‌دانند با افرادی که در میان خودشان هستند می‌توان کار کرد و این اصلی که همه پذیرفته‌اند از آنجایی هم که موفقیت آمیز بود هنوز هم به آن عمل می‌شود. در حال حاضر پیشکسوتانی که سابقه‌ی پوشیدن پیراهن ملوان را دارند و با آن افتخار کسب کردند، تیم‌های پایه را زیر نظر دارند و همین طور در تیم بزرگسالان هم حضور دارند.

* پس از جابه‌جایی‌هایی که در ملوان انجام شد، هیچ وقت ندیدیم که یک مربی پس از رفتنش علیه ملوان صحبت کند. شما از ملوان رفتید و پورغلامی سرمربی شد و حالا هم برعکس اما هیچ کدام صحبتی نکردید که برای ملوان حاشیه‌ساز شود.

هر مربی که از ملوان جدا می‌شود مقابل ملوان قرار نمی‌گیرد و برای بازگشتش تلاش مذبوحانه نمی‌کند. این مسئله نشان می‌دهد که همه دل‌شان با ملوان است. در شهر کوچک 120 هزار نفری همه همدیگر را می‌بینیم و با هم تبادل نظر داریم و از نیروهای خودمان کمک می‌گیریم. خود من از ایراندوست، صالح‌نیا، پورغلامی، عزیز اسبندار و سایرین که در فوتبال ملوان دستی بر آتش دارند کمک می‌گیرم. همیشه همه در کنار تیم هستیم و با این شرایط ملوان همیشه با حمایت از جانب قدیمی‌ها پیش می‌رود.

*شاید جام حذفی برگزار شود اما بدون حضور ملی‌پوشان، نظر شما درباره این نوع برگزاری چیست؟

جام حذفی باید در شرایطی که دست باشگاه‌ها باز است برگزار شود. اگر قرار است محدودیتی ایجاد شود برگزار نشدنش بهتر است. ممکن است که تیمی 6 ملی‌پوش داشته باشد و تیمی نداشته باشد. قطعا تیمی که بازیکن ملی‌پوش ندارد احتمال موفقیتش بیشتر می‌شود. چون تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند نمی‌توانند با تمام قوا، کار کنند. بنابراین جام حذفی یا نباید انجام شود و اگر قرار است به این صورت برگزار شود کمکی نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha