• جمعه / ۵ آبان ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91080502886
  • خبرنگار : 71368

مادر و دختری در انتظار معجزه‌

جراحی سرنوشت‌ساز چشم قربانی اسیدپاشی

جراحی سرنوشت‌ساز چشم قربانی اسیدپاشی

سمیه، زنی که حدود 1.5 سال پیش مورد اسیدپاشی شوهر معتادش قرار گرفت، با وجود عمل جراحی روی قرنیه چشمش، برای رفع چسبندگی حاصل از اسیدپاشی، این روزها منتظر نظرنهایی پزشکان در مورد بهبود چشمانش است.

سمیه، زنی که حدود 1.5 سال پیش مورد اسیدپاشی شوهر معتادش قرار گرفت، با وجود عمل جراحی روی قرنیه چشمش، برای رفع چسبندگی حاصل از اسیدپاشی، این روزها منتظر نظرنهایی پزشکان در مورد بهبود چشمانش است.

بامداد اواخر اردیبهشت‌ماه سال گذشته مردم روستای «برات‌آباد» شهرستان بم با صدای فریادهای «کمک» زنی جوان روبرو شدند که بلند فریاد می‌زد که «سوختم» و از مردم درخواست آب می‌کرد، هرچند همسایه‌ها در لحظات اولیه تصور می‌کردند که این زن 24ساله دچار برق‌گرفتگی شده اما هنگامی که صورت تخریب شده او و دختر دو و نیم ساله‌اش را دیدند متوجه شدند که این زن قربانی اسیدپاشی شوهر معتادش شده است.

سمیه مهری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد آخرین روند درمانش که در حادثه اسیدپاشی دو سال پیش آسیب دیده بود، گفت: روز گذشته به دلیل چسبندگی قرنیه، در بیمارستان فارابی مورد عمل جراحی قرنیه قرار گرفتم.

این زن قربانی اسیدپاشی در حالی که به شدت ابراز نگرانی می‌کرد که مبادا آرزوی دیدنش، نقش بر آب شود، گفت: قبل از عمل رفع چسبندگی قرنیه، سایه و رنگ‌ها را از هم تشخیص می‌دادم، اما پس از این عمل جراحی، قادر به تشخیص حرکات نیز نیستم و خیلی مستاصل هستم که نکند دیگر نتوانم ببینم.

وی با بیان اینکه پزشکان و متخصصان قرنیه، اعلام‌کردند که پس از معالجه دقیق می‌توانند نظر خود را در مورد این عمل اعلام کنند، گفت: منتظر نظرنهایی پزشکان در مورد بهبود چشمانم هستم.

به گزارش ایسنا، «سمیه» و دختر دو ساله‌اش «رعنا» که در اسید خشم شوهر معتادش سوخته است، این روزها بسیار نگران است، اما کمک‌های نوع‌دوستانه اهدایی مردم ایران تاکنون برای درمان آنان، مرهمی بر زخم‌های ناشی از پاشیدن اسید است و امید همچنان در دل خسته «سمیه» متبلور است، زیرا می‌داند هموطنانش دعاگوی وی هستند و منتظر جواب‌نهایی پزشکان می‌ماند.

انتهای پیام

رعنا شب حادثه در رختخواب مشغول شیر خوردن از سینه‌های مادرش بود

چشمان سمیه به دلیل بخیه شدن دچار سوزش و درد است

چشمان سمیه در حسرت روشنایی...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha