• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91080905477

دو کتاب دیگر از استیفن کینگ در ایران منتشر شد

دو کتاب دیگر از استیفن کینگ در ایران منتشر شد

دو کتاب دیگر از استیفن کینگ به زبان فارسی منتشر شد.

دو کتاب دیگر از استیفن کینگ به زبان فارسی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رمان‌های «غبرستان حیوانات خانگی» با ترجمه‌ی افسانه محمدی شاهرخ و «کوجو» با ترجمه‌ی مریم ملکوتی از این نویسنده‌ از سوی نشر قطره به چاپ رسیده‌اند.

داستان رمان «غبرستان حیوانات خانگی» ماجرای خانواده‌ی دکتر لوئیس کرید است که به خانه‌ای خارج شهر نقل مکان می‌کنند. کمی دورتر از این خانه، قبرستانی وجود دارد که نام آن، بر اثر اشتباه املایی بچه‌ها، «غبرستان حیوانات خانگی» گذاشته شده است. بچه‌های آن منطقه حیوانات خانگی خود را در این قبرستان دفن می‌کنند. در روز جشن شکرگزاری، زمانی‌که خانواده‌ی لوئیس در شیکاگو هستند، گربه‌ی آیلی، دختر لوئیس، در جاده‌ی کنار خانه تصادف می‌کند. جود، لوئیس را همراه با خود به قبرستانی عجیب می‌برد تا گربه را در آن‌جا به خاک بسپارد. روز بعد، گربه به خانه بازمی‌گردد، زنده است، اما انگار چیزی مرده درونش وجود دارد. بوی مرگ می‌دهد. این سرآغاز اتفاق‌های ترسناک دیگری است. این کتاب در سال 1984 نامزد دریافت بهترین رمان تخیلی شد و بعدها دو فیلم بر اساس آن ساخته شد.

رمان «کوجو» هم داستان زنی است به نام «دونا ترنتون» که با فرزند کوچکش روزگار می‌گذراند. این رمان ماجرای مهیج کوجوست که برای فرار از پیر شدن به کاری دست می‌زند که تمام زندگی‌اش به خطر می‌افتد.

استیفن ادوین کینگ متولد سال 1947 در آمریکاست. این نویسنده بیش‌ از 200 اثر در ژانر وحشت و تخیلی نوشته و بر اساس آثار داستانی او، فیلم‌های متعددی در سینمای هالیود ساخته شده است.

پیش‌تر از کینگ، کتاب‌های «هرآن‌چه دوست داری، از دست خواهی داد»، «خواهران کوچک ایلوریا» و «مسیر سبز» با ترجمه‌ی ماندانا قهرمانلو منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha