• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91081408677
  • خبرنگار : 71368

دستگیری سارقان هزار چهره

دستگیری سارقان هزار چهره

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ اعضای باند سارقانی را که با کلکسیونی از جرایم تحت پوشش مامور اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند را دستگیر کردند.

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ اعضای باند سارقانی را که با کلکسیونی از جرایم تحت پوشش مامور اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند را دستگیر کردند.

به گزارش سرویس«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی شکایت تعدادی از شهروندان تهرانی مبنی بر این که تعدادی از افراد با تشکیل یک گروه تحت عنوان مأمور و با استفاده از خودروهای مدل بالا اقدام به سرقت و اخاذی می‌کنند، پرونده‌ای در این مورد تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات مشخص شد که متهمان تحت تعقیب با استفاده از تجهیزات نظامی از قبیل بی‌سیم، اسلحه کمری و ... با پوشیدن البسه نظامی و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور و با حکم بازداشت جعلی و پس از سوارکردن افراد به داخل خودروهایی که تمامی آنان دارای شیشه‌های دودی هستند، ضمن تهدید مالباختگان با اسلحه کمری اقدام به اخاذی و گرفتن وجوهات نقد و دیگر اموال با ارزش از مالباختگان می‌کنند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که چندی پیش چند تن تحت عنوان مأمور به من مراجعه کرده و ضمن معرفی خود به عنوان پلیس، برگه‌ای را تحت عنوان حکم جلب به من نشان دادند؛ من نیز بدون توجه به کارت شناسایی و دستور قضایی آنان به همراه این افراد که دارای بی‌سیم و اسلحه بودند سوار یک دستگاه پرشیا با شیشه‌های دودی شدم که پس از حرکت ماشین ناگهان این افراد با تهدید اسلحه اقدام به گرفتن یک فقره چک به تاریخ همان روز و به مبلغ 10 میلیون تومان از من کرده و پس از رهاکردن من در مکانی خلوت و دور افتاده در حاشیه تهران به سرعت از محل متواری شدند و زمانی‌ که خود را به بانک رساندم، متوجه شدم که این افراد بلافاصله پس از رهاکردن من با مراجعه به شعبه بانک اقدام به برداشت مبلغ 10 میلیون تومان از حساب من کرده‌اند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به مهارت اعضای این گروه در جعل احکام قضایی و دیگر مدارک شناسایی از قبیل گواهینامه، کارت ملی تیم ویژه‌ای در پلیس آگاهی تشکیل که با انجام اقدامات، سرانجام یکی از اعضای گروه که مسئولیت جعل اسناد و تهیه مدارک شناسایی و احکام قضایی مجعول را بر عهده داشته را شناسایی کردند.

با شناسایی این عضو گروه و به منظور شناسایی دیگر همدستان وی، تعقیب و مراقبت‌های پلیسی از این شخص در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت و در حالی که تمامی اعضای این گروه تلاش داشتند تا به شیوه‌های مختلف مانع از شناسایی هویت و مخفی‌گاه‌های خود و دیگر اعضای گروه شوند، سرانجام تمامی متهمان از سوی کارآگاهان شناسایی و ضمن انجام هماهنگی قضایی با شعبه دوم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران، تمامی آنان در چندین عملیات همزمان، در سه منطقه شهر تهران دستگیر و در بازرسی از مخفی‌گاه‌های آنان علاوه بر کشف انواع تجهیزات نظامی از قبیل دستبند، اسلحه‌کمری، البسه نظامی و ... تعداد زیادی اسناد، کارت‌های شناسایی و احکام‌قضایی مجعول کشف شد که در ادامه تحقیقات مشخص شد که اعضای این گروه علاوه بر اخاذی در پوشش مأمور، اقدام به تهیه و فروش اوراق و مدارک مجعول از جمله کارت‌ملی، گواهینامه، مدارک دانشگاهی و ... می‌کنند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به فعالیت اعضای این گروه در طول یک سال گذشته گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به ارتکاب ده‌ها فقره سرقت و اخاذی از شهروندان و همچنین ارتکاب دیگر جرایم احتمالی، دستور انتشار تصاویر اعضای اصلی این گروه از سارقان از سوی مقام قضایی صادر شد.

وی از کلیه مالباختگان که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند، خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

متهم

متهم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha